door Ria van den zBerg 15 okt. 2021 om 12:28
Computers & telefonie

Telefoon

Huawei gekocht bij bol.com kon hem niet gebruiken omdat er geenn googleplayscool op zit en dus niet veel mee kan. Terug gestuurd en ben er zeker van onbeschadigd.nu zegt de leverancier dat er schade aan is en ik die veroorzaakt heb en dit door mij is gedaan. Bovendien zeggen ze dat ik had kunnen weten dat er geen playscool op zit. Heb hem binnen de retour termijn terug gestuurd en zij zijn er ook mee bezig geweest dus de schade (krasjes op de achterkant) kan ook door hun veroorzaakt zijn. Toch weigeren ze mij op enige manier tegemoet te komen HELP.

1142 9 Rapporteer
door panter22 - 15 okt. 2021 om 16:04
5448 Antwoorden / Vragen
1

Playskool kun je zelf installeren via de play store app die op de mobiel staat.
Krijg je je geld niet terug? Ook niet een deel? Of willen ze de mobiel weer terugsturen?

Be
door Ben22 15 okt. 2021 om 20:31
37 Antwoorden / 5 Vragen

Huawei heeft geen Android licentie meer en dit levert problemen op, hier is uitgebreide informatie over te vinden meet een eenvoudige google zoekopdracht. NB in de nieuwere modellen kun je ook geen standaard geheugen kaartje meer gebruiken. Een en ander gevolg van het "spionageverhaal" according to Trump

He
door HenkDeZevende - 15 okt. 2021 om 16:18
670 Antwoorden / Vragen
2

Er lopen twee discussies door elkaar waarvan er één overbodig is. U wilt gebruik maken van uw retourrecht en als u dat op tijd heeft gedaan is dat klaar. Men claimt dat er lichte gebruikssporen op het toestel zitten, dan kan gebeuren, en daar mag men een redelijke vergoeding voor vragen, maar is nooit een reden de retour te weigeren.

door heremietkreeft - 15 okt. 2021 om 16:29
14303 Antwoorden / 188 Vragen
1

Zoala @PANTHER22 al aangeeft ben u te snel geweest met terugzenden de app die u noemt zit zoals ook nog veel andere niet standaard geïnstalleerd en dat had u dan zeer gemakkelijk zelf kunnen doen.

U bent zelf verantwoordelijk voor het terugzenden en dat maakt het allemaal wel erg lastig. Er mankeerde kennelijk niets aan de telefoon m.a.w er was geen sprake van een gebrek waarvan dan de verkoper dient te bewijzen (binnen 6 maanden na aankoop)dat de oorzaak niet bij hen ligt. 

Het enige dat u volgens mij te doen staat is het toestel terug eisen. Het is uw eigendom.
(Waarom niet bij een telefoonwinkel gekocht? Dan zou u dit probleem niet hebben gehad en had de verkoper zelf u dan al gezen hoe die app te installeren.)

door Donuts - 15 okt. 2021 om 16:33
1095 Antwoorden / 2 Vragen
1

Aangezien het een Huawei betreft, vermoed ik dat met playscool bedoeld wordt de Google Playstore.

door Pharmacopolam Circumforaneum - 15 okt. 2021 om 16:36
1310 Antwoorden / 10 Vragen
0

Als je een toestel met lange nagels vast hield of  op ruwe ondergrond hebt geschoven,  het is zacht plastic en bij schade is het niet meer als nieuwe  verkoopbaar en daalde  ook voor hun de waarde.

 

Bij binnenkomst word dit altijd goed bekeken en  de waarde vermindering  is voor uw rekening.

 

Verder is bekend dat dankzij Donald Trump  dit  merk het moeilijk heeft en geen Google  meer mag gebruiken voor Android....

Dus via lastige omweg dingen erop zetten had je kunnen weten als je  regelmatig kranten zou lezen.

 

Dat ze maar een deel terug betalen,  hij is gekrast en als je voor retour sturen geen foto maakte van schadevrije is het lastig bewijsbaar.

He
door HenkDeZevende 15 okt. 2021 om 18:54
670 Antwoorden / Vragen

Onjuist, gewoon compleet onjuist.

ne
door neodutchio - 15 okt. 2021 om 16:42
4274 Antwoorden / 12 Vragen
1

Heeft u bij Bol gekocht, of via Bol?

He
door HenkDeZevende - 15 okt. 2021 om 18:53
670 Antwoorden / Vragen
0

Ik zie dat anderen het nu vertalen als dat een winkel het bedrag van de waardevermindering in de verkoop zou mogen claimen en dat is pertinent onjuist. U mag het apparaat uitpakken en beetpakken, net als in een winkel, en die gevolgen komen voor rekening van de leverancier. Lichte gebruikssporen zijn zoals de naam al zegt sporen van gebruik en geen sporen van bekijken ook als dat bekijken sporen achter zou laten. Redeneringen als "we kunnen deze niet meer als nieuw verkopen en geven daarom 20% korting en die 20% komen voor uw rekening" zijn pertinent niet toegestaan. Nou zijn dit soort dingen niet met een schaartje te knippen en is er soms een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen maar niets verbiedt u te betalen en de zaak bij de geschillencommissie aanhangig te maken.

ma
door malty 16 okt. 2021 om 10:57
1015 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eens onder het kopje Uitpakken en uitproberen.Vette vingers van vastpakken kan ik in komen maar krasjes lijkt me sterk.
https://www.ictrecht.nl/juridisch-advies/e-commerce/herroepingsrecht

He
door HenkDeZevende 16 okt. 2021 om 11:29
670 Antwoorden / Vragen

Dat is een beoordelingskwestie, ik wil alleen maar aangeven dat het kriterium niet kan zijn, is niet nieuw meer. En er wordt geen percentage genoemd maar het commerciële waarde verlies kan de leverancier zeker niet claimen. That's it

door Pharmacopolam Circumforaneum 16 okt. 2021 om 11:58
1310 Antwoorden / 10 Vragen

Een retour moeten Poetsen en vetvrij maken?

 

Ik lees dat de koper het probeerde en veel  heeft getest.

 

Gelijk uitpakken en  alles willen en flink gaan zoeken.

Dit lijkt me meer kans op krasjes en vette vingers en dat mag je als leverancier claimen.

 

Je moet met schone handen kijken en online vind je vaak alle gegevens wat toestel wel en niet kan.

Dit had je ook na invoeren Type  ook online voor de koop kunnen vinden en iets anders bestellen.

 

Ik vermoed dat  er vele uren is getest en  als je gewoon retour en volle bedrag terug wilde?

Elke winkel mag zelf voorwaarden maken en ik  geef  erg weinig terug voor gebruikssporen en  schoonmaak kosten + alle sociale lasten is hoger dan Uw Netto loon,  Ondernemers betalen dat Bruto.

 

Ook een doosje openen? 

Folie eraf moet wel maar soms is het ruk maar open en  is er niets meer over... en dan retour?

Dat is zonder verpakking en schoonmaken  50% terug al erg hoge vergoeding.

 

 

 

He
door HenkDeZevende 16 okt. 2021 om 16:49
670 Antwoorden / Vragen

"Dit lijkt me meer kans op krasjes en vette vingers en dat mag je als leverancier claimen."

Hoe komt u in godsnaam op die onzin? De operationalisering van de wet is dat je het net zo mag bekijken als in een winkel. Staan ze er bij u bij in de Mediamarkt om u te beboeten voor het spelen en proberen van een telefoon? Ohhhh, een vette vinger, wilt u maar even €50 betalen? Produceer eens een internetpagina van enige statuur te vinden die jouw mening bevestigt of hou gewoon op met mensen verkeerd voor te lichten.

door panter22 17 okt. 2021 om 10:09
5448 Antwoorden / Vragen

Bij de MM heb je demo toestellen en mag je de telefoon die je wilt kopen niet uit de verpakking halen en uitproberen.
Ik begrijp je niet goed Henkdezevende, zeg je nu dat als er lichte gebruikssporen zijn, zoals krasjes, dan ben je te ver gegaan en kun je het toestel niet teruggeven? Want dan heb je het toestel gebruikt. 
Of mag je dat toestel wel teruggeven en je volledige aankoopbedrag terugkrijgen?
Maar wat moet die winkelier met een toestel met krasjes er op? Die kan hij niet meer als nieuw verkopen.
Moet hij dat verlies nemen en het toestel als gebruikt verkopen of het proberen aan een ander als nieuw te verkopen?
Ik neem aan dat je zelf zo'n nieuw toestel niet zou accepteren? 


door Pharmacopolam Circumforaneum 17 okt. 2021 om 11:49
1310 Antwoorden / 10 Vragen

Als je voor retour sturen  deze Vetvrij en zonder vingers dus gepoetst  in zou leveren en geen krassen ziet even bewijs foto's van maken....    

 

Je moet kunnen aantonen dat deze verkoopklaar  ingeleverd is.

 

Ik lees dat hier geprobeerd is   iets te installeren  en dus niet even gekeken.

Een ondernemer mag een Gore  vieze  retour wel afwaarderen.

Na poetsen zie je pas de krasjes goed en  ik weet hoe mensen  een broodje hamburger en telefoon tegelijk  vasthouden!

 

Na maken bewijs foto ga ik flinke schoonmaak kosten declareren.

Ik verkoop nieuwe goederen of 2e kansjes met korting!

 

Ook het nogmaals aanbieden en 2e keer verzenden moet vergoed worden bij onterechte claim.

 

Bij fabrieksfouten kreeg je geld terug of nieuwe, maar bij niet lezen specificaties vooraf en vuil gemaakte?

De marge op dit soort  toestellen is erg laag,  paar € meer en de verkoop stort in.

Vooral bij Bol. com  kreeg de goedkoopste altijd  95% van alle orders!

 

Een Budget prijsje is ook Budget Service en creatief  deze vingers  afstraffen.

60% van alle retouren had verpakking schade of vieze vingers.

Sticker / zegel niet snijden maar scheuren en zo ook nog!

 

Als je bij Bol de laagste prijs zocht?  Kreeg je die bijpassende Service en voorwaarden er gelijk ook bij!

 

Media Markt heeft betere service, en kijkt meestal soepeler, en daarom daar ook ietsje duurder!

 

He
door HenkDeZevende 17 okt. 2021 om 12:58
670 Antwoorden / Vragen

@panter22 Inderdaad, het waardeverlies agv het uitpakken, en uitproberen is voor rekening van de verkoper. Je kunt het toestel altijd teruggeven alleen mag de verkoper een redelijke vergoeding rekenen voor schade. En het is onredelijk om te zeggen ik dat dit alleen nog maar met 20% korting verkopen dus ik reken 20%. En ook voor u, als u het beter weet, laat dan eens een pagina zien waar dat staat.

@PC Nou kom je wéér en nu met een werkelijk krankzinnig verhaal; "Je moet kunnen aantonen dat deze verkoopklaar  ingeleverd is". Geef nou eens aan waar je dat in godsnaam vandaan hebt? Op welke pagina met enige statuur heb je dat gelezen?

 

door panter22 17 okt. 2021 om 17:02
5448 Antwoorden / Vragen

@henkde zevende, wat een redelijke vergoeding is, dat zal per geval moeten worden bekeken.
Nog maar een voorbeeld:
https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/

He
door HenkDeZevende 17 okt. 2021 om 19:21
670 Antwoorden / Vragen

@panter er staat daar volgens mij niets anders dan dat ik ookl heb gezegd.

door justmeagain - 16 okt. 2021 om 23:18
492 Antwoorden / 7 Vragen
1

Hier bijvoorbeeld
Of u download even de Playstore apk file. Alles opgelost.

door panter22 - 17 okt. 2021 om 17:04
5448 Antwoorden / Vragen
0
Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nadie1990 - 4 dec. 2021 om 01:08
Huishouden & energie

Wie is aansprakelijk voor de kosten?

Hallo allemaal, 

Sinds oktober 2019 huur ik een huis met 6 zonnepanelen. Het eerste jaar heb ik geen problemen gehad. Sinds juni 2021 begonnen de problemen. Op de Oxxio app zag ik dat ik niet meer terugleverde. Daarom heb ik na een aantal dagen Oxxio gebeld. Zij vertelde dat er een probleem was met het uitlezen van de slimme meter en ik moest daarvoor een melding maken bij de netbeheer ... Lees meer

k.jonker - 30 nov. 2021 om 20:46
Geldzaken & recht

Poker holland casino

Heb even een tijdje poker gespeeld op Holland casino online. Het systeem is net zo rigged als alle illegale pokersites! heb hier veel ervaring mee. mag de nederlandse staathier aan verdienen? had gehoopt om eindelijk eens een normaal potje poker te spelen maar helaas het systeem is vals. kan kassa hier aandacht aan besteden? Lees meer

Juliette67 - 3 dec. 2021 om 00:02
Computers & telefonie
Geschil met facebook?

Geschil met facebook?

Mijn account is geblokkeerd met een melding van ongewenst gedrag!

Ik ben mij van geen kwaad bewust, maar heb een herbeoordeling aangevraagd.
de 3 dagen die ze daarvoor nodig hebben zijn al een maand geworden, mijn account wordt permanent gewist.

er is echter geen enkele mogelijkheid voor navraag of iets dergelijks.

wat kan ik doen? Lees meer