pepevanalphen
door pepevanalphen Jul 7, 2019 om 22:30
Computers & telefonie

Tele 2 4G buitenland

Ik maak sinds afgelopen December gebruik van Tele2 Unlimited 4G. Nu heb ik alleen in het buitenland (belgië Duitsland) geen 4G, vaak alleen maar 3G en regelmatig zelfs Ethernet. Daarbij is de verbinding regelmatig zodanig slecht dat ik geen fatsoenlijk telefoon gesprek kan voeren. Ik heb daarbij dus in mijn contract gekeken of er iets in stond over 4G in het buitenland. Er was niets te vinden. Daarna heb ik Tele2 gebeld en mijn verhaal uitgelegd, zij vertelde mij dat hun contracten hadden met buitenlandse providers die alleen 3G bieden. Nu is mijn vraag, mag je zomaar UNLIMITED 4G aanbieden, zonder dat dit in het buitenland mogelijk is?

3699 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2019 om 22:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag. Op zee hebt u helemaal geen dekking. Moet u via de sateliet bellen. Niet dien, is superduur.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 7, 2019 om 22:50
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ze gaan ervan uit dat "men" niet alleen in het 3 G gebied betl enz. Maar dat "men" hoofdzakelijk in NL waar wèl 4 G (straks 5 G) is.

gerbera
door gerbera - Jul 7, 2019 om 22:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Tele2 en ook andere providers kunnen u niet garanderen welk netwerk het buitenland gebruikt en door hen ondersteund wordt. Wel dat u van het 4G netwerk in eigen land ongelimiteerd gebruik kan maken. Dus ja Tele2 mag dit op deze wijze aanbieden

marita5
door marita5 - Jul 7, 2019 om 22:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PepeVanAlphen ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/roaming-buitenland-op-4g-76073

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2019 om 00:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En hoe denkt u dat buitenlandse providers alles met betrekking tot Nederland geregeld hebben?

pino123
door pino123 - Jul 8, 2019 om 07:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

In het buitenland is 4G niet zo gebruikelijk als in Nederland. Zij garanderen ook geen 4G in het buitenland,zij geven aan dat in het buitenland mobiel internet hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 8, 2019 om 09:25
16827 Antwoorden / 202 Vragen

JA, waarom zou dat niet mogen? Zie de reactie bij de link die u al kreeg.
U kunt overwegen over te stappen naar een andere provider. Ik bel mobiel via een andere en heb gewoon 4 G in Duitsland.

ho
door honza23 - Jul 8, 2019 om 12:10
261 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zit ook bij Tele2 en deze info was gewoon op de website te vinden.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jul 8, 2019 om 13:01
104 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik ben het niet met u eens, en ik twijfel of Tele2 gezegd heeft dat zij alleen contracten hebben met providers in het buitenland die 3G aanbieden.
Ik rij met de auto geregeld door Europa (als klant van Tele2) en bijna in elk land kan ik gebruik maaken van 4G.
Wel is het zo dat bepaalde gebieden in het buitenland achterlopen met het aanbieden van 4G.

Buiten dat maken veel Nederlandse providers in het buitenland vaak gebruik van hetzelfde aangeboden netwerk.

U kunt hier even kijken:
https://www.google.com/search?q=4G+in+Europa&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjr-rWklaXjAhUBdJoKHaGFBYkQ_AUIECgB&biw=1536&bih=722#imgrc=HktkhAC5cLULwM:

mpbraaksma
door mpbraaksma - Jul 8, 2019 om 17:30
48 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat mag.

jo
door jorisw - Jul 8, 2019 om 19:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ethernet op je telefoon?????