Be
door Berriejansen Jan 26, 2018 om 20:21
Computers & telefonie

T Mobile per direct opzeggen

Al 5 maanden bezig om rekeningnummer aut. Incasso te wijzigen. Nog steeds niet gelukt.
ben het beu, wil per direct opzeggen, krijg nu een afkoopsom.
ben hier niet mee eens, t mobile blijft in gebreken en de klant is weer de dupe.
wat kan ik hier aan doen ?

2225 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2018 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niets. Als u onterecht opgezegd hebt, moet u een afkoopsom betalen. Dat is logisch.

Een rekeningnummer kunt u simpel wijzigen in de app.

Be
door Berriejansen - Jan 26, 2018 om 20:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het wijzigen van het rekeningnummer is nu net het probleem, dit gaat van een Nederlands naar een Belgisch rekeningnummer, dit kan ik zelf niet aanpassen, maar moet een back office regelen, deze krijgen het nu al bijna 5 maanden niet voor elkaar.

Ik moet steeds overal zelf achteraan, er komt van hun kant uit helemaal geen response, heb tot nu toe het nederlandese rekeningnummer, met daarvoor gemaakt kosten door laten lopen omdat ik het niet meer vertrouwde. Indien ik de huidige Nederlandse incasso had stopgezet of gestorneerd had, dan ligt het probleem toch weer bij de klant, terwijl zij steeds in gebreke blijven.

Ik ben het nu een beetje beu aan het worden, T Mobile blijft continue in gebreke en de klant is de dupe.
Hierom wil ik nu eenzijdig het contract verbreken, ze hebben nu bijna 5 maanden de kans gekregen om het te regelen !

tijger1
door tijger1 Jan 26, 2018 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben een forum, meld het daar, wordt het vast opgelost.

ol
door old fellow Jan 26, 2018 om 21:03
90 Antwoorden / Vragen

Dit is niet echt een rden voor contractontbinding in mijn visie en ook niet logisch, tenzij u graag een afkoopsom betaald.

Gr
door Grunn1 Jan 26, 2018 om 22:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zij blijven niet in gebreke, althans als u uw afgesloten abonnement gewoon kunt gebruiken en is er dus geen enkele reden om voortijdig op te zeggen.
U wilt uw rekeningnummer wijzigen naar een buitenlandsnummer en ik kan me voorstellen dat dat niet zo eenvoudig gaat omdat waarschijnlijk het administratieve systeem in Nederland niet altijd hoeft te kunnen omgaan met buitenlandse rekening nummers.

ne
door neodutchio - Jan 26, 2018 om 23:50
5142 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een abonnement bij een Nederlandse provider. Het is niet de bedoeling om een voordelig abonnement de grens over te nemen. De roamingskosten zijn verdwenen, maar als iedereen in een goedkoop land een abonnement neemt en thuis gaat bellen worden de kosten erg hoor. Daarbij is er ook een limiet aan tijdsduur dat het abonnement in het buitenland gebruikt kan worden.
Het is dus niet zo makkelijk om dat even om te zetten.

Overigens blijft T-mobile niet in gebreke, u kunt gewoon gebruik maken van het abonnement. En regel anders gewoon facturen per mail, probleem opgelost.

Be
door Berriejansen - Jan 27, 2018 om 09:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,  Waar ik een abonnement heb en waar ik woon staat hier buiten, dit is niet relevant voor deze discussie.
Dus uw opmerking heeft hier ook niets mee te doen !

Waar ik wooon heeft er niets mee te maken, zit voor mijn werk de meeste tijd in Nederland.
Ben gewoon een gemiddelde gebruiker, heb voor de familie en klein zakelijk diverse abonnementen bij hun.

Als je niet via een automatische incaso betaald komen er extra kosten bij, dus als klant ben je dan weeer de dupe.
1e abonnement is de 1e keer meteen gelukt om om te zetten naar een ander rekeningnummer, met de huidige Iban is daan niets moeilijks aan.
Alleen mijn 2 andere abonnementen lukt ze maar niet. Mijn Nederlandse rekening wordt stopgezet, daarom wil ik het nummer aanpassen.

Wat ik het aller ergste vind is dat T Mobile het niet geregeld krijgt en de klant alles zelf moet constateren en er achteraan moet gaan, er komt niets vanuit hun.

ne
door neodutchio Jan 27, 2018 om 10:55
5142 Antwoorden / 12 Vragen

U vindt dat het niet relevant is, maar dat gaat u nog wel merken. Als u in het buitenland woont zal u, normaal geproken ook een abonnement moeten afsluiten in het land waar u woont.
En u wordt niet de dupe van een factuur, u betaald dan voor de kosten van de verwerking. De kosten voor het aanhouden van een Nederlandse bankrekening zullen hoger zijn dat de kosten voor een factuur.

