Kn
door Knidoor Oct 16, 2019 om 11:18
Computers & telefonie

Tariefsverhoging "vaste tarieven" Vodafone

Misleidende tarieven Vodafone


In alle advertenties zegt Vodafone, dat  je een abonnement kunt afsluiten voor een vast bedrag  per maand. De omschrijving is dan “Nu de gehele contractduur bv € 20,-- per maand.” De zelfde omschrijving staat in het contract.


Ik heb in mei en juni een abonnement afgesloten. De eerste maanden heb ik inderdaad het vaste afgesproken bedrag betaald  In Oktober worden er 2 hogere bedragen afgeschreven zonder dat ik hierover ben geïnformeerd.


Navraag bij Vodafone leert dat Vodafone de  “vaste”tarieven” met 1,7% inflatie correctie heeft verhoogd. Dit overeenkomstig de Algemene Voorwaarden.


Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.


Kan dit zomaar?

492 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2019 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ja dat kan zomaar. Lees uw contract er op na.

marita5
door marita5 - Oct 16, 2019 om 11:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Knidoor , 

Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.

Niks misleiding aan , lees de voorwaarden .
Lees ook deze informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2019 om 12:42
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

In dit geval is er conform de voorwaarden geen sprake van misleiding. In de voorwaarden van de door u met Vodafone afgesloten overeenkomst (zoals bij ongeveer ook alle andere providers) is geregeld dat de 'vaste' tarieven qua inflatie gecorrigeerd mogen worden.

(Bedoelt u met 'bv' 'bijvoorbeeld'? Zo ja, bijvoorbeeld = niet vast.)

aurora1
door aurora1 - Oct 16, 2019 om 13:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

U had toch de voorwaarden van uw contract gelezen? Dan was u kennelijk vergeten dat dat kan voorkomen, het is dus niet “zomaar”.
Ik zou dus ook maar opzoeken wat het woord “misleiding” betekent....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer