th
door thprinse@gmail.com Jan 25, 2021 om 23:23
Computers & telefonie

Telefoon abbonement verhogen met jaarlijkse index

Ik heb voor 24maanden een abbonement afgesloten maar nu komt er in januari een verhoging bij voor de jaarlijkse indexverhoging
Mag dit zomaar ,ik heb het abbonement voor 24 maanden afgesloten

3652 12 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 25, 2021 om 23:43
1762 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte TH Prinse,

Het antwoord op uw vraag is : ja.

Om welke provider gaat het?

marita5
door marita5 Jan 26, 2021 om 00:10
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@gba , Om welke provider gaat het? T-Mobile https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/facturen-en-tarieven/inflatiecorrectie , maar dat was de vraag niet .

ne
door neodutchio Jan 26, 2021 om 08:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

GA, elke provider past eenmaal per jaar de index toe. Wat maakt het voor dit verhaal uit?

gerbera
door gerbera Jan 26, 2021 om 12:02
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Met de vragen die GA steeds stelt krijg ik de indruk dat die er wel ff achteraan gaat om te vertellen dat ze dat niet meer mogen doen☺

rj
door rjw Jan 28, 2021 om 08:17
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat GA ook werkgevers beschermt die ieder jaar hogere loonkosten heeft omdat de CAO salarissen worden geindexeerd.

br
door bravehenk - Jan 25, 2021 om 23:53
206 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder jaar komen meerdere van dit soort vragen. Ja het mag. Staat zelfs in de voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan daar had u het kunnen lezen.
Hopelijk krijgt u niet teveel emails . Het is een openbaar forum welke over de hele wereld gelezen kan worden,dus niet zo handig om als gebruikersnaam uw email adres te gebruiken

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2021 om 00:16
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@thprinse, alle abonnementen zijn per deze maand weer verhoogd, dus daar is helaas niets aan te doen.

marita5
door marita5 Jan 26, 2021 om 00:20
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , alle abonnementen zijn per deze maand verhoogd , welke ? Ik heb Ziggo mijn abonnement is niet verhoogd .

Donuts
door Donuts Jan 26, 2021 om 00:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Marita5, ik heb Ziggo even gemaild dat ze u vergeten zijn.:-))

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2021 om 09:44
16838 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, ook ik heb abonnementen die niet zijn verhoogd. Als al gezegd, het is een kwestie van voorwaarden in de overeenkomst.

@SPRIETJE, ik zal niet doorgeven aan u welke abonnementen dat zijn, u behoeft dat dan niet te melden aan betrokkenen :-) :-)!

Donuts
door Donuts Jan 26, 2021 om 09:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@HK, is echt een kleine moeite voor me, dus u mag het rustig aan mij doorgeven.:-))

tenormin
door tenormin Jan 26, 2021 om 10:15
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou niet "alle"moeten hebben geschreven: maar; mijn abonnement Ziggo is sinds de eerste Januari rekening 2021 weer verhoogd.

Donuts
door Donuts Jan 26, 2021 om 10:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote @Tenormin, "mijn abonnement Ziggo is sinds de eerste Januari rekening 2021 weer verhoogd." Volslagen nonsens, de abonnementsprijzen bij Ziggo zijn (nog) niet verhoogd.

tenormin
door tenormin Jan 26, 2021 om 10:37
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Volslagen nonsens klopt, zie zojuist terug dat ik iets buiten de "zoveel per maand onbeperkt bellen" een andere handeling heb verricht. Dus rekening is niet verhoogd.

marita5
door marita5 Jan 26, 2021 om 10:38
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@sprietje , bedankt dat u mij heeft aangemeld ;-)) @tenormin , Onjuist .

Donuts
door Donuts Jan 26, 2021 om 11:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Graag gedaan @Marita5. Ik heb het als grootaandeelhouder van Vodafone financieel al zo moeilijk...

marita5
door marita5 Jan 26, 2021 om 11:10
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Oplossing aanmelden budgetbeheer ;-)) Ps : we dwalen letterlijk en figuurlijk af .

ne
door neodutchio - Jan 26, 2021 om 08:37
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Enkel als u het abonnement minder dan 3 maanden geleden afgesloten hebt mag de prijs gewoon aangepast worden. Wellicht is dit uw eerste overeenkomst, maar elke provider past elk jaar de prijsaanpassing toe.

Donuts
door Donuts Jan 26, 2021 om 08:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

3 maanden, niet 2.

ne
door neodutchio Jan 26, 2021 om 08:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt gelijk, snel nog even aangepast.

tijger1
door tijger1 Jan 26, 2021 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het abonnement minder dan drie maanden geleden is afgesloten, mag de prijs juist niet verhoogd worden.

Donuts
door Donuts Jan 26, 2021 om 11:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger1, u heeft gelijk maar ik denk dat @Neo dat ook bedoeld te zeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2021 om 09:45
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, ook mijn reactie is eenduidig: Ja dat kan en mag mits het in de voorwaarden is vermeld.

rj
door rjw - Jan 26, 2021 om 10:00
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dit gebeurt al sinds mensenheugenis en niet alleen met telefoonabonnementen maar ook met tijdschriften, kranten etc. Ik verbaas me echt dat er mensen zijn die dit nu pas opvalt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 26, 2021 om 11:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welke provider?

Vele hebben dit in de voorwaarden maar ik heb nu contract voor  2 jaren  vaste prijs!
In de voorwaarden staat ook  Index, maar die geld pas na contract periode.
Deze in september  2019 afgesloten  zou dit jaar omhoog gaan, maar contract met nogmaals 2 jaren verlengt.

Dit contract is via Tussenpersoon afgesloten dus waar sluit je wat af... en deze heeft veel omzet en afwijkende voorwaarden.
Naast  20% korting op vrije Losse toestel  keuze  ook een vast contract.

Ik ga geen reclame maken maar iets beter zoeken en je betaalde  2 jaren  lang een lage reclame prijs!
Een vergelijkings site die  met vele bezoekers  contracten onder  verbeterde voorwaarden en prijzen aan heeft geboden...
Ook  voor  Stroom  ( ik ben van 't Gas af...)    is bij de leverancier  duurder dan via deze tussen  vergelijker met hoge omzet...

Ik Ben niet gek!

justmeagain
door justmeagain Jan 27, 2021 om 23:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

Contract in September 2019 afgesloten voor 2 jaar en nu in januari 2021 alweer verlengd met 2 jaar. Dat is onmogelijk. Pas 6 maanden vtv kunnen ze een verlenging aanbieden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 28, 2021 om 13:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na aanpassen van in 2019 afgesloten naar zwaardere aansluiting....  nieuwe  contract nogmaals  2 jaren overgesloten...

Het in 2019 afgesloten zou2021 aflopen en dan  1 jan. 2022 hoger worden
maar nu snellere en nieuwe contract  tot  jan 2023 lopende dus pas in  2024 een verhoging!

Wel beide met vaste prijs voor 2 jaren via tussenpersoon gedaan.

mi
door miennaamishaaz - Jan 26, 2021 om 15:07
725 Antwoorden / 1 Vragen

om uw vraag te beantwoorden: JA dit mag.

Maar dan mag u ook het abbonement kostenloos afsluiten, omdat de provider de afspraken wijzigen.

Donuts
door Donuts Jan 26, 2021 om 15:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Abonnement afsluiten? U bedoelt beëindigen, denk ik zo. Bij een inflatiecorrectie mag een abonnement NIET kosteloos beëindigd worden.

mo
door mof - Jan 27, 2021 om 13:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, bij de meeste aanbieders staat dit gewoon in de kleine lettertjes.

ge
door gewicht - Jan 27, 2021 om 19:25
170 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik u was zou ik het Email adres maar weghalen, zoals brave henk al opmerkte.

1paul
door 1paul - Jan 28, 2021 om 09:45
3141 Antwoorden / 0 Vragen

JA, staat in je kontrakt welk je afgesloten hebt....