ja
door januitgroningen Dec 10, 2015 om 13:25
Computers & telefonie

TELE2

In september overgestapt naar Ziggo. Gebruikgemaakt van de zgn overstapservice. Maar tot een officiële brief van tele2 kwam het nooit! Wel, een 2-tal mailtjes ontvangen. Zgn commercie. 'jammer dat u weggaat' en 'we hebben uw overstapverzoek ontvangen' Uiteindelijk tussendoor nog 3 x telefonisch gesproken met tele2. Deze gesprekken zijn opgenomen. Dit omdat ik een aanmaning had  ontvangen etc. Heel bizar. Terwijl de abonnementskosten tot de einddatum van het abonnement en zelfs daaroverheen keurig zijn betaald. Dus in principe ontvang ik van tele2 nog een restitutie. Inmiddels ruim 2 maanden verder is mijn dossier overdragen aan BOS incasso. Ik zie dit met vertrouwen tegemoet. Overigens was ik 7.5 jaar abonnee bij tele2.

Ik overweeg wel een klacht bij de ACM. Mijn zaak staat niet op zich. Het internet staat er vol mee met deze praktijken. Het kan niet zo zijn, dat als tele2 administratief in gebreke blijft, de (ex)klant daarvan de dupe wordt. Bovendien lijkt het alsof BOS incasso onder één paraplu speelt met tele2. Door in hun vraag/antwoord rubriek/forum al suggestief te reageren op de problemen van tele2, als mijn eigen sores toegebracht door tele2!

De rompslomp die je ervan hebt. BAH! Omdat ik iedereen langs deze weg wil waarschuwen voor de praktijken van TELE2.

1111 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 10, 2015 om 13:28
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Terzijde: BAH! Omdat ik iedereen langs deze weg wil waarschuwen voor de praktijken van TELE2. Noem mij één provider die perfect is. Goegle eens op Ziggo, staan ook meer dan genoeg klachten over .........

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2015 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u een officiële brief moeten krijgen? U hebt toch een bevestiging van het overstap verzoek? Als u een klacht heeft, kunt u, als Tele2 daar niet op reageert, naar de geschillencommissie.

ja
door januitgroningen Dec 10, 2015 om 13:38
53 Antwoorden / 2 Vragen

Die bevestiging is er gelukkig. En de telefoongesprekken zijn opgenomen. Daarin hebben ze al toegeven, als hun fout. Dus sta ik er ontspannen in. Wellicht moet de ACM ingrijpen er onderzoek naar doen! Deze praktijken komen wellicht bij alle providers voor. En is misschien ook al wel als tactiek bedoelt, als onderdeel van de marketing. Dat men er tegenop ziet en waardoor men minder snel geneigd is om over te stappen! Wellicht een onderwerp voor Kassa!

zoekster
door zoekster - Dec 10, 2015 om 13:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan uw BAH heel goed begrijpen. Het is altijd gedonder met Tele2 omdat ze alles telefonisch afhandelen.  Ik heb ook gedonder met ze gehad toen ik bij ze wegging (hiephoi!).

U hoeft niet naar de geschillencommissie, u zit aan de goede kant van het geheel. Stuur wel even een mail naar Bos met daarbij de opzegbevestging van Tele2. En zeg dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.

Er valt best wel wat aan te merken op Ziggo, maar het is een veel beter bedrijf dan Tele2.

En klacht indienen bij de ACM is helemaal geen gek idee, doe het via consuwijzer.

ja
door januitgroningen Dec 10, 2015 om 13:53
53 Antwoorden / 2 Vragen

Dit vond ik zojuist op de Kassa site LOL .. Als mijn eigen sores ;-) http://kassa.vara.nl/nieuws/tele2-laat-klant-doorbetalen-na-abonnementsbe%C3%ABindiging

zoekster
door zoekster Dec 10, 2015 om 14:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien ontvangt u dan binnenkort ook 2 bossen bloemen ;-)

ja
door januitgroningen Dec 10, 2015 om 14:17
53 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zou helemaal aardig zijn. Heeft er heel wat uurtjes aan gespendeerd, dus is de 2 bossen bloemen meer dan waard ;-) 7.5 jaar ben ik abonnee geweest bij tele2 . Wellicht wel als tactiek bedoelt, als onderdeel van de marketing. Dat men er dan tegenop ziet en waardoor men minder snel geneigd is om over te stappen! Wellicht een onderwerp voor Kassa en voor de ACM !

