ma
door marianne1981 Dec 21, 2011 om 10:55
Computers & telefonie

T-mobile, waterschade, iphone

Allen,

T-mobile zegt mijn toestel niet te repareren ivm waterschade aan mijn toestel. (i-phone)

Er zit na twee jaar nog geen krasje op en ik bel sim-only. Ik ga heel zorgvuldig om met mijn toestel en ben er echt niet mee gaan douchen.

Daarbij krijg ik eerst via de post een brief waarin staat dat ik 240 euro moet betalen voor een gelijkwaardig toestel, ofwel het toestel terug wordt gestuurd zonder reparatie.
Daarna krijg ik via internet het bericht dat het langer duurt om mijn toestel te repareren. En op mijn gestuurde mails krijg ik geen reactie.

Vervolgens gebeld waar ik in eerste instantie begripvol te woord werd gestaan. Echter doorverbonden en daar werd de waterschade bevestigd. Er zou een foto gestuurd worden ter bewijs. Echter wel de tekst maar geen bijlage ontvangen! De letterlijke tekst van de serviceverlener was: "ja, maar het toestel is ook al bijna twee jaar oud".
Pardon?

Het is voor mij een principe kwestie. Wat een moeite namelijk voor die 240 euro! Ik vind het korte termijn gedacht vanuit T-mobile. Dit is absoluut een reden voor mij om vanaf april mijn verplichtingen op te zeggen.

Hoe hiermee om te gaan?

Groet, Marianne.

2181 14 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Dec 21, 2011 om 11:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Al weer waterschade? M.i. de reden waarom er niet onder garantie voorwaarden gerepareerd wordt.

Overigens kan ook door condens waterschade optreden. Maar ik vind het miraculeus dat het merendeel van gsm's aan waterschade lijden als zij ter reparatie binnen de garantie periode aangeboden worden.

Ik krijg visioenen van een glas water met een pipet erin. Maar dat zal een nachtmerrie zijn.

pino123
door pino123 - Dec 21, 2011 om 11:53
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Het enige wat ik je kan adviseren is een second opinion. Laat de telefoon ongerepareerd opsturen en laat er een onafhankelijk persoon naar kijken.

Waterschade, soms denk je dat Nederland inmiddels is overstroomt.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 21, 2011 om 12:13
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Een second opinion zal weinig nut hebben denkend aan het glaasje water met pipet van tdehond.

ma
door marianne1981 - Dec 21, 2011 om 13:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

Meenemen naar de badkamer doe ik sowieso niet. Dat hoor je vaak als reden... De enige vochtige plek welke ik kan bedenken is in de auto. (In de vroege ochtend)
Het kan toch niet zo zijn dat dit mij aan te rekenen is?! Het is een mobiele telefoon!

tdehond
door tdehond - Dec 21, 2011 om 13:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=marianne1981 schreef op woensdag 21 dec 2011, 13:39]Meenemen naar de badkamer doe ik sowieso niet. Dat hoor je vaak als reden... De enige vochtige plek welke ik kan bedenken is in de auto. (In de vroege ochtend)
Het kan toch niet zo zijn dat dit mij aan te rekenen is?! Het is een mobiele telefoon!

Een koude gsm in een warme hand. :)

te
door ted038 - Dec 23, 2011 om 21:13
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij EXACT hetzelfde ! met mijn iphone 3GS , 1 jaar 9 maand oud bij tmobile gekocht.

7 december opgestuurd en 20 dec alleen een brief met samengevat erin " geen garantie, repareren a 240 euro of ongerepareeerd terug" Geen verder toelichting.

Dus zelf gebeld, wordt vochtschade vermeld, keeg met doorvragen ook eenwazige foto thuisgestuurd waar ik niets uit kan opmaken, een toelichting ontbreekt ook, alleen de zin met de strekking "vochtschade, zie je wel"

Altijd netjes met telefoon omgegaan, maar dit geeft nu wel zo'n machteloos gevoel !

Wat zijn de te nemen vervolgstappen? Tja, advocaat nemen, maar dan ben je al gauw meervoud aan iphone-prijs kwijt aan advocaatkosten ......
Is er een groepering die zich hard maakt tegen deze in mijn ogen oplichterij van afschuiven en gebrekkige voorlichting?

te
door ted038 - Dec 23, 2011 om 21:18
5 Antwoorden / 2 Vragen

aanvulling : heb geen emailadressen kunnen vinden waarop ze reageren. Als je al een email krijgt, staat er duidelijk in dat ze op reacties niet zullen reageren, ook vaak "noreply" in emailadres ....

Ook dat vind ik zo vreemd, aaangezien mail HET middel is voor snelle kostenloze correspondentie met mogenlijkhied tot bestanden toevoegen, EN mogenlijkheid tot bewaren van toezeggingen / afspraken.

Maar nee, je mag bellen, schrijven op papier, forummen, twitteren en facebooken, maar mailen "ho maar"

ma
door marianne1981 - Dec 23, 2011 om 21:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

Men heeft bij Radar de zogenaamde belbus ingeschakelt waarna t-mobile vergelijkbare zaken netjes zou oplossen.

