door heremietkreeft Aug 21, 2022 om 12:05
Computers & telefonie

Synchronisatieprobleem ms outlook 2021

Nadat het eerder gemelde probleem m.b.t mij tele2 webmail 'ongeldig certificaat' is opgelost wordt ik geconfroneerd met een probleem dat zich nog nooit eerder voordeed na al jaren werken met MS Office Outlook.

Het nadeel van de tele2 wemailbox is dat die erg klein is en dus regelmatig moet worden geleegd. Dat deed (en doe) ik door via firefox de mailbox te benaderen en dan leeg te maken. Na het zijn opgelost van het eerdere probleem bemerkte ik dat met dat verwijderen ook dezelfde, door de koppeling tussen tele2 en outlook verdwenen waren. Uitsluitend de ingekomen berichten. Omdat ik dacht dat de oorzaak bij Firefox zou liggen heb ik dat verwijderd en benut nu edge/bing waarbij ik nu bemerkt dat daar hetzelfde gebeurt. Frappant maar waar, de e-mails die via tele2 binnenkomen op outlook op mijn android telefoon zijn niet verwijderd. Dus, ra, ra hoe kan dat. Heeft iemand van jullie een mogelijke oplossing bijv. inzake een synchronisatieinstelling die ik niet ken? Als al gezegd, ik werk al jaren met Office Outlook en heb dit nooit eerder meegemaakt en het doet zich eerst voor nadat het andere probleem (certificaat) is opgelost.

875 4 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 21, 2022 om 14:58
2033 Antwoorden / Vragen

Bedoelt u dat het account in outlook weg is of enkel dat als u mail in de Postbus verwijdert deze ook verdwijnt in outlook. Uw woorden betekenen het eerste maar dat is eigenlijk onmogelijk, en vermoedelijk bedoelt u dus het tweede.
Dat zal te maken hebben met de instelling van het account, u vermeldt bijvoorbeeld helemaal niet hoe u de koppeling heeft ingesteld, gebruikt u bv pop of imap?

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 21, 2022 om 15:14
16817 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo, zie mijn al separaat gegeven reactie maar toch de vraag wat dan het verschil zou kunnen zijn m.b.t. de koppeling resp. de oorzaak.

En herhaald, bij de koppeling met mijn gsm outlook doet het fenomeen zich niet voor. Ik begin mij langzamerhand af te vragen of dit toch niet een 'verdekt' probleem is m.b.t. de cloud (one drive) instelling die bij de installatie van win 11 'meekwam maar ik niet wens en dus heb uitgezet. Hewt kan inderdaad wel de oorzaak zijn nu ik dit zie: Mobiel Internet, TV & Bellen Klantenservice Login Zoeken 0 Internet en wifi Installeren Alles over het installeren en instellen van Tele2 Internet, Mail en Wifi Op deze pagina kun je lezen hoe je Tele2 internet, Mail en Wifi kunt instellen op je verschillende apparaten. Kies hieronder voor welk apparaat je uitleg wil. Internet installeren Gebruik onze handleidingen om je Tele2 Internetverbinding aan te sluiten. Kom je er niet uit? Lukt het je niet om alles aan te sluiten met behulp van de handleiding? Geen probleem, neem dan contact met ons op en we helpen je. Heb je een expert nodig om alles aan te sluiten? Wij werken samen met Guidion voor het aansturen van experts. Je kunt een afspraak maken door telefonisch contact met Tele2 op te nemen. Wij maken dan een opdracht aan, waar na je een sms en een e-mail krijgt om zelf online een afspraak in te plannen. Tele2 Webmail instellen voor Laptop,PC,Tablet of Mobiel POP en IMAP: De verschillen Je kunt je Tele2, Versatel of Zonnet e-mailadres koppelen aan je eigen e-mail programma: Via POP en via IMAP. Hieronder leggen we per mogelijkheid uit hoe het werkt. IMAP Maak je gebruik van IMAP en je stelt dit in op je PC, tablet of telefoon, dan worden al je e-mails opgeslagen op de online server. De mappen van je e-mail zijn gesynchroniseerd. Wanneer je je e-mail dus instelt in Windows Live mail op je PC en op een e-mail app op je telefoon, dan kun je je mailtjes via beide apparaten bekijken en beantwoorden. POP Maak je gebruik van POP en je stelt dit in op een apparatuur naar keuze, dan wordt jouw e-mail automatisch gedownload vanaf de server naar het e-mail programma van jouw apparaat. De e-mails worden op deze manier niet bewaard op de server (zoals bij IMAP), maar op jouw PC, telefoon of tablet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 21, 2022 om 15:37
16817 Antwoorden / 202 Vragen

De huidige instelling: Werkt dit niet, probeer dan:
Server: imap.tele2.nl
Poort: 993 met SSL  en waarmee het 'certificaat probleem was opgelost.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 21, 2022 om 16:03
2033 Antwoorden / Vragen

Hoeveel postbussen, mailadressen hebt u in gebruik? Hebt u naast een pc met W11 en een smartphone, (Android?) nog andere apparaten waar u mail op gebruikt?

