De
door Deeeeentje Apr 26, 2021 om 21:20
Computers & telefonie
Tele2 misleiding

Hallo,

Enkele weken geleden zag ik een Unlimited aanbieding bij Tele2. Bij de aanbieding staat dat er tijdelijk geen aansluitkosten in rekening worden gebracht van €20,-
Wie op de actie ingaat, moet uiteindelijk wel €20,- betalen. Ik nam contact op met Tele2, en gaf aan dat aansluitkosten wel in rekening werden gebracht.
Na enkele minuten wachten werd mij verteld dat de pagina (die dus nog steeds online is) niet klopt. Na 4 keer vragen zei de telefoniste dat de pagina zou worden aangepast. Vorige week bekeek ik de pagina weer, de 'aanbieding' staat er nog steeds. Ik belde weer, men was zeer kortaf, het zou worden aangepast.

Nu, ruim 3 a 4 weken later, staat die pagina er nog. Ik vermoed dat duizenden mensen de pagina dagelijks zien. Honderden gaan in op de 'aanbieding' en niet iedereen zal merken dat de €20,- gewoon in rekening wordt gebracht. Mijn vraag, is dit oplichting of gewoon modern zaken doen?

Vriendelijke groet,

Deen

3313 13 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 26, 2021 om 21:33
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Nee geen oplichting. Wel erg slordig van Tele2. U kunt een klacht indienen bij de reclame code commissie.

De
door Deeeeentje Apr 27, 2021 om 11:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik vanmorgen gedaan, bedankt voor je advies.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2021 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Honderden mensen die dagelijks op die aanbieding ingaan en niet op hun rekening kijken? Denk het niet. Zeg op en ga naar een ander,

Donuts
door Donuts - Apr 26, 2021 om 22:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie die aanbieding toch echt niet staan https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only?shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2C01,T2A12&lp=1&sc-open=1

Ga je soms via Google naar Tele2?

De
door Deeeeentje Apr 26, 2021 om 22:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wat je bedoeld, maar de aanbieding staat gewoon op de website van Tele2: https://www.tele2.nl/unlimited-info

ne
door neodutchio Apr 26, 2021 om 23:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Maar hoe bent u bij die site terecht gekomen? Als je naar Tele2 gaat zie je nergens deze info.

De
door Deeeeentje Apr 27, 2021 om 11:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

"Maar hoe bent u bij die site terecht gekomen? Als je naar Tele2 gaat zie je nergens deze info."

Ik bezocht de Tele2 website en zag de pagina. Of ik via Google of een stoomboot binnenkwam, boeit helemaal niet. De informatie op de website van Tele2 is misleidend.

gerbera
door gerbera Apr 27, 2021 om 11:23
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het is een reclame van Tele2 waaraan zij zich dienen te houden ongeacht hoe de TS op die site is gekomen. En die smoes van aanpassen duurd dan wel erg lang want deze aanbieding staat er vandaag nog steeds.

De
door Deeeeentje Apr 27, 2021 om 14:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je intelligente, logische bijdrage, Gerbera.

Topantwoord

ge
door gerardvantol - Apr 26, 2021 om 22:43
57 Antwoorden / 2 Vragen

Door dit soort praktijken van Tele2 en de zeer slechte verbindingen, die ze vaak hebben, zijn wij jaren geleden al naar een andere provider overgestapt. Dit tot volle tevredenheid. Ook hier is wel eens wat aan de hande, maar je merkt wel dat er goed aan een oplossing wordt gewerkt.

De
door Deeeeentje Apr 26, 2021 om 22:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het aantal +'sjes dat je kritische reactie krijgt zegt volgens mij meer dan genoeg over Tele2.

Donuts
door Donuts Apr 26, 2021 om 23:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het aantal +'sjes dat je kritische reactie krijgt zegt volgens mij meer dan genoeg over Tele2.

Uhh? Die 10 punten heb jij gegeven, niemand anders.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 27, 2021 om 09:35
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Typisch, zoals het vaker voorkomt is dit een waardering voor een antwoord dat vraagsteller een top antwoord vindt maar of dat werkelijk zo is?  Ook ik zie het bij de tele2 website echt niet staan. https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only?shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2C01,T2A04&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Branded%20-%20Sim%20Only%20-%20Search%20-%20Onbeperkt%20-%20t2_pssbk&utm_content=Tele2%20-%20Sim%20Only%20-%20Unlimited&utm_term=tele2%20unlimited%20sim%20only&gclid=08d3ea9c931414409e1c8a1b2e615967&gclsrc=3p.ds en daarbij in ieder geval is mijn ervaring met Tele2 goed en ook in die zin dat er bij storing of bijv. defect modem steeds adequaat is gereageerd.

Ik ben dus wel erg benieuwd waar vraagsteller deze 'reclame heeft gevonden.

(re)

De
door Deeeeentje Apr 27, 2021 om 11:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

HEREMIETKREEFT, hierbij nogmaals de link van de Tele2 website, waarop mensen bewust worden misleid: https://www.tele2.nl/unlimited-info

Ik heb de link niet op de website van KPN of de Telegraaf gevonden, maar op de website van Tele2.

Vanmorgen heb ik vele recenties/reviews gelezen van Tele2 gebruikers. Klacht, na klacht, na klacht. Het is mij duidelijk dat ik een andere provider nodig heb. Sommige mensen houden van een oud broodje bedorven haring met slagroom. Dat kan, zulke mensen mogen er ook zijn. Veel plezier met Tele2.

Donuts
door Donuts - Apr 26, 2021 om 22:55
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij niet.

gerbera
door gerbera Apr 27, 2021 om 11:26
7348 Antwoorden / 14 Vragen

hier  wel

De
door Deeeeentje Apr 27, 2021 om 11:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, natuurlijk niet, sprietje. Dit is juist het probleem. Op de website staat prachtig vermeld dat men geen aansluitkosten betaald. Maar, wie verder klikt en gewoon besteld, betaald wel 20 euro. En vele mensen klikken gewoon door, betalen de aansluitkosten, zonder zich ooit te realiseren dat ze zijn misleidt.

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2021 om 23:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En je hebt een contract van 12 maanden afgesloten?

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Apr 27, 2021 om 00:19
355 Antwoorden / Vragen

Beste Deeeeentje,

Probeert u eens de cookies te verwijderen uit uw browser.
Of de website te vernieuwen terwijl u de Shift-toets ingedrukt houdt.

Uw webbrowser onthoudt de website om sneller te kunnen laden. Daardoor ziet u echter niet direct wanneer er wijzigingen zijn aangebracht.

Het zou Tele2 overigens wel sieren om het bedrag aan u te crediteren.
Sinds Tele2 is overgenomen door T-Mobile is in mijn ervaring de service omlaag gegaan en de prijzen stevig omhoog.

De
door Deeeeentje Apr 27, 2021 om 11:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste wat ik heb gedaan, was de pagina openen in een andere browser, waarbij alles wordt gewist na sluiten. Ik zie dezelfde aanbieding ook op de pagina staan als ik deze bezoek met mijn mobiel.

Waarom geef je dit goedbedoelde advies, als je het zelf binnen enkele seconden had kan controleren? Open de pagina in een andere browser, je ziet precies hetzelfde.

AWYeah28
door AWYeah28 Apr 27, 2021 om 13:25
355 Antwoorden / Vragen

Dat heb ik uiteraard gedaan, ik zag de aanbieding niet staan.

De
door Deeeeentje Apr 27, 2021 om 14:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

AWYEAH28; Lieg je, heb je niet goed gekeken of maak je er als Tele2 webcare medewerker maar een verhaaltje van? Ik heb de pagina net voor de zekerheid op een ander netwerk, op een andere PC gecontroleerd, de "aanbieding" staat er nog steeds. https://www.tele2.nl/unlimited-info

AWYeah28
door AWYeah28 Apr 27, 2021 om 15:08
355 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar zat ik bij een ander product. Via de link zie ik het inderdaad staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2021 om 09:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom bij deze terug op mijn reactie van 9:35 in die zin dat:

Na even zoeken zie ik wel deze: https://www.belsimpel.nl/sim-only/tele2?its=1021285329385397383&utm_source=bing&cntd=1&highlight_identifier=generics-so-Tele2 en 'bel simpel' biedt inderdaad aan 'geen aansluitkosten'  Ik heb nu een andere zoekmachine benut en nog verder gekeken en zie verder geen enkele melding ook van andere 'tussdenpersonen' die Tele2 Simonly aanbieden maar waar ook geen melding wordt gemnaakt van 'geen aansluitkosten''.

