Kn
door Knidoor Oct 16, 2019 om 11:18
Computers & telefonie

Tariefsverhoging "vaste tarieven" Vodafone

Misleidende tarieven Vodafone


In alle advertenties zegt Vodafone, dat  je een abonnement kunt afsluiten voor een vast bedrag  per maand. De omschrijving is dan “Nu de gehele contractduur bv € 20,-- per maand.” De zelfde omschrijving staat in het contract.


Ik heb in mei en juni een abonnement afgesloten. De eerste maanden heb ik inderdaad het vaste afgesproken bedrag betaald  In Oktober worden er 2 hogere bedragen afgeschreven zonder dat ik hierover ben geïnformeerd.


Navraag bij Vodafone leert dat Vodafone de  “vaste”tarieven” met 1,7% inflatie correctie heeft verhoogd. Dit overeenkomstig de Algemene Voorwaarden.


Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.


Kan dit zomaar?

491 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2019 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ja dat kan zomaar. Lees uw contract er op na.

marita5
door marita5 - Oct 16, 2019 om 11:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Knidoor , 

Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.

Niks misleiding aan , lees de voorwaarden .
Lees ook deze informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2019 om 12:42
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

In dit geval is er conform de voorwaarden geen sprake van misleiding. In de voorwaarden van de door u met Vodafone afgesloten overeenkomst (zoals bij ongeveer ook alle andere providers) is geregeld dat de 'vaste' tarieven qua inflatie gecorrigeerd mogen worden.

(Bedoelt u met 'bv' 'bijvoorbeeld'? Zo ja, bijvoorbeeld = niet vast.)

aurora1
door aurora1 - Oct 16, 2019 om 13:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

U had toch de voorwaarden van uw contract gelezen? Dan was u kennelijk vergeten dat dat kan voorkomen, het is dus niet “zomaar”.
Ik zou dus ook maar opzoeken wat het woord “misleiding” betekent....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer