redfloor
door redfloor Jan 3, 2007 om 18:15
Computers & telefonie

Tele2 een goede keuze?

Beste mensen, ik ga zo gebeld worden door iemand die wil dat ik volledig van KPN naar Tele2 overstap. Ik heb even gezocht op de site en het blijkt dat in het verleden deze stap niet altijd goed ging. Is Tele2 inmiddels verbeterd? Is het slim om over te stappen? Hoe zit dat met mijn oude contract bij KPN en Planet Internet?

Ik hoop op een snel antwoord.

Hartelijke groeten, Floor Visser

542 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Floor,

ga niet over één nacht ijs. Laat u niet opjagen: "ik ga zo gebeld worden...". Zeg hem of haar dat u eerst alles op een rijtje wilt zetten en dat u dan wel terug zult bellen. Vraag meteen naar een 0800-nummer (= gratis).

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een goede opmerking! Dank voor de tip.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de tip precies opgevolgd (het nr. is trouwens 0800-1602). Ze deden mij de volgende aanbieding: Overstappen van telefonieabonnement (dus niet van internet). Belgratis weekend voor €18,00 per maand. Daarmee kan ik dan in het weekend gratis bellen. Ook een Belgratis altijd abonnement, maar da's minder interessant, aangezien ik bijna niet bel (ik heb de vaste lijn vooral voor gebeld worden). Ze beweren dat ik dan gewoon in de telefoongids van KPN opgenomen blijf.

Meningen over deze constructie? Ik hoor ze graag!

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf Tele2 compleet sinds maart 2006, dat is bellen en internetten via Tele2. Je heb dan geen KPN abonnement meer nodig en mij bevalt het prima. Telefoon en internet doet het altijd en heb tot nu toe maar een landelijke storing gehad van een halve dag. Verder heb ik nog geen storing gehad en ik persoonlijk kan je het aanraden. Je telefoonabonnement bij KPN wordt voor je opgezegd door Tele2 en moet je niet zelf doen anders gaat het mis met je nummer meenemen. Je abonnement bij Planet internet moet je zelf opzeggen om de adsl vrij te krijgen. Met deze site en radar krijg je geen goed beeld, want er wordt over iedere provider geklaagd en lijkt het of er geen goede providers zijn en je weet niet de oorzaak waardoor ze klagen. Ik kan alleen mijn persoonlijke mening geven over Tele2 en ik vind het een goede, betrouwbare provider, Het hangt er ook van af bij welke centrale je zit of het goed werkt. Op deze site wordt ook veel geklaagd over KPN. Gewoon proberen zou ik zeggen

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor je antwoord. Als ik echter hoor dat veel mensen problemen hebben met overstappen en dat dan hun telefoon of (in mijn geval) erger nog kun internet er een flinke tijd uitligt dan blijf ik liever bij wat ik heb. If it ain't broke, don't fix it!

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je blijft gewoon in het telefoonboek staan als je dat wilt. Het telefoonboek is niet meer van KPN, maar is verkocht en blijven gewoon allen telefoonnummers publiceren als je dat wilt.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2007 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet doen a.u.b. blijf bij k.p.n.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, naar aanleiding van jouw vraag heb ik het even vergeleken. KPN is 15,26 per maand (belbasis). Met Tele2 zou ik... €18,00 betalen (maar dan wel gratis in het weekend naar vaste nummers). Nu moet ik toegeven dat ik bijna nooit bel, maar vooral gebeld word.

Al met al is hier helemaal geen voordeel te behalen voor mij. Ben ik toch een koopjesjager?:)

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

over welk prijsverschil per maand spreek je met deze move?

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo redfloor

de kpn is € 18,16 per maand incl.BTW (Die moet je er wel bijtellen.) En van af 1 februari 2007 € 19,00 per maand incl BTW.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Krook, slim gezien! Maar om voor een euro per maand voordeel zo ingewikkeld te gaan doen gaat mij toch iets te ver. Dan laat ik liever alles bij het oude.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo redfloor

dus om het prijsverschil hoef je het idd niet te doen

we noemen dit verschil : gefrot in de marge

gegroet

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag redfloor,

Het advies van hutch is natuurlijk goud waard. Maar ik zie dat je al besloten hebt. Een goede keuze omdat je geen problemen moet oproepen als je (nog) geen problemen hebt. Ook de individuele info van reinier is waardevol, een positieve noot is een verademing.De grote consumentensites staan inderdaad vol van slechte ervaringen van consumenten bij veranderingen in de telecomwereld en als je daarbij bedenkt dat dit nog maar het topje van de ijsberg is, dan zou ik zeker niet voor 0,84 eurocent per maand de goden verzoeken om een portie ellende.

Vriendelijke groet, Read.