Ik ben een schilderes
door Ik ben een schilderes Jul 30, 2018 om 08:52
Computers & telefonie

Tele2 verhoogt ineens abonnement terwijl mijn contract niet is afgelopen mag dit

Tele2 verhoogt onze abonnement terwijl ons jaarcontract niet is afgelopen
We kregen een email waarin staat dat per 1 sept de kosten van 20,- naar 26,- gaan en het beltarief 13 cent word
Kan dit zomaar ik heb toch een jaarcontract afgesloten
Er staat ook in als je het niet eens bent kan je kosteloos opzeggen
Ik heb nooit problemen gehad maar dit slaat alles
Weet iemand hoe dit zit?

2694 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 30, 2018 om 08:55
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ik ben een schilderes ,

Weet iemand hoe dit zit?

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Ka
door Kassagebruiker - Jul 30, 2018 om 09:41
683 Antwoorden / 5 Vragen

De abonnementen lopen niet synchroon met de prijscorrecties.. Dus als er een prijs correctie komt kan je of accepteren of het contract stoppen met een maand. Zo simpel is het. De klant bepaald niet de prijzen die de provider in rekening mag brengen, tenzij die ene klant 51% van de aandelen heeft.

crewmember
door crewmember Jul 30, 2018 om 13:10
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Wel als je als klant een contract hebt afgesloten met een bedrijf. Dit is dus hier het geval.

Tenzij dit ene inflatiecorrectie is mag de klant dus kosteloos het contract opzeggen.

Ka
door Kassagebruiker Jul 31, 2018 om 19:50
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een inflatiecorrectie = € 0,20 per maand of zoiets.

holstein
door holstein - Jul 30, 2018 om 09:55
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nou, het zou raar zijn dat die verhoging in gaat tijdens je nog lopende contract, lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Inflatiecorrectie is normaal, maar dat is geen 6 euro op een bedrag van 20, maar ja, regeltjes willen nog wel eens veranderen.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2018 om 10:28
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant, mijn ervaring is dat een telefoontje met melding dat u denkt over te stappen naar een andere provider al voldoende is voor het verkrijgen van een lager tarief.
Wettelijk kunt u bij een eenzijdige wijziging (dus bij eenzijdige afwijking van de overeenkomst) PER DIRECT beeiendigen.

ekiem
door ekiem - Jul 30, 2018 om 19:29
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Inderdaad ,dat is ook mijn ervaring. Heb op't moment dat ik de tariefs wijziging van tele2 kreeg ,hen gebeld. Toevallig liep mijn 3 in een abbo bijna af en zij hebben mij toen een mooi verlengings aanbod gedaan. Je moet helaas wel zélf dit soort initatieven nemen, ze komen het je niet aandragen.

Maar om op je vraag terug te komen : bij een vast contract kunnen ze dacht ik niet zomaar hun prijzen aanpassen / wijzigen. Anders zou een vast contract toch géén zin hebben.

Ekiem