be
door ben_v Jul 8, 2013 om 15:57
Computers & telefonie

Telefoon laten repareren zonder bon

Ik had een leasetoestel van Hi met een jaar abbo. Deze heb ik 2 maanden voor het verlopen van mijn abbo overgekocht voor EUR 160 en het abbo gewijzigd. 2 Weken daarvoor heb ik het scherm laten maken via Smart Care en was allemaal onder garantie. Garantie periode is 2 jaar zeiden ze. Een maand nadat ik de telefoon heb overgekocht gaat de microfoon kapot en kan dus niet meer bellen. Omdat ik mijn abbo heb gewijzigd valt dit niet meer onder Smart Care, dit snap ik nog enigszins. Ik moest dit nu via het “gewone” reparatie proces aanmelden en zag nu dat ik een garantiebewijs moest meesturen (hoefde niet met Smart Care). Helaas zijn wij 5 maanden geleden verhuist en hebben een grote opruiming gehad, deze bon is nergens meer te bekennen. Heb al meerdere malen met Hi contact gehad, 2 x gebeld zonder succes en via de Facebook chat wat helaas ook geen positief effect had…. Zij moeten alles gewoon geregistreerd hebben staan in hun systemen maar weigeren mij verder te helpen, ze mogen/willen/kunnen mij ook geen kopie van het garantiebewijs te mailen. Ik voel me behoorlijk gen**it nu en de klantenservice doet er vrij weinig aan. Wat zijn mijn opties in deze ?

4706 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hi-webcare
door hi-webcare - Jul 10, 2013 om 10:17
108 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hi Ben,

Het is goed te begrijpen dat je jouw telefoon graag ter reparatie aan wilt bieden. Helaas klopt het dat wij een garantiebewijs nodig hebben om het garantietermijn vast te stellen. Ook zonder een garantiebewijs is het mogelijk om je toestel aan te bieden ter reparatie. Je loopt hierdoor alleen wel kans dat het toestel niet binnen de garantievoorwaarden gerepareerd kan worden. We kunnen namelijk niet exact zien hoelang je nog garantie hebt. Maar, onmogelijk is het in ieder geval niet.

Het spijt me dat dit je niet eerder is verteld. Mijn advies is om de vragen te doorlopen die gesteld worden via onderstaande link. Als blijkt dat jouw toestel echt een reparatie nodig heeft, kun je hier het formulier invullen.

http://hi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9558

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

be
door ben_v - Jul 10, 2013 om 10:55
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dag Christy,

Hoezo kunnen jullie niet zien hoe lang er nog garantie zit op het toestel ? Jullie hebben mij deze zelf iets meer dan een jaar geleden geleverd en ben er van overtuigd dat jullie dit kunnen zien in jullie systeem. Ik heb dit antwoord nu al 10 x gekregen maar is gewoon niet overtuigend. Dat de schade binnen de garantievoorwaarden valt weet ik wel 100% zeker, de microfoon is kapot, er zit verder nergens schade aan, is niet gevallen, is niet nat geweest of weet ik veel wat er nog meer mee kan gebeuren.
Nogmaals, een 1,5 maand geleden is deze compleet uit elkaar gehaald door Smart Care ivm een defect aan het scherm, wie zegt dat zij niet per ongeluk een draadje van de microfoon niet goed hebben terug geplaatst o.i.d. Ik durf het toestel alleen niet op te sturen met deze reden omdat ik bang ben dat zij natuurlijk gaan zeggen dat het hier niet door komt omdat dat om een defect aan het scherm ging. Het reparatierapport van Smart Care heb ik overigens nog wel.

Aan de link die u geeft heb ik helaas niks.

Mvgr,
Ben

hi-webcare
door hi-webcare - Jul 15, 2013 om 16:28
108 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hi Ben,

Het spijt me dat je niet tevreden bent met het antwoord dat we je hebben gegeven. Helaas kunnen we je niet voorzien van een ander antwoord. Om de garantie exact te kunnen bepalen hebben we hiervan het bewijs nodig.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer