Telefoon
Huawei gekocht bij bol.com kon hem niet gebruiken omdat er geenn googleplayscool op zit en dus niet veel mee kan. Terug gestuurd en ben er zeker van onbeschadigd.nu zegt de leverancier dat er schade aan is en ik die veroorzaakt heb en dit door mij is gedaan. Bovendien zeggen ze dat ik had kunnen weten dat er geen playscool op zit. Heb hem binnen de retour termijn terug gestuurd en zij zijn er ook mee bezig geweest dus de schade (krasjes op de achterkant) kan ook door hun veroorzaakt zijn. Toch weigeren ze mij op enige manier tegemoet te komen HELP.
Playskool kun je zelf installeren via de play store app die op de mobiel staat.
Krijg je je geld niet terug? Ook niet een deel? Of willen ze de mobiel weer terugsturen?
Huawei heeft geen Android licentie meer en dit levert problemen op, hier is uitgebreide informatie over te vinden meet een eenvoudige google zoekopdracht. NB in de nieuwere modellen kun je ook geen standaard geheugen kaartje meer gebruiken. Een en ander gevolg van het "spionageverhaal" according to Trump
Er lopen twee discussies door elkaar waarvan er één overbodig is. U wilt gebruik maken van uw retourrecht en als u dat op tijd heeft gedaan is dat klaar. Men claimt dat er lichte gebruikssporen op het toestel zitten, dan kan gebeuren, en daar mag men een redelijke vergoeding voor vragen, maar is nooit een reden de retour te weigeren.
Zoala @PANTHER22 al aangeeft ben u te snel geweest met terugzenden de app die u noemt zit zoals ook nog veel andere niet standaard geïnstalleerd en dat had u dan zeer gemakkelijk zelf kunnen doen.
U bent zelf verantwoordelijk voor het terugzenden en dat maakt het allemaal wel erg lastig. Er mankeerde kennelijk niets aan de telefoon m.a.w er was geen sprake van een gebrek waarvan dan de verkoper dient te bewijzen (binnen 6 maanden na aankoop)dat de oorzaak niet bij hen ligt.
Het enige dat u volgens mij te doen staat is het toestel terug eisen. Het is uw eigendom.
(Waarom niet bij een telefoonwinkel gekocht? Dan zou u dit probleem niet hebben gehad en had de verkoper zelf u dan al gezen hoe die app te installeren.)
Als je een toestel met lange nagels vast hield of op ruwe ondergrond hebt geschoven, het is zacht plastic en bij schade is het niet meer als nieuwe verkoopbaar en daalde ook voor hun de waarde.
Bij binnenkomst word dit altijd goed bekeken en de waarde vermindering is voor uw rekening.
Verder is bekend dat dankzij Donald Trump dit merk het moeilijk heeft en geen Google meer mag gebruiken voor Android....
Dus via lastige omweg dingen erop zetten had je kunnen weten als je regelmatig kranten zou lezen.
Dat ze maar een deel terug betalen, hij is gekrast en als je voor retour sturen geen foto maakte van schadevrije is het lastig bewijsbaar.
Onjuist, gewoon compleet onjuist.
Ik zie dat anderen het nu vertalen als dat een winkel het bedrag van de waardevermindering in de verkoop zou mogen claimen en dat is pertinent onjuist. U mag het apparaat uitpakken en beetpakken, net als in een winkel, en die gevolgen komen voor rekening van de leverancier. Lichte gebruikssporen zijn zoals de naam al zegt sporen van gebruik en geen sporen van bekijken ook als dat bekijken sporen achter zou laten. Redeneringen als "we kunnen deze niet meer als nieuw verkopen en geven daarom 20% korting en die 20% komen voor uw rekening" zijn pertinent niet toegestaan. Nou zijn dit soort dingen niet met een schaartje te knippen en is er soms een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen maar niets verbiedt u te betalen en de zaak bij de geschillencommissie aanhangig te maken.
Lees eens onder het kopje Uitpakken en uitproberen.Vette vingers van vastpakken kan ik in komen maar krasjes lijkt me sterk.
https://www.ictrecht.nl/juridisch-advies/e-commerce/herroepingsrecht
Dat is een beoordelingskwestie, ik wil alleen maar aangeven dat het kriterium niet kan zijn, is niet nieuw meer. En er wordt geen percentage genoemd maar het commerciële waarde verlies kan de leverancier zeker niet claimen. That's it
Een retour moeten Poetsen en vetvrij maken?
Ik lees dat de koper het probeerde en veel heeft getest.
Gelijk uitpakken en alles willen en flink gaan zoeken.
Dit lijkt me meer kans op krasjes en vette vingers en dat mag je als leverancier claimen.