Gr
door Grunn1 Jan 27, 2018 om 13:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U bekijkt het alleen van uw kant en hebt geen oog voor de algemene voorwaarden en waar u woont is wel degelijk van belang..
Om een abonnement bij tmobile te hebben dient een abonnement af te sluiten in het land waar u woonachtig bent.
Volgens de algemene voorwaarden van tmobile:

Als je naar het buitenland verhuist, kun je ervoor kiezen je T-Mobile abonnement te behouden. In dat geval is het echter wel noodzakelijk dat je T-Mobile minimaal 30 dagen voor je verhuizing op de hoogte stelt en een Nederlands adres (geen postbus) aanhoudt. Daarnaast dient je T-Mobile te machtigen - of gemachtigd te houden - voor automatische incasso, van een Nederlands rekeningnummer.

Verhuis je naar een ander land waar T-Mobile actief is? Dan kun je gebruikmaken van een overstapmogelijkheid. Dit betekent dat je in het nieuwe land een T-Mobile contract afsluit, waarna wij het abonnement in Nederland beëindigen. Overstappen is mogelijk bij:

Duitsland Oostenrijk
Hongarije  Polen
Kroatië Slowakije
Macedonië  Tsjechië
Montenegro   Verenigde Staten

marita5
door marita5 - Jan 27, 2018 om 09:47
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BerrieJansen ,

Plaats uw klacht op FB / of Twitter , daar reageert de webcare , klik op de rode regels .

https://www.facebook.com/pg/tmobilenl/posts/?ref=page_internal

https://twitter.com/tmobile_webcare

Cookies
door Cookies - Jan 27, 2018 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je het probleem al eens voorgelegd op het forum van T-M? https://forum.t-mobile.nl

Het zou wel eens kunnen dat automatische incasso alleen kan van een Nederlandse bankrekening. Vraag dat eens op hun forum / aan de community.

Gr
door Grunn1 Jan 27, 2018 om 13:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts vind het niet van belang waar hij woont maar volgens de voorwaarden van tmobile kan je niet naar het buitenland verhuizen en je abbo gewoon door laten lopen. Hiervoor heb je nodig een Nederlands adres en een bankrekening in Nederland.

Be
door Berriejansen - Jan 27, 2018 om 13:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita5 en Carola, Helaas doe ik niet aan Facebook en Twitter.
De vraag ligt ook al op hun forum, heb daar helaas nog geen reactie op gekregen.

Fijn dat jullie nette reacties geven en adviezen, op uw collegae website (Neodutchio) draaien ze er alleen maar omheen en geven ze reacties die kant nog wal slaan en er niets aan doen om het probleem op te lossen.

Ondertussen wel telefonisch contact gehad met T Mobile, deze hebben mij verzekerd dat dinsdag een "bevoegd" persoon mij terug gaat bellen om dit op te lossen.
Aan de ene kant wil ik niets meer met hun te maken hebben met alle frustraties die ik nu heb, echter als ze het "misschien" nu wel geregeld krijgen, wat moet ik dan doen ?

Gr
door Grunn1 Jan 27, 2018 om 16:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kijkt alleen naar reacties die je aanstaan maar andere antwoorden kunnen weleens belangrijker zijn dan je nu denkt.
Als je in het buitenland woont en dat vermoeden heb ik omdat je zelf schrijft dat je regelmatig naar Nederland reist kan je alleen je abonnement behouden indien je a; een postadres in Nederland hebt en b; een automatische incasso van een Nederlandse bankrekening. Zie ook mijn eerder reactie hierop.
Je kan wel een buitenlandse rekening hebben en in Nederland wonen maar emigreren dus wonen in het buitenland en een buitenlandse bankrekening kan niet. Zie de algemene voorwaarden van tmobile. Indien dit van toepassing is dan komen zij hun contract na en jij niet en kun je hen niet in gebreke stellen en het abonnement kosteloos beëindigen.

aurora1
door aurora1 - Jan 27, 2018 om 13:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u moet doen "voor het geval dat"?
Tegen die tijd dan maar eens bekijken zou ik denken aan de hand van de situatie die zich dan voordoet.
Wat kunnen wij nog voor tips en adviezen geven als u die allemaal niks vindt?
Ik begrijp niet dat u nog advies durft te vragen gezien uw laatste reactie, en dan over iets dat misschien of misschien niet in de toekomst ligt.
En, zoals al is gezegd: T-Mobile blijft en is niet in gebreke want u kunt gewoon gebuik maken van uw abonnement. Niks dat de "klant weer de dupe" is.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2018 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wij hoeven uw probleem ook helemaal niet “op te lossen”, want u hebt geen probleem. U wilt iets wat niet kan. Simpel.