jv
door jvdrijdt May 3, 2004 om 17:02
Computers & telefonie

Superweb

Naar aanleiding van de verhalen in het forum over Superweb heb ik een vraag.

Inhet kort: Abonnement genomen op Computer Idee! en meteen in het 1e nummer gereageerd op Gratis Internet voor abonnees van Computer Idee.

Tot 20-02-2004 nooit meer iets van Superweb gehoort of gezien. Nu aanmaning met boete van een factuur gedatteerd 7-1-2003.

Rekening € 29,88 boete € 15,00, hierop uiteraard meteen gereageerd voor uitleg hierover per e-mail welke bij Supeweb gelezen is op 23-02-2004, maar tot op heden 01-05-2004 geen antwoord gehad.

Op 01-05-2004 een niet ondertekende brief van de Nederlande Incassodienst te Eindhoven met de eis om € 70,88 te betalen voor 15 Mei,zoniet worden er rechtsmaatregelen genomen waarvan de kosten door mij betaald moeten worden.

Mijn vraag is nu wat ik daar mee aanmoet om ellende te voorkomen?

Met vriendelijke groeten,

Jos van de Rjidt

727 2 Rapporteer

wt
door wtepper - May 4, 2004 om 20:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg dat u alle bewijs goed bewaard, Superweb zou moeten reageren... Schrijf een brief naar het incassobureau dat u superweb heeft gevraagd om uitleg en dat zij hier niet op hebben gereageerd.

Ook is het natuurlijk zeer vreemd dat ze een aanmaning met verhoging sturen terwijl u nooit een faktuur heeft gehad... ook is het natuurlijk vreemd dat er op uw vraag om uitleg niet is geantwoord.

ohh ja ik neem ook aan dat u dus nog geen gebruik heeft kunnen maken van de diensten van superweb...

En zolang er van de kant van superweb geen reactie komt zou ik niet betalen. Mocht dit voorkomen in een rechtzaak dan zal wegens het feit dat er al meer problemen zijn met superweb, dan denk ik dat hun geloofwaardigheid voor een rechter ver te zoeken is...

Mijn laatste advies: Schrijf een aangetekende brief naar zowel superweb als het incassobureau waarin u de situatie uitlegt en dat u niet onbereidwillig bent te betalen maar dat u dan wel een faktuur wilt ontvangen en dat u dan ook graag gebruik wilt kunnen maken van hun diensten. Aangezien dit niet het geval is betaald u dus niet. Ook moet u in die brief verwijzen naar de email die u heeft gestuurd. en aangeven dat u daar geen reactie op heeft ontvangen. (Hint een e-mail die niet onbezorgbaar terug komt is dus aangekomen)

Ik moet wel even een kantekening maken dat ik geen juridisch specialist ben en betreft juridische vraagstukken geen goed advies kan geven. Deze reactie is puur even hoe ik zou reageren.

jo
door joop100 - May 6, 2004 om 23:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

kijk maar eens op trosradar.nl een waslijst met alle dezelfde klachten ook enkele goede rechtskundige tips