T-Mobile dossier opvragen
Ben nu geruime tijd bezig om een dossier telcomprovider T-Mobile op te vragen. 1st keer op 21-06-2018. Tot op heden geen reactie gekregen. Wat te doen ?.
Topantwoord
Betreft afgesloten gsm abonnement met "gratis" gsm. T-Mobile moet dit abonnement geheel creditern aan de klanten.
En waarom zou T-Mobile alle abonnements kosten aan de klanten moeten terug betalen?
De Hoge Raad heeft onlangs beslist dat alle all-in abonnementen waarbij niet specifiek is aangegeven wat de prijs is die de consument voor de telefoon betaald heeft, nietig verklaard kunnen worden. Dit betekent dat de klant gecompenseerd wordt en in sommige gevallen zelfs de nieuwwaarde van het toestel terugkrijgt.
bron; link @marita5
Dat is wat anders als de abonnementskosten terughalen waar TS mee schermt.
Tja die klanten zijn al zo stom geweest om te denken dat de telefoon gratis was. En dat terwijl ook toen al sim only bestond. Maar daar hadden ze nooit van gehoord. Ze kochten Gewoon willens en wetens een hip mobieltje op afbetaling en houden zich nu van de domme. Zucht!
Beste Gerry,
Het gaat hier niet om het verstand van de klant. Het gaat om de uitspraak van een rechter. Blijkbaar is de rechter het met hen eens dat de provider niet goed heeft gehandeld. Wat u er van vindt doet niet ter zake.
Op een of andere manier belonen we dat mensen niet meer zelf nadenken. Gratis telefoons, leningen bij DSB, achtergestelde deposito's, aandelen Fortis. In plaats van verlies nemen voor eigen fouten belonen we dit gedrag.
Ach ja, die consumenten zijn ziek, zwak en misselijk. En nu ook nog compleet achterlijk. Maar als er wat te halen valt zijn ze erbij.
Natuurlijk doet het wel ter zake wat een normaal mens daarvan vindt. Dat die rechter ook kierewiet geworden is, maakt nog niet dat het normaal is.
Waarom zou T-Mobile je daarbij moeten helpen? Dus je hebt een tijdje geleden een abonnement met 'gratis' telefoon afgesloten, terwijl je donders goed wist dat die telefoon niet gratis was. En nu wil je je geld terug en T-Mobile zou je daarbij moeten helpen omdat je je eigen administratie hebt weggegooid en nu geld ruikt?
Plus 110.
Dus u bent ook een van die klanten, die eerlijk waar, hand op het hart, veronderstelden dat zij heus en eggies, GRATIS een telefoon kregen omdat ze een abonnement afsloten?
Terwijl ze zagen dat als ze zo’n zelfde abonnement namen maar dan zonder die GRATIS telefoon, het abonnement een stuk goedkoper was? En u vroeg zich toen niet af hoe dat kon?
En nou dacht u werkelijk dat zij u zullen voorzien van het dossier?
Maar u weet toch wel dat u voor die onzin moet gaan procederen?
De Hoge Raad heeft onlangs beslist dat alle all-in abonnementen waarbij niet specifiek is aangegeven wat de prijs is die de consument voor de telefoon betaald heeft, nietig verklaard kunnen worden. Dit betekent dat de klant gecompenseerd wordt en in sommige gevallen zelfs de nieuwwaarde van het toestel terugkrijgt.
bron; link @marita5
KUNNEN worden. Maar er wordt echt niet zomaar geld teruggegeven. De waanzin. En blijkbaar heeft de Ts het contract niet meer en is misschien overgestapt en heeft zelf zijn mail of paperassen weggegooid. Mooi.
@Tijger1 , Lees hier onder de link van mij , veelgestelde vragen .
Misschien heeft TS de telefoon niet meer. Dat is dan een probleem. Naast het voldoen aan allerlei andere voorwaarden, moet je als je de overeenkomst wilt vernietigen, de telefoon teruggeven.
@trostomaat , Ts kan toch een claim indienen bij consumentenclaim : Ik heb het toestel niet meer in mijn bezit . Kan ik toch meedoen ? Ja, dit is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat de vergoeding in dat geval (iets) lager zal zijn. De telefoonprovider zal dan een bedrag ter grootte van de dagwaarde van het toestel op de vergoeding in mindering brengen.
Tijger1,
De HR vond het niet onzin en heeft daar heel wat over geschreven, Lees het maar eens door, in de tuin onder de parasol:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:HR:2014:1385
https://linkeddata.overheid.nl/front/portal/document-viewer?ext-id=ECLI:NL:PHR:2015:2658
@panter22 , lees de reacties van @tijger1 , vind een rechter al kierewiet , dit zegt al genoeg , en dan denkt u dat @tijger1 in de tuin onder de parasol dit gaat lezen , dacht van niet .
