pa
door pa2jdb Jun 7, 2021 om 22:31
Computers & telefonie

T-mobile internet

Ik zou graag uw mening willen vragen over de service van T-mobile over het internet.

Ik ben hiervoor klant geweest bij XS4ALL, maar omdat XS4ALL zou verdwijnen als internet provider bij KPN ben ik overgestapt naar T-mobile, omdat ze de beste provider waren zoals ze in hun reclame zeiden.

Voor mij is het een overstap geworden waar ik slapeloze nachten van heb.

Ze hebben een Zyxel type T50 modem geleverd bij het pakket voor de communicatie met internet.

Ik ben een zendamateur met licentie, en gebruikte daarvoor het internet.

Om dat mogelijk te maken moet ik UITP poorten openzetten in het modem.

Bij het Zyxel type t-50 modem dat door T-mobile geleverd wordt, lukt het mij helaas niet om de UTP poorten open te zetten, bij navraag via de helpdesk wisten ze dat ook niet.

Nu zou ik graag een FRITZ!BOX modem willen gebruiken, maar als ik dit gebruik valt vaak, bijna of helemaal dagelijks.

Ik heb deze klachten al doorgegeven, maar ondanks deze slechte service ziut ik 2 jaar vast aan   T-mobile.

Wat raden jullie mij aan om van deze internet provider T-mobile af te komen, zodat ik mijn  hobbie als zendamateur weer kan toepassen.

9409 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2021 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat u kunt doen als zendamateur, maar XS4ALL verdwijnt helemaal niet. U bent slecht geinformeerd.

Dus als een provider zegt dat ze de beste zijn, dan neemt u dat direct aan?

Donuts
door Donuts Jun 8, 2021 om 09:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

XS4ALL wordt uiterlijk 1 januari a.s. onderdeel van KPN, alleen de merknaam blijft bestaan.

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2021 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wel met dezelfde kwaliteit en service.

tenormin
door tenormin - Jun 7, 2021 om 23:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zou het eens aan Gug Marconi zendamateur vragen, wrang grapje. Charlie charlie, Oscar enz.

sw
door swat1500 - Jun 8, 2021 om 01:30
3778 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft van T-mobile geen ondersteuning te verwachten bij het uitoefenen van uw hobby tenzij u dit bij het aangaan van het contract dit hebt gemeld en T-mobile ondersteuning heeft toegezegd.
U had dus vooraf moeten onderzoeken of uw hobby ook met de door T-mobile geleverde apparatuur mogelijk was.
U kont alleen van het contract af door dit af te kopen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 8, 2021 om 06:13
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien hebt u iets aan deze  link

rj
door rjw - Jun 8, 2021 om 07:50
3261 Antwoorden / 5 Vragen

T-mobile zet zich in de markt als prijsvechter. Dan is het "massa is kassa". Oftewel, je krijgt wat voor 99% van de gebruikers voldoende is, en je kunt geen speciale dingen verwachten.

ne
door neodutchio - Jun 8, 2021 om 08:18
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Stella geeft in zijn reclame ook weer dat het geweldige fietsen zijn. Maar nooit zal ik er eentje aanschaffen. En wat wil de beste zeggen? Voor normaal gebruik? Enkel op bepaalde momenten?
U hebt een provider nodig voor een bepaald doel. Helaas hebt u zelf verzaakt om vooraf te informeren of een provider kan leveren wat uw specifieke wensen zijn. Voor normaal huis, tuin en keukengebruik is er niets mis met T-mobile.

U hebt een overeenkomst en ik lees nergens dat T-mobile niet levert wat er overeengekomen is. Om die reden zit u of 2 jaar vast, of u zal het contract moeten afkopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 8, 2021 om 09:22
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U bent zendamateur. Is er dan niemand binnen de VRZA en/of VERON die u van dienst kan zijn die op dezelfde wijze werkt, of bijv andere kanalen zoals dit forum: https://zendamateur.com/ , deze https://www.hamforum.nl/viewforum.php?f=25 . Mogelijk kan men u ook hier van dienst zijn: https://www.agentschaptelecom.nl/.

Uw probleem is wel heel opvallend omdat nu het kennelijk via XS$ALL wel allemaal kon het nu via een modem van T-Mobile niet zou kunnen en dan het probleem zich ook bij andere providers kan voordoen.

Ik kan mij op zich wel goed voorstellen dat helpdeskmedwerkers van die provider u niet kunnen helpen.

Donuts
door Donuts - Jun 8, 2021 om 09:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft zelf een verkeerde keuze gemaakt door naar T-Mobile over te stappen. U had gewoon bij XS4ALL kunnen blijven, die binnenkort onderdeel wordt van KPN. Bij KPN had u uw FRITZ!BOX kunnen blijven gebruiken.

Standaard is een 1-jarig abonnement, u heeft ook nog gekozen voor een 2-jarig abonnement, dus zal een aantrekkelijk aanbod aan hebben gehangen.

Zonder kosten kunt u uw T-M contract niet verbreken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 8, 2021 om 11:20
2055 Antwoorden / Vragen

Is de mogelijkheid om poorten te forwarden helemaal niet bereikbaar of lukt het u niet een specifieke poort door te zetten?

gerbera
door gerbera - Jun 8, 2021 om 11:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien dat u hier  wat aan heeft gaat over het Zyxel modem. Weet niet of het hetzelfde type is.

Donuts
door Donuts Jun 8, 2021 om 11:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee.

gerbera
door gerbera Jun 8, 2021 om 11:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

was het uw vraag dan? ☺

Donuts
door Donuts Jun 8, 2021 om 13:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Is niet hetzelfde modem. Vandaar een nee.

gw
door gwp - Jun 8, 2021 om 15:45
17 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag
Ik begrijp uw probleem niet helemaal. Op een T-Mobile Zyxel T50 router kun je gewoon portforwarding instellen. Dat wordt door heel veel mensen gebruikt (ikzelf heb er ook een paar ingesteld) en het werkt gewoon naar behoren. Tegenwoordig hoort poortforwarding eigenlijk tot de basis eigenschappen van een router.

Of u moet heel specifieke eisen hebben, maar die heeft u hier niet gegeven.
Ik zou dus zeggen: Het kan gewoon met uw Zyxel modem. Als de helpdeskmedewerker van T-Mobile het niet weet, dan vraagt u naar een collega of, beter, kijk de T-Mobile community op Internet eens door. Ongetwijfeld vindt u daar informatie of kunt u daar uw vraag kwijt.
Van slechte service bij T-Mobile is volgens mij geen sprake, hooguit trof u een helpdek medewerker die niet helemaal op de hoogte was.

Ter aanvulling: kies bij het instellen van Portforwarding voor Interface VD_internet , ETH_internet  of ADSL_internet, afhankelijk van uw aansluiting (VDSL, Glas of ADSL).

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 8, 2021 om 20:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De Zyxel  T50  zijn  UTP poorten gewoon open te  zetten.

En geen Fritz Box vraag stellen ,want dat weten zij ook niet.

En blijven klagen en soms  ruilen ze hem om,  dan een fout modem tussen zitten.