bussy02
door bussy02 May 7, 2013 om 11:43
Computers & telefonie

Systeem pictrogram

Goedemiddag de systeem pictogram onderhoudscentrum W 7 is uitgeschakeld en is niet meer in te schakelen. (blijft grijs)
Het pictogram is ook niet zichtbaar in de taakbalk.
De laptop is reeds gescand niets aan getroffen.
Wie weet een oplossing?

993 9 Rapporteer

f.weele
door f.weele - May 7, 2013 om 12:50
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste bussy02, ga naar configuratiescherm> systeem en beveiliging > vormgeving en persoonlijke instellingen> taakbalk en menu start. Daar staat: Pictogrammen op de taakbalk aanpassen. Kijk bij het vlaggetje of er staat; "pictogrammen en meldingen weergeven".
Nog vlugger kan met het kleine driehoekje op de taakbalk dat naar boven toe wijst. Klik hierop en dan op aanpassen.
m.vr.gr.

gsm
door gsm - May 7, 2013 om 13:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klik met de rechter muisknop op Computer (in Start menu).
Klik op Beheren
Open Services

Controleer of Windows Management Instrumentation gestart is.

Pad naar uitvoerbaar bestand:
C:\Windows\system32\svchost.exe -k netsvcs
Opstarttype:
Automatisch

Zoek Security Center. Indien niet gestart, dubbelklik dit.

Pad naar uitvoerbaar bestand:
C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted
Opstarttype:
Automatisch (vertraagd starten)

Waarschuwing: Verkeerde veranderingen met regedit kunnen Windows onbruikbaar maken!
Desnoods toch met regedit controleren:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc
Bij de Reg_Dword waarde voor Start moet 2 ingevuld zijn (0x00000002).

Als laatste kun je nog het commando sfc /scannow uitvoeren, om te controleren op originele systeembestanden.

bussy02
door bussy02 - May 7, 2013 om 17:23
145 Antwoorden / 37 Vragen

f.weele&gsm,
Alles staat goed ingeschakeld/gestart. Alleen het vlaggetje is nergens te vinden ook niet bij aanpassen.
Virusscanner etc. staan ingeschakeld.
Nog opties ?

aboveoeuf
door aboveoeuf - May 7, 2013 om 17:38
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag bussy02,
Misschien staat hier de oplossing voor je probleem.Met name punt drie lijkt mij nuttig.
Succes Aboveoeuf

gsm
door gsm - May 7, 2013 om 17:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=bussy02 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 17:23]f.weele&gsm,
Alles staat goed ingeschakeld/gestart. Alleen het vlaggetje is nergens te vinden ook niet bij aanpassen.
Virusscanner etc. staan ingeschakeld.
Nog opties ?
Kun je het Onderhoudscentrum wel openen via het Configuratiescherm > Systeem en beveiliging ?

Bijdrage van f.weele iets aangepast ;-)
Ga naar Configuratiescherm (Weergeven op: Categorie) > Systeem en beveiliging > Vormgeving en persoonlijke instellingen> Taakbalk en menu start. Klik op Aanpassen.
Kijk of het vlaggetje er is en of er bijstaat; "Pictogrammen en meldingen weergeven".

bussy02
door bussy02 - May 7, 2013 om 18:46
145 Antwoorden / 37 Vragen

Bij systeem pictogrammen in/uit schakelen staat het vlaggetje wel. (hij is uitgeschakeld) maar is niet in te schakelen.
Het is grijs.
Alle andere pictogrammen bijvoorbeeld klok, volume, netwerk zijn wel in cq uit te schakelen.
Deze zijn vet gedrukt.

bussy02
door bussy02 - May 7, 2013 om 18:47
145 Antwoorden / 37 Vragen

Het onderhoudscentrum is wel te openen.

f.weele
door f.weele - May 7, 2013 om 20:47
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hallo bussy02; lees bijgaande link even, deze is in het engels, maar je kunt deze vertalen in de chrome webbrowser.
klik hier

anders je vraag stellen op het microsoft forum;
klik hier
m.vr.gr.

bussy02
door bussy02 - May 7, 2013 om 21:59
145 Antwoorden / 37 Vragen

f.weele vraag gesteld bij Microsoft Community.