Misschien koelt hij dan wat af.
@tijger1 is een zij ( vrouw ) , of het moet veranderen onder de parasol ;-))
Ja, de rechter heeft uitspraak gedaan, dus die klanten zullen eventueel mazzel gaan hebben.
Maar dat betekent nog niet dat iedereen dat normaal moet vinden.
@tijger1 , de uitspraak van de rechter is bindend , het gaat er niet om wat wij ervan vinden .
Uiteraard is die uitspraak bindend, maar ik mag er zelf beslist anders over denken hoor.
Ja , dat mag u best , maar dit zal Ts of andere die in dezelfde situatie zitten een worst wezen .
@maritas, de Hoge Raad zegt: de telefoon dient dan wel teruggeven te worden.
Dat consumentenclaim zegt dat je zonder telefoon ook mee kunt doen (met hen) is iets heel anders.
Dat is in hun belang, hoe meer deelnemers, hoe meer verdiensten en hoe groter de kans deze afperspraktijken hen financieel onafhankelijk maken.
Wat mij betreft is dit een schoolvoorbeeld van graaicultuur, van consumentenclaim én de consument die er aan mee doet.
Hallo Ugly46 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/gratis-telefoon-bij-all-in-abonnement-recht-op-vergoeding/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20180514
https://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/informatie/nieuws
Lees ook hier veelgestelde vragen ,
https://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/informatie/veelgestelde-vragen
Marita5, ik weet waar de kwestie over gaat, maar persoonlijk vind ik het een compleet belachelijke toestand.
Dat is inderdaad persoonlijk , maar ik vind het belachelijk dat Ts voor een toestel nog moet betalen als het krediet volledig is afgelost .
U weet helemaal niet of de Ts nog voor een toestel moest betalen terwijl het krediet volledig is afgelost.
Abonnement geheel crediteren? Hoe komt u daarbij? Als er sprake is van crediteren betreft dat uitsluitend hetgeen u extra betaalde voor de z.g. gratis telefoon.
Zoals u het stelt zou u geheel gratis gebeld willen hebben.
Heb je de brief van consumentenclaim meerdere keren opgestuurd en alleen een bevestiging gekregen of helemaal niets meer gehoord?
Kijk in de link van Marita 5. Daarin staat dat T-mobile de rechtzak heeft verloren. Mogelijk is dat de reden dat je nog niets gehoord hebt.
Maar je hebt recht op inzage in je dossier. Je kunt de brief nogmaals versturen, daarbij vermelden dat je op...., ..... ook al een brief hebt gestuurd. Zet onderaan de brief dat als je weer niets toegestuurd krijgt, je een klacht gaat indienen bij de Autoriteit persoonsgegevens.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-inzage
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/klacht-indienen-bij-de-ap
In grote lijnen komt het hiet op neer:
De provider bood een abonnement aan met gratis telefoon.
De provider ging de fout in, want die telefoon kreeg je niet gratis. Die betaalde je in 2 jaar af.
Providers mogen geen kredieten verstrekken, dus het abonnement klopte niet.
De rechter vond dit een nietig abonnement. Dan moet alles weer teruggedraaid worden.
De provider krijgt zijn telefoon terug en jij krijgt het geld wat je voor de telefoon hebt betaald weer terug.
Je hebt de beschikking gehad over de telefoonlijn, daar heb je voor betaald.
Dat geld krijg je niet meer terug, want je kunt die belminuten niet meer teruggeven.
Dat deel blijft bij het oude.
Je kunt dus alleen de kosten van de telefoon terugkrijgen.
Gevolg van deze uitspraak is nu dat je als je een abonnement met telefoon wilt, je een krediet moet afsluiten voor de telefoon.
Dat krediet wordt getoetst en geregistreerd door het BKR.
Wil je een lening afsluiten, dan wordt de schuld van je telefoon bij de beoordeling meegenomen.
@panter22 , De provider krijgt zijn telefoon terug en jij krijgt het geld wat je voor de telefoon hebt betaald weer terug. Als je de telefoon niet meer hebt kun je toch een claim indienen zie hier : Ik heb het toestel niet meer in mijn bezit . Kan ik toch meedoen ? Ja, dit is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat de vergoeding in dat geval (iets) lager zal zijn. De telefoonprovider zal dan een bedrag ter grootte van de dagwaarde van het toestel op de vergoeding in mindering brengen.
Duidelijk. Ik heb die link van jou gelezen. Consumentenclaim redt zich er wel mee. Kost alleen 15% van het geld wat je terugkrijgt. Daar zou ik het voor doen.
Dat dacht ik ook , beter iets dan niets .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st
Gegroet,
Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.
mvg,
hans zweekhorst
delfgauw
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer