mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jul 9, 2020 om 08:57
Computers & telefonie

Tablet leeg met fabrieksinstellingen?

ik verkoop mijn oude Android tablet. Heb er vooral apps op gedraaid, nauwelijks iets opgeslagen. Volstaat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen qua privacy?

6483 4 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 9, 2020 om 09:21
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Terugzetten naar fabrieksinstellingen is voldoende,

uit de link;

Hard reset

Bij 'hard reset' zet u de tablet terug naar de  fabrieksinstellingen. Als u dit doet gaan alle data op uw tablet verloren.  Geïnstalleerde applicaties, persoonlijke data, opgeslagen documenten en  contacten zullen allemaal verdwijnen van uw tablet. Als u deze data wilt  behouden dan zult u vooraf een back-up moeten maken.

https://www.paradigit.nl/tips/hoe-reset-ik-mijn-android-tablet/

marita5
door marita5 - Jul 9, 2020 om 09:34
11508 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 9, 2020 om 09:52
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven reacties. Om volledige zekerheid te hebben kunt u altijd na de reset kijken of er nog programma bestanden aanwezig zijn en als dat onverhoopt zo is ze zelf verwijderen.

mi
door miennaamishaaz - Jul 9, 2020 om 11:54
725 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen als de koper weet hoe hij data moet herstellen van apparaten/opslag media, kan hij dit terughalen.

Maar vaak heb je hier gespecializeerde kennis voor nodig.

Als u echt wilt dat alle data niet meer leesbaar is kunt u het volgende doen
eerst een paar dump bestanden {text bestanden van verschillende grootes}
Deze dan op de Tablet zetten.
https://tweaks.com/windows/62755/quickly-generate-large-test-files-in-windows/

Herhaal dit meerdere keren, met verschillende bestanden, met verschillende namen van verschillende grootes, waarbij iedere keer de tablet vol staat met die bestanden.
Een hard reset verwijderd namelijk alleen de Header naar de bestands locatie. het bestand staat er nog wel op maar is niet meer bereikbaar zonder tools.
Als u de Tablet meerdere malen vol zet met "dump" bestanden, bestaat de bestandsnaam nog wel, maar de data is niet meer leesbaar. of Corrupt