mahadma
door mahadma Dec 10, 2015 om 15:55
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ik woon in een ziggo "gebied", minstens eens in de week staat de serviceauto voor deur, sorry ieder zijn/haar meug, maar ik ben blij met tele2. (Wegens werkzaamheden op een kabelkrant kan ik dan wel niet terug kijken, maar soï)

zoekster
door zoekster Dec 10, 2015 om 16:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik was ook redelijk tevreden met Tele2 totdat ik mijn contract opzei, toen was het hommeles. Ik begrijp dat er met elke provider wel wat is, maar wat voor mij het toppunt was. was dat ze weigerden schriftelijk te bevestigen dat ik mijn telefoonabo bij ze op had gezegd. Ik moest er maar vanuit gaan dat het goed ging. Nou dat ging het dus niet, ze hebben toen nog 10 extra dagen abogeld van me ingepikt. Jammer voor ze dat ze dan met iemand van het Kassaforum te maken hebben, want 'unforgiven'! Dat geld mogen ze in hun r**t steken, maar ik zal nooit meer iemand aanraden bij Tele2 een abo af te sluiten.

ja
door januitgroningen Dec 11, 2015 om 06:14
53 Antwoorden / 2 Vragen

Precies wat 'Zoekster' schrijft. Over mijn internetverbinding was ik meer dan tevreden. Helaas, bleef tele2 stilstaan en dit al jaren, waardoor je vervolgens in dit geval bij Ziggo meer waar voor je geld kreeg voor zelfs een goedkopere prijs versus een snellere verbinding. Vandaar de overstap. Heel herkenbaar Zoekster. Een restitutie die ik dus eigenlijk ook nog te goed heb van plusminus 6.50. Heeft het incassobureau bij jouw nog gereageerd of laten ze het zo en komt er nooit geen bericht?

zoekster
door zoekster Dec 11, 2015 om 10:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is andersom, ik krijg nog geld van Tele2, dus dan is er van hun kant natuurlijk geen deurwaarder nodig. Ik heb het zo gelaten, omdat ik voor die paar euro niet achter ze aan ga. Maar hier op het forum hebben ze geen enkel krediet van mij.

ja
door januitgroningen Dec 11, 2015 om 14:27
53 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij idem. Ook nog geld te goed van tele2. Maar lieten dus het abonnement doorlopen, omdat ze zgn geen bericht kregen vanuit de overstapservice. De facturering/incasso daarna vanzelfsprekend geblokkeerd en toen begon de ellende met uiteindelijk een overhandiging van dit dossier aan het incassobureau. Bovendien, hoor je menigmaal, dat door dit soort foute praktijken, je ook nog weleens te boek komt te staan als wanbetaler te Tiel. Dit met alle gevolgen van dien. Terwijl ik totaal debet ben aan de situatie en goed heb gehandeld.

zoekster
door zoekster Dec 11, 2015 om 14:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Met de bewijzen van de emails waarin Tele2 vol spijt afscheid van u neemt heeft u genoeg in handen. Wel is het zaak, dat Bos die emails van Tele2 ook ontvangt. Dat moet voldoende zijn. BKR is alleen voor wanbetaling bij een kredietverstrekker, dat is Tele2 niet.

ja
door januitgroningen Dec 11, 2015 om 15:24
53 Antwoorden / 2 Vragen

Wellicht valt het belangenstrengeling van BOS Incasso hieraan ook ten deel?! Labiele klanten, die hun rechten niet kennen, en BOS incasso en zijn incassokosten hierdoor kan opstrijken en derhalve giga rijk! Het zijn prachtige en dure panden van BOS Incasso. Ik moet het even gezegd hebben!