door heremietkreeft Jul 5, 2022 om 19:12
Computers & telefonie

Synchroniseren e-mail ongewenst

Toch ook maar hier: na inslaleren van MS Office 2021 op nieuwe laptop en exporteren en importeren van outlook archief (pst.) bestanden naar de nieuwe doet zich het voor mij volstrekt onbekende fenomeen voor (na al eerder overzetten van oude pc's etc) dat bij starten van ms outlook 2021 een synchronisatie aktie start die ik niet heb ingesteld maar wel betekent dat de bestanden zowel op mijn telefoon worden geplaatst maar ook mij e-mail box waar ik outlook aan heb gekoppeld helemaal vol loopt.
Ik heb inmiddels wel hulp (op afstand) van de leverancier van nijn office 2012 licentie) maar die komt er (ook) nog niet uit). Frappant is dat het synchroniseren mogelijk eerst begon nadat ik mijn hotmail account had ontkoppeld. Dat is apart actief en zonder ptroblemen.

3777 8 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Jul 5, 2022 om 19:39
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb nog nooit, na het installeren van nieuwe versies van MS Office, gemerkt dat er van alles gesynchroniseerd werd. Maar ik heb het onderstaande gevonden. Heb jij een google-account? Dan kan heet zijn dat je daar synchroniseren aan hebt staan.

synchroniseren uitzetten

of deze

synchroniseren uitzetten 2

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 5, 2022 om 20:03
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dit heb ik gezien en in ieder geval geeft 2 geen oplossing. Probleem is hoe dan ook dat ik in mijn google account synchroniseren niet aan heb staan. Ik geef deze tip door aan mijn externe hulp die morgenavond weer contact opneemt. Ik zal melden of dit een oplossing geeft (tip 1) Punt is dat ook ik nog nooit eerder met dit feneomeen werd geconfronteerd na als al gezegd al herhaald ex- en importeren van outlook pst. bestanden.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jul 6, 2022 om 15:44
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft mogelijk te maken met ingeschakelde OneDrive lees hier

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 16:39
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dank, dat ga ik na omdat ik wel eerder problemen had met one drive (meldingen one drive vol) maar deze heb uitgeschakeld. Het kan dus zijn dat er toch nog 'ergens iets is blijven hangen'. De info die ik nu zie had ik al gezien en was dat al nagelopen. Ik geef vanavond deze tip toch door aan de hulp die ik op afstand weer krijg nadat het gisteren niet lukte. Expert van interplein.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 17:35
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Re: op basis van de one drive tip heb ik een en ander nog een keer nagezien en nog een keer uitgeschakeld en het lijkt de oplossing te zijn. Indien dat inderdaad ook zo is laat ik dat weten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 18:00
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dus met dank!

ma
door malty - Jul 6, 2022 om 15:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ja bij het installeren op een nieuwe laptop komen alle e-mails die op de mailserver staan weer binnen in de inbox.
Maar allemaal selecteren en verwijderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 16:41
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is nu juist het probleem, ik moet dan iedere keer wanneer ik outlook heb opgestart de e-mail box op de server van mijn provider leegmaken en ontvang in de tussentijd geen e-mails: mailbox is vol. Herhaald dat is nu juist het probleem waarvoor ik hulp vraag.

ma
door malty Jul 6, 2022 om 16:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat hoeft niet, e-mails die binnen zijn gekomen komen niet nog eens binnen.
Op de nieuwe laptop zijn nog geen e-mails binnengekomen dus komen die binnen op de opnieuw aangemaakte e-mail adressen.
Verwijder eens een reeks e-mails om te zien of ze wegblijven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 6, 2022 om 16:28
2042 Antwoorden / Vragen

Een synchronisatie actie die u niet hebt ingesteld naar een voor u onbekend account? Denk het niet.
Begint u eens met het opsommen van uw accounts (geen details natuurlijk), en welke u wel of niet wil synchroniseren met outlook op de pc, en welke accounts u ook op uw telefoon beschikbaar wilt hebben. Kijk daarna eens in de instellingen van de pc welke accounts daar bekend zijn en doe hetzelfde op de telefoon.
U kunt zowel op de pc als op de telefoon instellen welke accounts mail moeten synchroniseren en welke niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 16:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is nu juist wat ik allemaal heb geprobeerd en inmiddels ook met externe hulp van de verkoper van office 2021. Die kwam er ook niet uit en vanavond doen we een nieuwe poging. Ik ggaf al aan dat ik bij (al veel vaker) eerder overzetten dit probleem nooit heb gehad. En ik ben verrast dat ik er zelf ook niet uiytkom ondanks het gegeven dat ik al sedert 1997 in meer of mindere mate actief bebekend ben met it. (o.a. als operator/programmeur, projectleider, onderwijstoepassingen etc.)

Ergo: dse instellingen zouden goed moeten zijn, daar is niets vreemds te vinden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 6, 2022 om 19:04
2042 Antwoorden / Vragen

U geeft echt te weinig informatie om er wat zinnigs over te zeggen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2022 om 16:48
7182 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt het account dat u niet gesynchroniseerd wilt hebben verwijderen.
Ik heb zelf op de laptop vier accounts en op de telefoon twee.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 17:16
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPY, neen. Het betreft juist mijn belangsrijkste e-mail account dat ik al 'eeuwen' benut. En nooit eerder problemen had met overzetten (exportere/importeren van outlook pst. bestanden die daarna niet gesynchroniseerd werden naar andere apparaten waaronder de server van mijn provider. (en ook telefoon die ik bij de proefnemingen 'veiligheidshalve' uitzet..

St
door StevieNLD - Jul 6, 2022 om 17:27
2 Antwoorden / Vragen

Kan het komen door het postvak protocol? POP3 vs imap? Bij de eerste haalt hij enkel op en kan je vinkje zetten om de server versie te verwijdere ,bij de 2e synchroniseert hij.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 18:01
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, neen. @GERBERA gaf de de tip voor de bevrijdende oplossing.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 6, 2022 om 17:59
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Met dank aan @GERBERA bleek one-drive inderdaad het probleem te zijn. De externe adviseur die mij zojuist belde had dit ook nog niet onderkent en heeft net als ik weer iets geleerd! (Ik heb nog nooit met 'in the cloud' mogelijkheden gewerkt m.u.v. foto opslag van Sony).