ma
door martin1956 Feb 17, 2018 om 08:00
Computers & telefonie

T-Mobile Thuis

Hoi,
Wij zijn sinds maandag 13-02-2018 over gezet naar T-Mobile Thuis.
De beloofde internet snelheid word bij lange na niet gehaald ( 750 mbit ) en ik kom op 96 Mbit. Heb geen flauw idee waar dat aan zou kunnen liggen.
Tevens was ik in de veronderstelling dat ik met TV-Anywhere TV zou kunnen kijken op de PC, dit is dus niet mogelijk.  Alleen op smartfoon en tablet, een tablet heb ik niet, en het scherm van mijn smartfoon is te klein om goed tv te kunnen kijken. Diverse oplossingen werden aangedragen door de klantenservice, bv door het installeren van Android voor Windows 10.  App deed het wel maar kon alleen maar NPO 1 kijken daarnaast was het beeld om te huilen onscherp en hoekerig ( grote pixels ).
Ik had ze een voorstel gedaan, maar dit werd zonder blikken of blozen afgewezen.

Nu mijn vraag, kan ik nog onder dit contract uit zonder verdere kosten!

mvg Martin

17424 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 17, 2018 om 09:03
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt nooit een gegarandeerde snelheid beloofd, altijd een snelheid tot zoveel mb. Daarbij is ook uw huis van belang. Doet u alles draadloos en is het huis goed geisoleerd geeft dit ontvangstverlies. Of met bekabeling als u te goedkope bekabeling heeft.

En denken dat u overal met elk apparaat tv kunt kijken. T-Mobile heeft dit netjes op hun site staan: Thuis en onderweg genieten van je favoriete programma's. Met de gratis TV Anywhere app van T-Mobile Thuis kijk je overal in Nederland TV wanneer het jou uitkomt. Op je tablet of smartphone via wifi, 3G of 4G in Nederland. Wil jij thuis in de tuin TV kijken en je huisgenoot onderweg in de trein? Dat kan! De TV Anywhere app kun je op 3 apparaten gebruiken.

Dat u dus niet de voorwaarden vooraf gelezen heeft is geen reden om het contract te ontbinden

panter22
door panter22 - Feb 17, 2018 om 10:05
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk hoe snel je internet op je huisadres kan zijn:
https://www.internetpostcodecheck.nl/

diumenge
door diumenge - Feb 17, 2018 om 10:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haalt u niet Mbit en Mbyte door elkaar? 750 Mbit is bijna 94 Mbyte. Waarmee meet u die snelheid?

Als die twee niet door elkaar haalt, hebt u wel glasvezel liggen dan? Want over DSL gaat die snelheid natuurlijk niet lukken.

jo
door jorisw Feb 17, 2018 om 10:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als we het nu toch over eenheden hebben laten we het dan meteen helemaal goed doen:

- het is Mbps (Megabit per seconde, Mbit is slechts een veel bitjes)
- MBps (Megabyte per seconde) is een zinloze eenheid om de snelheid te meten, maar sommige tools gebruiken dat helaas wel

diumenge
door diumenge Feb 17, 2018 om 10:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jip,T-Mobile adverteert inderdaad met Mbit/s, maar omdat TS het over (750) mbit en (96) Mbit heeft heb ik maar even Mbit en Mbyte aangehouden. De kans blijft aanwezig dat TS deze twee door elkaar haalt.

ro
door ron503 - Feb 17, 2018 om 11:35
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De tv-anywere app is bedoeld voor smartphone en tablet, dat staat duidelijk op de website van T-mobile geschreven dus uw veronderstelling dat het zou op uw pc zou kunnen gaat mank. De behaalde snelheid is afhankelijk van uw verbinding voor een DSL verbinding is 96Mb/s het maximaal haalbare en voor een glasvezel verbinding 750Mb/s. Als u een glasvezel verbinding heeft met een bijbehorend contract dan is 96Mb/s veel te laag en zou T-mobile de snelheid dienen te verhogen. U kunt niet zonder kosten van het contract af want u had kunnen weten dat de app niet voor een pc bedoeld was en daarbij is tv-anywere een dienst die gratis aangeboden wordt. Als u een glasvezel verbinding heeft en de snelheid is aantoonbaar veel te laag dan is T-mobile degene die dat probleem binnen een redelijke termijn op dient op te lossen pas als blijkt dat het niet mogelijk is heeft u een geldige reden om het contract op te zeggen.

panter22
door panter22 - Feb 17, 2018 om 16:14
6599 Antwoorden / Vragen

Voor een internetsnelheid van 750 mb, dan moet je het duurste pakket met  glasvezel hebben gekozen.
Als je een snelheid hebt van 100mb, dan heb je een ander pakket gekozen. Kijk je overeenkomst nog eens na en vergelijk die met de pakketten op de site.

af
door afao151 - Feb 24, 2018 om 20:28
2 Antwoorden / 5 Vragen

Heb eerst Vodafone thuis gehad overgegaan. Naar T Mobile thuis. Wi fi is zeer slecht geworden
haalde meestal geen 20/20. Nieuwe computer gekocht maar dat was het dus niet. Draytek vervangen, probleem is gebleven. Fritz box repeater erbij . Geen resultaat. Abonnement verhoogd naar 100/100 komt iets hoger maar meestal maar een derde van de 100/100 valt steeds weg. Nu hebben ze een upgrade gedaan waardoor het geluid op de tv ook nog hapert. Monteur bij de tv gehad.
zit hem in de glasvezelaansluiting zeggen ze. Door het steeds ook extern laten checken wordt dit een duur abonnement. Zag iets van KPN WiFi voorbijkomen. Maar T mobile heeft dus ook deze problemen. Guidion heeft er ook genoeg van heb ik het idee. Zijn hier al heel vaak geweest en zeggen boven de 10/10 is voldoende. Volgens mij is de Draytek het probleem.
zie op internet deze storingen ook voorbijkomen. Opzeggen is natuurlijk een mogelijkheid maar ik heb het liever opgelost. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn,

diumenge
door diumenge - Feb 24, 2018 om 23:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien weet TS Martin1956 het wel, maar zijn internet is inmiddels zo langzaam geworden dat hij hier kennelijk niet meer kan reageren...

Je
door Jeroentje36 - Feb 11, 2019 om 14:12
1 Antwoorden / Vragen

Hoi martin ik had hetzelfde.
Heb in oktober een pakket afgesloten tot 20mb met de functie opnemen.
Echter tot op heden werkt dit niet had tot januarie 0,9 Mb heb 3x een monteur gehad van kpn uiteindelijk in februarie had ik 17mb dit is echter nog steeds niet geschikt voor opname functie. De tv ontvanger loopt steeds vast, begin gemist stopt uit zijn eigen, en heb constant verstoord beeld.
Nu wilde ik onder mijn contract uit maar dit mocht niet ze hebben nu het pakket aangepast naar zonder opnemen dus niet het pakket waar ik om vroeg. En krijg de gemaakte kosten voor het opname pakket terug. Voor de tijd dat de andere functies niet werkte krijg ik niks maar heb wel betaald. Ik kan niet onder mijn contract uit en zit dus vast aan een pakket waar ik niet om heb gevraagd.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 11, 2019 om 14:26
521 Antwoorden / Vragen

Na een jaar zal het wel opgelost zijn.