Je moet met schone handen kijken en online vind je vaak alle gegevens wat toestel wel en niet kan.
Dit had je ook na invoeren Type ook online voor de koop kunnen vinden en iets anders bestellen.
Ik vermoed dat er vele uren is getest en als je gewoon retour en volle bedrag terug wilde?
Elke winkel mag zelf voorwaarden maken en ik geef erg weinig terug voor gebruikssporen en schoonmaak kosten + alle sociale lasten is hoger dan Uw Netto loon, Ondernemers betalen dat Bruto.
Ook een doosje openen?
Folie eraf moet wel maar soms is het ruk maar open en is er niets meer over... en dan retour?
Dat is zonder verpakking en schoonmaken 50% terug al erg hoge vergoeding.
"Dit lijkt me meer kans op krasjes en vette vingers en dat mag je als leverancier claimen."
Hoe komt u in godsnaam op die onzin? De operationalisering van de wet is dat je het net zo mag bekijken als in een winkel. Staan ze er bij u bij in de Mediamarkt om u te beboeten voor het spelen en proberen van een telefoon? Ohhhh, een vette vinger, wilt u maar even €50 betalen? Produceer eens een internetpagina van enige statuur te vinden die jouw mening bevestigt of hou gewoon op met mensen verkeerd voor te lichten.
Bij de MM heb je demo toestellen en mag je de telefoon die je wilt kopen niet uit de verpakking halen en uitproberen.
Ik begrijp je niet goed Henkdezevende, zeg je nu dat als er lichte gebruikssporen zijn, zoals krasjes, dan ben je te ver gegaan en kun je het toestel niet teruggeven? Want dan heb je het toestel gebruikt.
Of mag je dat toestel wel teruggeven en je volledige aankoopbedrag terugkrijgen?
Maar wat moet die winkelier met een toestel met krasjes er op? Die kan hij niet meer als nieuw verkopen.
Moet hij dat verlies nemen en het toestel als gebruikt verkopen of het proberen aan een ander als nieuw te verkopen?
Ik neem aan dat je zelf zo'n nieuw toestel niet zou accepteren?
Als je voor retour sturen deze Vetvrij en zonder vingers dus gepoetst in zou leveren en geen krassen ziet even bewijs foto's van maken....
Je moet kunnen aantonen dat deze verkoopklaar ingeleverd is.
Ik lees dat hier geprobeerd is iets te installeren en dus niet even gekeken.
Een ondernemer mag een Gore vieze retour wel afwaarderen.
Na poetsen zie je pas de krasjes goed en ik weet hoe mensen een broodje hamburger en telefoon tegelijk vasthouden!
Na maken bewijs foto ga ik flinke schoonmaak kosten declareren.
Ik verkoop nieuwe goederen of 2e kansjes met korting!
Ook het nogmaals aanbieden en 2e keer verzenden moet vergoed worden bij onterechte claim.
Bij fabrieksfouten kreeg je geld terug of nieuwe, maar bij niet lezen specificaties vooraf en vuil gemaakte?
De marge op dit soort toestellen is erg laag, paar € meer en de verkoop stort in.
Vooral bij Bol. com kreeg de goedkoopste altijd 95% van alle orders!
Een Budget prijsje is ook Budget Service en creatief deze vingers afstraffen.
60% van alle retouren had verpakking schade of vieze vingers.
Sticker / zegel niet snijden maar scheuren en zo ook nog!
Als je bij Bol de laagste prijs zocht? Kreeg je die bijpassende Service en voorwaarden er gelijk ook bij!
Media Markt heeft betere service, en kijkt meestal soepeler, en daarom daar ook ietsje duurder!
@panter22 Inderdaad, het waardeverlies agv het uitpakken, en uitproberen is voor rekening van de verkoper. Je kunt het toestel altijd teruggeven alleen mag de verkoper een redelijke vergoeding rekenen voor schade. En het is onredelijk om te zeggen ik dat dit alleen nog maar met 20% korting verkopen dus ik reken 20%. En ook voor u, als u het beter weet, laat dan eens een pagina zien waar dat staat.
@PC Nou kom je wéér en nu met een werkelijk krankzinnig verhaal; "Je moet kunnen aantonen dat deze verkoopklaar ingeleverd is". Geef nou eens aan waar je dat in godsnaam vandaan hebt? Op welke pagina met enige statuur heb je dat gelezen?
@henkde zevende, wat een redelijke vergoeding is, dat zal per geval moeten worden bekeken.
Nog maar een voorbeeld:
https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/
@panter er staat daar volgens mij niets anders dan dat ik ookl heb gezegd.
Lees dit eens. Je kunt contact opnemen met Consuwijzer als je er niet uitkomt.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer