door heremietkreeft Mar 8, 2019 om 14:51
Computers & telefonie

Taakmanager win 7

Ik wordt geconfronteerd met vreemde problemen met WIN 7 waar ik na diverse zoekpogingen geen oplossing kan vinden. Dus: wie heeft een tip. Ik heb helaas geen startschijf meer, dom maar waar. Het probleem is dat bij poging tot afsluiten de melding komt dat de taakmanager moet worden afgesloten en dat gebeurt vervolgens niet tenzij ik forceer. Een tweede probleem is dat de verkenner problemen geeft en een aanla programma's zich niet (meer) via de taakbalk laten openen. Frappant is, dat firefox wel kan worden geopend en ik daar verder ook geen problemen mee heb. Buiten de verkenner om kan ik wel via mijn computer alle mappen/files bereiken.

Bij poging 'systeemherstel'blijkt dat er geen herstelpunten te vinden zijn (hoewel bij ontvangen van updates wel altijd de melding kwam dat er voor installeren een herstelpunt werd gemaakt.
 (Via veilige modus sluit de PC wel af)

1988 15 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 8, 2019 om 15:09
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
kan het zijn dat een vertrouwenspersoon met uw toestemming u te hulp komt met computerprobleempjes en dan tijdelijk uw computer over neemt? Dat kan dus bv met Teamviewer  en de mogelijkheid bestaat dan dat die persoon daarna de verbinding vergeet te verbreken.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2019 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Probeer dan eens systeemherstel nadat je in de veilige modus opgestart bent.
De computer opstarten vanuit de veilige modus en daarna een systeemherstel uitvoeren. Zet de computer aan en druk voordat Windows opstart, op F8. Gebruik de pijltjestoetsen om Veilige modus te selecteren en druk op de Enter-toets.

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, doet u dat gewoon vanuit Windows.

  • Klik op Start > Configuratiescherm.
  • Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
  • Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
  • Klik op Systeemherstel.
    021215_Systeemherstel
  • Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
  • Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
  • Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
  • Klik op Sluiten.
  • Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
  • Klik op Voltooien.
  • Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.

(Bron)

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 8, 2019 om 16:18
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@EDRICK, helaas, lees de laatste zin van mijn vraag. (Ik heb meerdere pogingen systeemherstel gedaan) Het bijvoegen van een foito vanaf mijn telefoon lukt niet: Voor de melding dat de taskmanager nog moet worden afgesloten kwam de melding met o.a. 'de instructie op 0x6DD25EB8 verwijst naar geheugen op 0x6DD25EB8. De benodigde gegeven zijn niet in het geheugen geplaatst vanwege een I/O foutstatus  van )xc0000185. Klik op OK als u het programma wilt wijzigen..

En dat werkt dus (ook) niet. Na op OK klikken gebeurt er niets.
Een en ander lijkt helaas op een geheugenfout en ook helaas klijkt het erop dat ik via de Veilge Modus - DOS ook niets kan met zowel CHKDSK als FDISK maar daar gebruikte ik dan mogelijk de parameters niet geheel correct maar ik weet dat WIN 7 nog slechts een zeer uigeklede DOS versie heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2019 om 22:14
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dit heb ik wel geprobeerd maar als gezegd ook zonder het gewenste resultaat.

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2019 om 16:47
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk heeft u hier wat aan klik hier

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 9, 2019 om 09:25
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dank, ik ga het uitproberen, mogelijk is dit hetzelfde als hetgeen@GSM aangeeft

simon55
door simon55 - Mar 8, 2019 om 16:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Download Windows 7 ,vanuit ISO bestand, brandt t op n schijf,  zet t erop en klaar.

Alleen even kijken of t 32 of 64 bit moet zijn

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 9, 2019 om 16:54
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Maar dan is verder alles weg!

Ge
door Genee - Mar 8, 2019 om 17:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Staan er bij het afsluiten soms nog geopende programma’s in de taskmanager?
Heeft u al in de taskmanager gekeken, toetscombinatie Ctrl Alt Del.

Downloaden windows 7 (productcode staat op microsoft stikker op computer)
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

vu2615
door vu2615 - Mar 8, 2019 om 17:56
81 Antwoorden / 3 Vragen

CCleaner wel eens geprobeerd? Register opschonen, overbodige zooi er af. Als dat niet helpt zou ik een W7 versie downloaden en op een DVD zetten en deze gebruiken als nieuwe installatieschijn. Back-up maken van wat je bewaren wilt op een extern opslagmedium en vervolgens W opnieuw installeren met een schonbe installatie.

Topantwoord

gsm
door gsm - Mar 8, 2019 om 18:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je gebruikersprofiel is misschien beschadigd.
Dit kan veroorzaakt zijn door cleaners zoals  CCleaner, of door andere overbodige programma's.

Wat je kunt doen is een nieuw gebruikersprofiel maken.
Maak een nieuwe gebruiker met een toepasselijke naam en eventueel een wachtwoord. Zorg dat de nieuwe gebruiker administratieve rechten krijgt.
Meld je af bij Windows 7 en meld je opnieuw aan met de nieuwe gebruikersnaam.
Test of de PC wel goed afsluit nadat je ingelogd bent als de nieuwe gebruiker.
Als dat het geval is, dan zet je de data van je oude profiel over naar het nieuwe profiel van de nieuwe gebruiker.
Zie hier:https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14039/windows-7-fix-corrupted-user-profile

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 10, 2019 om 17:04
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo GSM, zojuist heb ik via de veilige modus een poging gedaan maar kom dan niet verder dan tot stap 3. Na aanklikken Voltooien en OK (stap 2.3 verschijnt geen map gebruikers. Kan het benutten van de veilige modus de aanleiding zijn?

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2019 om 18:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laat eens foutcontrole (met repair) lopen eventueel in veilige modus.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 9, 2019 om 09:33
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ook dank maar als al gemeld CHKDSK en FDISK wekren niet oner win 7maar mogelijk is er een trucje dat ik dan niet ken?

aurora1
door aurora1 Mar 9, 2019 om 15:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar Computer, klik op windows(c), in het volgende venster op Eigenschappen klikken, dan klikken op Extra en dan ziet u “nu controleren”. Als u daarop klikt dan krijgt u 2 keuzes. Het kan zijn dat u de pc uit moet zetten om na die keuzes te laten controleren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 9, 2019 om 09:38
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ga alle gegeven reacties/mogelijke oplossingen uitproberen. Dank.

Aanvullende info: bij aan de gang brengen van de PC blijkt na enige tijd het systeem vast te lopen. Melding: ernstige fout, windows moet worden gesloten en zal opnieuw starten. Dat gebeurt dan ook. Niet in veilige modus en die melding komt dan ook niet.
Gisteravond heb ik na poging tot afsluiten en aanvankelijk weer de melding dat afsluiten niet kan de PC aan laten staan en de melding verdween. Echter nadat het scherm even zwart werd kwam het scvherm 'wordt afgemeld' weer terug en dat heb ik toen ruim 2 uur laten 'draaien' om te zien of er alsnog werd afgesloten. Neen dus.

Na een kleine poging zojuist: via veilige modus is MMC niet te benutten. Na afsluiten van veilige modus met herstat start de PC op en krijg ik wel resultaat met mmc. Het scherm Modus1 verscheen en na klikken kwam de melding dat de bwerjking niet zou kunnen. Omdat ik mogelijk iets vereekrd deed besloot ik af te sluiten met het al bekende gevolg. Na herstart blijft komt de PC in een loop met melding: 'Windows Verkenner werk niet meer. Er wordt een oplossing gezocht en dat duurt inmiddels al een minuut of 15. Ook verscheen nog een scherm met 'unable to load language resource DLL maar dat 'probleem'; doet zich al jaren voor.
Bij klikken op startknop komt ook daar het beeld dat de verkenner niet werkt en gebeurt er verder niets. Crtrl Alt Del als noodknop werkt ook niet en rest weer niets anders dan de stroomtoevoer afbreken. Nieuwe herstart en nu de melding dat windows wordt gestopt en opnieuw gestart wegens een fout. Maar dat gebeurt ook niet.

Voor vandaag stop ik er mee.

aurora1
door aurora1 Mar 9, 2019 om 20:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Groot gelijk, voordat u het ding uit het raam gooit.

ro
door ron503 - Mar 9, 2019 om 11:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u zou kunnen doen is bij start, zoeken 'msconfig' in toetsen en dan kunt u zien welke programma's er met Win 7 opgestart worden en alle programma's die niet noodzakelijk zijn uitschakelen. De opstartschijf kunt u vanuit Win 7 zelf maken in het configuratiescherm zoeken naar back up en systeemherstel en kies voor herstel of opstartschijf maken. Ik meen dat als Win 7 op een verborgen partitie weggeschreven staat u de keuze heeft om Win 7 te overschrijven of voor een compleet nieuwe installatie te kiezen waarbij de schijf opnieuw wordt geformatteerd en daarmee weer teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Als systeemherstel voor de systeemschijf uitgeschakeld is dan zijn er geen herstelpunten gemaakt en kan dus ook niet teruggezet worden. Wat u ook nog zou kunnen doen is bij start, zoeken 'msconfig' in toetsen en dan kunt u zien welke programma's er met Win 7 opgestart worden.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2019 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 9, 2019 om 16:59
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@AURORA1, opnieuw dank maar .... de verkenner functioneert niet. Dus deze tip gaat niet op helaas.

aurora1
door aurora1 Mar 9, 2019 om 20:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u ook niet via het startmenu naar Computer?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2019 om 16:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dank aan iedereen voor de verkregen tips. Ik heb ze allemaal geprobeerd maar uiteindelijk zonder resultaat. Ik maak via de veilige modus (werkt wel) de PC leeg en dan gaat die naar de kringloop. Het apparaat is ook al ouder dan dat ik eert aangaf. Het oorspronkelijke besturingssysteem was Vista.

Ps. Ook een poging om win XP via een legale installatieschijf te plaatsen lukte evenmin.

Ge
door Genee Mar 11, 2019 om 17:30
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Om een nieuw besturingssysteem te installeren moet toch lukken.
De installatieschijf in de dvd speler, computer opstarten en even op het scherm letten voor de melding welke F toets moet worden gebruikt om de bootmanager te starten waarmee u de computer vanaf de dvd speler kunt laten booten.
Waarschijnlijk F8 of F 10, anders de andere F toetsen ook proberen.
Dan aanwijzingen van de setup volgen.
Wanneer u toch besluit de computer weg te doen zou ik de harde schijf eruit halen, leeg is niet leeg.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2019 om 17:48
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@GENEE, nogmaals dank. Ik heb inmiddels de HDD verwijderd. Programma's verwijderen lukte ook niet, nog via configscherm als via prullenbak.
Ik stop er geen tijd meer in. (De aangegeven bootmethode heb ik toegepast maar als gemeld zonder resultaat.) De PC staat klaar voor kringloop/recycling.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2019 om 21:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat het niet gelukt is en dank voor het melden.

gerbera
door gerbera - Mar 12, 2019 om 11:31
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een beetje te laat maar als u Vista heeft omgezet naar Win7 kan herstel alleen maar met behulp van de upgrade schijven die u ooit gebruikt heeft. Er zijn nml systeem onderdelen van Vista achtergebleven die in combinatie met de upgradebestanden werken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 12, 2019 om 14:53
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dank maar de PC is inmiddels naar de kringloop. Ik had geen upgrade schijven en een poging om volgens een microsoft instructie terug te halen (oude bestanden zouden wel op de HDD moeten staan. Ik heb gelet op de veelheid van uitval en meldingen geconstateerd dat de HDD behoorlijk stuk is maar wel verwijderd voor het wegbrengen.