Ro
door RobertK99 Dec 5, 2022 om 14:10
Computers & telefonie

T-Mobile glasvezel by VolkerWessels Telecom

Wij hebben nu een klein jaar glasvezel van t-mobile, doorgaans zonder probleem. Tot op 16 november 2022 de verbinding er om 13.00 ineens mee stopte, en niet meer online kwam.
Uiteraard contact gezocht met t-mobile, deze constateerde al snel een probleem in de wijkcentrale, en zou een monteur langssturen. Een week later kwam de monteur langs, keek naar het kastje en constateerde dat het inderdaad aan de wijkcentrale lag. Inmiddels zijn we weer bijna 3 weken verder en heb ik steeds contact gezocht met t-mobile over de status van de aansluiting, echter steeds met het zelfde onbevredigende antwoord; de aanvraag is bij VolkerWessels Telecom ingediend, ik kan nu verder niets voor u doen. Wel kan ik volgens hen VWT zelf bellen. Nog even afgezien van het feit dat ik geen contract heb met VWT maar met t-mobile en het dus niet aan mij is om VWT te chasen, is de situatie enigszins uitzichtloos. (ik ga immers ook niet de leverancier van meel bellen wanneer de bakker mij het bestelde brood niet kan leveren omdat hij geen meel kreeg)
Vanmiddag heb ik dus eindelijk contact opgenomen met VWT, en na letterlijk een uur in de wachtrij te hebben gestaan (vanaf wachtende 5), kreeg ik de melding dat er geen personeel beschikbaar was, en of ik een bericht achter wilde laten.

Status: T-Mobile wijst naar hun leverancier en doet niets om die te bewegen, Leverancier geeft geen gehoor en ik heb als derde partij geen internet maar wel een contract.

Vraag: Wat moet ik doen? Ik heb geen zin om te switchen van provider (en al helemaal niet in het gedoe dat met t-mobile zal ontstaan wanneer je een contract opzegt omdat zij hun dienst niet leveren), echter is dit ook geen doen zo. Hoe krijg ik T-Mobile zo ver dat zij hun kant van het contract voldoen?

5034 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 5, 2022 om 14:26
7177 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer eens de zaak uit te leggen via een contactformulier. E-mailadres van  t-mobile niet gevonden.

https://www.t-mobile.nl/zakelijk/service/contact/email

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 5, 2022 om 15:06
16818 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas. M.i. kan men bij T-Mobile er niets mee aangezienhet glasvezelnet niet van T-Mobile is en men daar dus afhankelijk is van degene die het heeft aangelegd.
Het is dus wel degelij VWT die hier actie dient te nemen en zo u zou willen ovetrstappen naar een andere telecomprovider, dan zit u toch met hetzelfde probleem. Wat dan wel te doen: melden bij www.consuwijzer.nl en ook bij de geschillencommissie.

Nu is het toch ook zo dat men vanuit T-mobile actie richting VWT dient te nemen omdat m.i. VWT in gebreke blijft om de dienstverlening aan T-Mobile goed uit te voeren en is het dus ook zaak om dat bij T-Mobile te laten doordringen. Hoe dan ook men toch bij T-Mobile ook in gebreke omdat men de overeenkomst met u niet kan nakomen (hoewel dat mogelijk voor hen overmacht is). Om die reden lijkt het mij dus zinvol, bij nader inzien, om hierover zelf het juridischloket te benaderen en zie dan - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl  (Ik gaf u als een korte verwijzing naar consuwijzer)

Ro
door RobertK99 Dec 6, 2022 om 20:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie, ik verwacht dat er weinig anders op zit dan consuwijzer te proberen en verder op een houtje te bijten. De kabelprovider hier is Ziggo, en die wil via dezelfde glas verbinding en DSL komt niet aan de 50mbit die we nodig hebben.

Met name de verwijzing naar VWT stoort en is een blatante belediging van de klant. Ik heb geen contract met VWT, t-mobile heeft een contract met ze. Frustrerend...

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 7, 2022 om 09:28
16818 Antwoorden / 202 Vragen

Er is iets in uw vraag/reactie dat ik niet begrijp. DSL werkt uitsluiutend via koperkabel en KPN stopt daarmee.

Echter, hoe dan ook, T-mobile is de contractant en zal dus VWT aansprakelijk moeten stellen en u kunt T-mobile aansprakelijk stellen (m.i) indien men dat niet adequaat doet. U heeft een leveringsovereenkomst met T-Mobile die T.Mobile nu niet nakomt (maar zich mogelijk wel kan beroepen op overmacht). Ik ben benieuwd hoe men vauit de ACM zal regeren.

panter22
door panter22 - Dec 5, 2022 om 16:17
6599 Antwoorden / Vragen

https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/voorwaarden/thuis/algemene-voorwaarden-t-mobile-thuis.pdf

Kijk bij artikel 16. Er is een regeling voor storingen langer dan 12 uur
Heb je al een compensateiformulier ingevuld? Kijk:
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing
A
an een ander provider heb je niets als deze dezelfde glasvezel gebruikt. Het lijkt op een glasvezelaansluiting van Kpn.
Heeft t-mobile geen tijdelijke oplossing voorgesteld, bv extra beltegoed.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 5, 2022 om 17:35
2033 Antwoorden / Vragen