Het feit dat u dat Tele2 account met twee apparaten wil benaderen en de mail er zsm uit wil hebben is tegenstrijdig, snapt u dat?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 21, 2022 om 15:08
16817 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. de reactie van @HENKDEZEVENDE reageer ik toch separaat omdat er inmiddels weer iets vreemds gebeurde. Om mogelijk zelf het probleem op te lossen heb ik het account hersteld en wat er dan gebeurt is ook uiterst merkwaardig: na afsluiten en weer openen verschijnt de melding m.b.t. het ongeldige certificaat weer. Ik ga er denk ik mee naar degene die de laptop aan mij heeft verkocht en het eerdere probleem (certificaat) had opgelost door inderdaad pop in plaats van IMAP (of omgekeerd).
Het 'boeiende'is dat ik al ongeveer sedert het bestaan van Office outlook er mee werk en altijd gekoppeld heb aan een e-mail account van mijn provider. Dat is el eens gewisseld maar ik had nooit eerder het probleem als nu aan de orde. D.w.z. na exporteren en importeren van mijn outlook .pst bestanden deed zich ook het vreemde en nooit eerder gebeurde fenomeen voor dat al die informatie kennelijk ook naar mijn mail box bij tele2 ging waardoor die meteen vol was.

Bij tele2 gaf men eerder aan niets te kunnen betekenen en de leverancier van mijn office 2021 (en ook al eerder) pakket kwam er ook niet uit.
Zeer raadselachtig maar niet helemaal onbekend m.b.t. it

rj
door rjw - Aug 21, 2022 om 18:10
3248 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou zeggen: stap over op een gmail account. Werkt altijd en overal en op alle apparaten en je hebt vrijwel oneindige capaciteit voor regulier (consumenten) email gebruik. Als je dan toch wat tijd moet investeren kan je dat beter besteden aan de migratie dan aan trouble shooten. En o ja, je krijgt bij Gmail ook nog eens gratis het beste antispam en antiphishing filter.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 21, 2022 om 18:27
16817 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, ik benut g-mail en zelfs ook hotmail. En ik heb afdoende filters. Ik benut mijn provider account vooral voor specifike zaken. Ik had deze problemen nooit eerder als al gemeld. Mijn vraag is en blijft naar een oplossing/reden. na mijn poging vanmiddag tot herstel en ik daarna het 'ceretificaatprobleem' weer heb is dat vioor mij afdoende reden om nieuwsgierig te zijn en ga morgen testen of na die aanpassing het 'verdwijnen' uit ms outlook na verwijderen van de mail box bij tele2 ook nog plaats vindt.

br
door brui0929 - Aug 21, 2022 om 19:43
630 Antwoorden / 10 Vragen

Tele 2 is T-mobile geworden.
De instellingen van Outlook moet u aanpassen
uw e-mail adres is het e-mailadres van tele 2 en door u gekozen wachtwoord.
de instellingen voor uw e-mail account vind u op t-mobile.nl.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 21, 2022 om 21:09
16817 Antwoorden / 202 Vragen

Waar haalt u deze onjuisheid vandaan. Onjuist in die zin dat Tele2 inderdaad nu ondedeel is van T-Mobile maar ik nog steeds een contract heb met Tele-2. Ik heb (nog) geen overeenkomst met T-Mobile!!!! Nota bene de instelling die ik gaf op een eerdere reactie is nog zeer recent van de helpodesk van Tedle-2.  Heeft u dat niet gelezen??? De huidige instelling: Werkt dit niet, probeer dan:
Server: imap.tele2.nl
Poort: 993 met SSL    Uw reactie helaas -10 Het is wel zo dat zodra ik ook een glasvezelaansluiting heb ik mogelijk overstap naar T-Mobile op basis van info die T-Mobile geeft aan klanten van Tele-2 die al een glasvezel aansluiting hebben.