Ik wacht na drie mails nog steeds op reactie van t-mobile. Echter heb wel brieven en mails ontvangen, natuurlijk "no reply" waarin de druk op mij wordt opgevoerd te reageren en een keuze te maken tussen twee voor mij onacceptabele opties.

Al zou er wel vochtschade zijn, dan nog is dit nog steeds niet mij aan te rekenen. Ik heb mijn toestel zorgvuldig behandeld. Waarschijnlijk bij jou hetzelfde. We houden elkaar op de hoogte echter tot nu toe lijkt het erop dat ik een stap verder moet gaan om gehoor te krijgen.

zwemmer
door zwemmer - Dec 23, 2011 om 21:28
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Eerder is al eens geopperd dat dit -als het waar en aantoonbaar is- misschien aan transpiratie van de hand ligt. Het lijkt mij onwaarschijnlijk. Zou er iemand zijn die dit argument ook na de garantieperiode als oorzaak van een defekt te horen heeft gekregen?
Merkwaardig dat dit verschijnsel niet eens onderzocht wordt.

Zwemmer

ma
door marianne1981 - Dec 30, 2011 om 14:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

Waterschade of geen waterschade, ik heb er niet mee gedoucht en iedere idioot kan zien dat er juist is omgesprongen met het toestel. Letterlijk geen krasje te bekennen.

Ik ga naar de Apple Store en hoop dat men daar wel goed om gaat met de klachten van het defect. Het schijnt dat de service daar goed is. In Londen sowieso, hopelijk is dat doorgetrokken naar Nederland. Wordt vervolgt.

Verder zeg ik mijn verplichtingen bij T-mobile op!

Ik ben klaar met het kastje en muur verhaal van deze maatschappij in mijn verhaal.

Grappig detail. Ik heb in twee dagen zowel het bericht ontvangen dat mijn toestel zowel gerepareerd als ongerepareerd teruggestuurd is.
De foto van de zogenaamde vochtschade is ondanks belofte niet toegestuurd. Geen enkele mail is beantwoord maar men weet mij wel te stalken met mails en brieven om een keuze te maken. En als je al iemand aan de lijn krijgt kan men je niet verder helpen. (En ook niet iemand vinden welke dat wel kan) Prutswerk van het hoogste niveau.
Ik heb zelf service werk verricht en vroeg of ik de persoon kon terugbellen en liep soms het hele pand door om te vinden wat de persoon zocht. Men krijgt dat niet altijd een antwoord welke men wil, echter wel een reeel en serieus antwoord.

Ik vind het nog steeds vreemd dat t-mobile voor 240 euro een klant voor de aankomende jaren aan de kant zet. (En dit is alleen maar mijn verhaal!)

te
door ted038 - Dec 30, 2011 om 19:24
5 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, ben hier erg murw van tmobile ..... Wel paar keer brief gekregen dat ik moet reageren of ik wil laten repareren a 240 euro of ongerepareerd retour, maar verder niets.

Heb zelf een paar tmobile klantenservice gebeld, daar een wazige foto van gekregen zonder enige uitleg en daar mag ik het mee doen.
Wel steeds iemand anders, zodat ik steeds hele verhaal opnieuw mag uitleggen.
Geef aan dat ik er niet blij mee ben en van mening ben dat dit wel gewoon garantie zou moeten zijn ivm altijd normaal gebruik voor een mobile telefoon, maar het komt er gewoon niet in bij tmobile dat hun klanten de waarheid zouden kunnen spreken. Gewoon keihard "nee" van hun kant en/of je het bos in sturen met wazige foto's, waarbij ik niet kan zien wat het is, er een uitleg bij zit of zelfs maar kan zien dat het mijn telefoon is..... , maar ook geen tegemoedkoming of iets dergelijks, terwijl ik inmiddels weet dat ze de iphones nieteens open maken en reparatie iets heel simpels kan zijn.
(ga er nu waarschijnlijk mee lans een iphone reparatie bedrijfje, garantie bij tmobile heb je blijkbaar toch niet dus op het verliezen daarvan hoef je je niet druk te maken)

Zou niet weten hoe ik nu mijn recht op garantie hard moet maken, wil er ook niet zelf aan onderdoor gaan ;)
Maar ook hier grote kans dat ze een jarenlange klant op deze manier als klant kwijtraken, net als apple overigens.

Maar de apple-store route, hoe gaat dat dan ?

ma
door marianne1981 - Jan 2, 2012 om 14:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vrienden van mij hebben ook problemen gehad met Apple producten en goede service ontvangen bij de i-centre zowel in Nederland als in Londen.
Deze weg ga ik proberen.

Men wil natuurlijk dat je in het vervolg ook Apple producten blijft kopen. Juiste service en garantie helpen daar natuurlijk bij....

Inmiddels heb ik mijn verplichtingen bij T-mobile opgezegd.

ma
door marianne1981 - Jan 4, 2012 om 15:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als t-mobile klant kan apple niks doen, contractueel vastgelegd, volgens de medewerkers.

bk
door bkkjourney - Jan 4, 2012 om 15:16
44 Antwoorden / 9 Vragen

In Thailand kunnen ze zelfs een in het toilet gevallen smartphone repareren bij een van de vele phoneshops terwijl je wacht (zelf ondervonden). Waarom kan dat niet in een zo'n "hoogstaand" land als Nederland.