ha
door hansboers Jan 16, 2009 om 15:15
Computers & telefonie

Technisch vertalen van Engels naar Nederlands

Hallo,ik heb Engelstalige gebruiksaanwijzingen van auto onderdelen.Nu zoek ik een programma die deze technische Engelse tekst kan vertalen naar technisch Nederlands.Nu ben ik een Hollander,dus als het effe kan het liefst gratis !!! Ook ben ik geen computertechneut dus maak het niet te moeilijk.Ik weet niet of het belangrijk is maar ik gebruik Windows XP.Bijvoorbaat iedereen die de moeite neemt om mij te helpen BEDANKT. Hans.

2293 3 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Jan 16, 2009 om 15:28
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Hans, is er misschien een mogelijkheid, om naar een bibliothek te gaan, misschien is er iemand in je kennissenkring of familie lid van de bibliotheek? Het onderste boek kun ja dan naar vragen:

Technisch engels woordenboek 1 e-n

Boek ? Paperback ? ISBN-13: 9789001343606 ? Studieboek

Succes, Gr. KW

holpen
door holpen - Jan 16, 2009 om 16:33
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn een aantal online "vertaalmachines". Je plakt je tekst in een tesktvakje, stelt de taal in en klikt op vertaal. Probleem met dit soort online vertalers is dat het vaak meer "wartaal"-machines zijn dan "vertaal"-machines. Je blijft vaak zitten met een nogal kromme vertaling die op punten soms zelfs helemaal verkeerd is. Met technisch Engels (autotechniek) is dat nog veel erger, omdat er heel veel vakjargon in voorkomt dat niet of nauwelijks in de algemene woordenboeken is opgenomen.
Je zou bijvoorbeeld eens Google Translate kunnen proberen: www.google.com/translate

an
door angela1968 - Jan 16, 2009 om 18:37
25 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Hans,

Wellicht heb je aan deze link iets: http://www.mijnwoordenboek.nl/thema/MG/EN/NL/A/1

Het is geen vertaalmachine, maar een goede site met een Engels-Nederlands technische vertaallijst die ik zelf weleens gebruik voor mijn eigen vertalingen.

Succes en groeten,

Angela