Het kan dus best zo zijn dat men via 'bel simpel' wel dit aanbod kan benutten.

Maar hoe dan ook: voor klachten over misleidende reclame: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-klacht-indienen-over-misleidende-reclame

  • De regels voor reclame-uitingen staan in de Nederlandse Reclame Code: 1. reclame mag niet misleidend zijn; 2. een adverteerder mag geen onwaarheden in zijn reclame zetten; 3. een bedrijf mag geen belangrijke informatie over een product of dienst weglaten; 4. reclame mag niet in strijd zijn met de goede smaak en het fatsoen. Voor reclame voor kinderen gelden strengere regels dan voor reclame voor volwassenen.

De
door Deeeeentje - Apr 27, 2021 om 14:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bij dezen zou ik (bijna) iedereen willen bedanken voor jullie tijd/reacties. Ik ga dit probleem delen op andere consumenten en klachten websites.

Bedankt,

Deen

rj
door rjw - Apr 27, 2021 om 15:27
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat de 20 euro in rekening wordt gebracht zou geen verrassing mogen zijn. Als je vanaf de gelinkte pagina (die niet via de normale menu's te vinden is) doorklikt op "Shop SIM Only" staat die 20 euro gewoon als eenmalige kosten vermeld. Op dat moment had je kunnen besluiten om niet met ze in zee te gaan. Het enige dat je tele2 zou kunnen verwijten dat informatie op een niet op normale manier toegankelijke pagina verouderd is.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 27, 2021 om 15:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zie ook;   geen  €20,- bovenaan bij  unlimited....

na proberen van 24 , 12 maanden of  maandelijks,  de  €20 onderaan komt er steeds bij.
Oude bovenkant en onder aangepast helaas.....

Ga ze wel even bellen hoe ik die  eenmalige kosten gratis kan krijgen....
Inderdaad misleiding en  daar ben ik dol op!

Als  Kassa trol zal ik ze wel even gek maken,   doe ik nog iets goeds vandaag.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 27, 2021 om 16:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het is nog erger!

Ik zie  12 maanden geen €25,- maar  €26,- per maand... en die  12 maanden  is tijdelijk zonder aansluit kosten.
En  de  24 wel €25,- maar  dan  mogen ze die wel berekenen.

Ik kan die  €20,- niet wegkrijgen en  ze gaan het uitzoeken, morgen komt leidingevende weer.
Zij kon geen einddatum geven van de tijdelijke   geen aansluiten van 12 maanden contract.

Bij  maandelijks of 24 maanden mogen ze dat wel doen, zo lees ik dat zelf ook.
maar volgende jaar,  dan hard weglopen?
ik zag de tarieven  na  1e jaar contract namelijk ook staan

gerbera
door gerbera - Apr 27, 2021 om 16:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als je op "shop Sim only" klikt, vervolgens naar onder scrolt zie je de kosten per maand. Klik je op kostenspecificatie lees je met hele kleine lettertjes dat de aansluitkosten alleen voor nieuwe klanten is. Beetje verwarrend en zie het toch als misleiding t.o.v. de begin pagina daar had dan moeten staan, geen aansluitkosten alleen voor bestaande klanten.

tijger1
door tijger1 Apr 27, 2021 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een bestaande klant is al aangesloten.

rj
door rjw Apr 28, 2021 om 19:38
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@tijger: Als je al een andere dienst (bijvoorbeeld vast internet) van Tele2 afneemt en je voegt daar mobiel aan toe ben je een bestaande klant. Door dan geen aansluitkosten te rekenen is klantenbinding (plus dat ze natuurlijk daadwerkelijk lagere kosten hebben dan als er nog geen relatie met een klant bestaat).