U krijgt gegarandeerd uw geld terug voor die periode maar daar schiet u natuurlijk weinig mee op. U kunt een schadevergoeding eisen en verder kunt u niets behalve overstappen naar dat wil u niet. Het is dus kiezen, overstappen of een juridisch avontuur met bijbehorende kosten en de onzekerheid of u het ook wint.
In mijn optiek geen keuze, overstappen.

gj
door gjtm - Dec 5, 2022 om 17:39
15 Antwoorden / Vragen

Aangezien T-Mobile je doorverwijst naar VWT gaat het met 99% zekerheid om het glasvezelnetwerk van ofwel Open Dutch Fiber of Primevest Capital, in beide gevallen kun je altijd nog naar een andere aanbieder switchen op het DSL Netwerk van KPN of op de coax kabel van Ziggo.
Misschien niet gewenst, maar als men het probleem niet wil of kan oplossen toch noodzakelijk.

Ro
door RobertK99 - Dec 6, 2022 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties, ik zal voorlopig nog wel even een luis in de pels van T-Mobile blijven, zeker kunnen ze er van zijn dat ik geen andere producten van ze af zal nemen als ik daar omheen kan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 6, 2022 om 22:37
2033 Antwoorden / Vragen

Dat zal ze leren.

ko
door kostermw - Dec 7, 2022 om 10:40
3 Antwoorden / 2 Vragen

Men zou bij T-mobile als tijdelijke oplossing ook mobiel internet kunnen aanbieden (uiteraard zonder kosten in rekening te brengen)

CBeentjes
door CBeentjes - Dec 7, 2022 om 10:43
1 Antwoorden / Vragen

Probeer om bij T-Mobile of ze een 5G modem/router tijdelijk ter beschikking willen stellen zodat je kunt internetten. Ik heb dit ook al eens op deze wijze kunnen regelen. Dan heeft u in ieder geval internet en kunt u ook nog tv kijken.

mo
door mof - Dec 7, 2022 om 11:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een dienstleveringscontract met uw provider. Die moet de zaak oplossen anders kunt u het contract opzeggen en alle door u als gevolg van de uitval geleden schade op uw provider verhalen. Op Volker Wessels Telecom wachten heeft echter geen zin. Die hebben in opdracht van KPN onze straat “aangesloten” op glasvezel. Echter, ze hadden een onderaannemer gecontracteerd die het werk slotdig uitvoerde. Van de honderd woningen wachten nog steeds dertig, waaronder ik, op het doortrekken van de kabel van buiten naar binnen in de woning. Al sinds begin februari 2022. Ik heb een geluidsopname van een techneut van KPN die met zijn collega’s belt en waarin wordt gezegd dat: Volker Wessels kan de aansluiting niet voltooien omdat de onderaannemer van het project is gehaald. Als dit te lang duurt gaat KPN het dossier sluiten en moeten de dertig niet aangesloten woningen zelf de aansluiting (somma minstens 600€) gaan regelen met KPN.
KPN zou het gratis doen! Het is gewoon CHAOS IN GLASVEZELLAND!

ze
door zeemannetje - Dec 7, 2022 om 12:02
119 Antwoorden / 0 Vragen

Kan T-mobile u niet ter overbrugging draadloos internet bieden?

Wendeavontuur
door Wendeavontuur - Feb 20, 2023 om 20:32
1 Antwoorden / Vragen

Holy moly!

Dit is EXACT wat mij nu overkomt. EXACT. Zit nu vier weken zonder internet.

Ci
door Ciskaaa Feb 20, 2023 om 20:45
10 Antwoorden / Vragen

Ik heb afgelopen jaar 3,5 wk zonder tmobile glas gezeten, en nog een keer 8 dagen. Ik ben kpn networks gaan bellen eh spammen (de eigenaar van glas hier, want de problemen kwamen door graven in de straat dus niet bij mij in huis op te lossen). Anders had het nog langer geduurd denk ik...
Was wel een dingetje wie het graven en fixen ging betalen, want eigenlijk mag de klant kpn networks niet bellen (dat had de graafploeg zelf moeten doen... Of Guidion, na constatering dat het probleem niet binnenshuis zit).
Jammer dan, geldzaken zoeken ze onderling maar uit.

Van tmobile krijg je bij uitval glas gratis 1- of 7-dagen codes voor onbeperkt mobiel internet. M'n oude simkaart in een 4g router (zelf gekocht bij bol, tplink 4g router met netwerk poorten) gedaan en zo weten te overbruggen. Van tmobile krijg je geen 4g router /mifi router te leen. Kpn schijnt dat wel te doen trouwens. Maar bij tmobile dus zelf kopen. Ik had perse lan poorten nodig dus een wat duurdere oplossing gekocht. Voor een paar apparaten op wif werkt een oude telefoon ook, voor wat meer apparaten op wifi een simpele mifi router (dat is goedkoper dan een router met lan poorten).

ka
door kareuter - Feb 20, 2023 om 21:19
22 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet helemaal niet te maken willen hebben met tmoobieel, ik haat ze, het zijn een stelletje a-socialen.
Ze hebben mij jaren geleden zo schofterig behandeld dat ik nog abo zou willen zelfs als ik geld toekrijg.