c.
door c.c.gant@gmail.com Mar 22, 2018 om 13:51
Computers & telefonie

Tele2 terror

Na op zegging van Abonnement bij Tele2 (11 september 2017) Kreeg ik van de firma Tele2 een bevestiging op 28 september 2017 dat ik dus had opgezegd.

Toch is er via Tele2 een incasso gedaan op 26 sept 2017 van €21,39 (waarschijnlijk een afrekening)

Maar ook op 27 oktober 2017 werd er een incasso gedaan van €11,00

Dit bedrag heb ik terug laten boeken op 17 november 2017. (€11,00)

Op 27 november 2017 kreeg ik bericht van Tele2 dat ik €11,00 moest betalen anders kreeg ik incasso kosten van een Incassobureau.

Heb vervolgens dat maar betaald op 5 december 2017 (om van dat gedoe af te zijn)

Op 18 december 2017 kreeg ik een bericht van incasso bureau met het verzoek om €51,00 te betalen.

Hebvervolgens incasso bureau op de hoogte gebracht van de situatie

en op 15 januari berichten zij mij dat ze contact hadden gehad en dat openstaande factuur van €51,= is vervallen en dat de zaak is gesloten.

Echter tot mijn stomme verbazing kreeg ik wederom bericht op 14 maart 2018 dat ik €10,29 moet betalen over de maand februari 2018.

Daarbij dreigen ze wederom met een incasso bureau en afsluitkosten cq aansluitkosten.

Via Tele2.nl/klantenservice kan ik niet reageren om dat ik geen abonnement meer heb bij Tele2 sinds sept 2017.

De tijd en frustratie dat ik niet gehoord of geen communicatie meer kan hebben met deze firma maakt mij razend.

Telkens weer reageren op hun zinloze berichten en de tijd die daar mee gepaard gaat die ik eigenlijk nuttiger kan besteden dan Tele 2.

Moet ik nu een advocaat in de arm nemen om deze terror tegen te gaan? en mijn teveel betaald bedrag terug te kunnen vorderen?

853 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 22, 2018 om 14:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo C.C.Gant ,

Plaats uw klacht op FB / Twitter , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/

Of dien een klacht in bij Consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2018 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee hoor, daar hebt u geen advocaat voor nodig.

Het is altijd onverstandig om een incasso zomaar te storneren. En of iets een afrekening is, had u toch ook simpel kunnen nagaan? U had over die € 11,00 contact op moeten nemen met Tele2.

Maar dat kunt u alsnog doe, en als dat bedrag onterecht betaald isen zij geven het niet terug, kunt u altijd naar de geschillencommissie.

Kost u wel weer wat tijd.

ltmvz
door ltmvz - Mar 22, 2018 om 14:31
949 Antwoorden / 18 Vragen

Meld u aan op het Tele2 Forum. Dat wil nog wel eens helpen.

Gr
door Grunn1 - Mar 22, 2018 om 15:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom storneren mensen eerst en vooral zonder te informeren bedragen.
Vaak is het met automatische incasso’s van abonnementen zo dat dezen al een paar weken klaar staan (geautomatiseerd) voordat ze worden uitgevoerd en hebben die betrekking op de volgende maand.
U geeft aan op 11 september u abonnement te hebben opgezegd maar per welke datum?
Het abonnement loopt minstens 1 maand door en dus tot 11 oktober. Uw abonnements kosten voor oktober worden dus afgeschreven in september maar ja die heb je gestorneerd en dus ontstaat er een schuld. Had die nou normaal betaald dan was daarna vast en zeker een correctie gekomen voor de onterecht in rekening gebrachte abonnements kosten na 11 oktober (waarschijnlijk abonnement over de periode 11 oktober t/m 31 oktober). Maarja eerst storneren en dan pas nadenken dat levert wel vaker problemen op.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2018 om 23:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom lost u dit niet alsnog met Tele2 op? Niet telefonisch, maar per mail of chat o.i.d.
Zonder meer storneren lost zelden iets op maar geeft in de regel meer problemen.

panter22
door panter22 - Mar 23, 2018 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een bevestiging gekregen dat je je abonnement hebt opgezegd. En daar stond niet in per wanneer het abonnement beeindigd werd? Dus je wist 17 dagen na opzegging nog van niks.
Als je op 11 september je abonnement opzegt en de bevestiging krijgt op 28 september, dan krijg je op 26 september geen afrekening. Die krijg je pas nadat je abonnement afgelopen is.
In september betaalde je het abonnement voor oktober.
En omdat op 27 oktober de maand nog niet afgelopen was, moest je nog voor november betalen en wat je te veel betald hebt krijg je met de eindafrekening terug.
Nu ga je de boel in de war gooien door te storneren.
Het abonnement voor november heb je daarna toch betaald, dus die €10,29 zal de afrekening zijn.
Vraag er even naar bij Tele2.
Dit is helemaal geen terror, maar een normale procedure.
Alleen je accepteert dit niet.