be
door ben_v Jul 8, 2013 om 15:57
Computers & telefonie

Telefoon laten repareren zonder bon

Ik had een leasetoestel van Hi met een jaar abbo. Deze heb ik 2 maanden voor het verlopen van mijn abbo overgekocht voor EUR 160 en het abbo gewijzigd. 2 Weken daarvoor heb ik het scherm laten maken via Smart Care en was allemaal onder garantie. Garantie periode is 2 jaar zeiden ze. Een maand nadat ik de telefoon heb overgekocht gaat de microfoon kapot en kan dus niet meer bellen. Omdat ik mijn abbo heb gewijzigd valt dit niet meer onder Smart Care, dit snap ik nog enigszins. Ik moest dit nu via het “gewone” reparatie proces aanmelden en zag nu dat ik een garantiebewijs moest meesturen (hoefde niet met Smart Care). Helaas zijn wij 5 maanden geleden verhuist en hebben een grote opruiming gehad, deze bon is nergens meer te bekennen. Heb al meerdere malen met Hi contact gehad, 2 x gebeld zonder succes en via de Facebook chat wat helaas ook geen positief effect had…. Zij moeten alles gewoon geregistreerd hebben staan in hun systemen maar weigeren mij verder te helpen, ze mogen/willen/kunnen mij ook geen kopie van het garantiebewijs te mailen. Ik voel me behoorlijk gen**it nu en de klantenservice doet er vrij weinig aan. Wat zijn mijn opties in deze ?

4706 3 Rapporteer

hi-webcare
door hi-webcare - Jul 10, 2013 om 10:17
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Ben,

Het is goed te begrijpen dat je jouw telefoon graag ter reparatie aan wilt bieden. Helaas klopt het dat wij een garantiebewijs nodig hebben om het garantietermijn vast te stellen. Ook zonder een garantiebewijs is het mogelijk om je toestel aan te bieden ter reparatie. Je loopt hierdoor alleen wel kans dat het toestel niet binnen de garantievoorwaarden gerepareerd kan worden. We kunnen namelijk niet exact zien hoelang je nog garantie hebt. Maar, onmogelijk is het in ieder geval niet.

Het spijt me dat dit je niet eerder is verteld. Mijn advies is om de vragen te doorlopen die gesteld worden via onderstaande link. Als blijkt dat jouw toestel echt een reparatie nodig heeft, kun je hier het formulier invullen.

http://hi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9558

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

be
door ben_v - Jul 10, 2013 om 10:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Christy,

Hoezo kunnen jullie niet zien hoe lang er nog garantie zit op het toestel ? Jullie hebben mij deze zelf iets meer dan een jaar geleden geleverd en ben er van overtuigd dat jullie dit kunnen zien in jullie systeem. Ik heb dit antwoord nu al 10 x gekregen maar is gewoon niet overtuigend. Dat de schade binnen de garantievoorwaarden valt weet ik wel 100% zeker, de microfoon is kapot, er zit verder nergens schade aan, is niet gevallen, is niet nat geweest of weet ik veel wat er nog meer mee kan gebeuren.
Nogmaals, een 1,5 maand geleden is deze compleet uit elkaar gehaald door Smart Care ivm een defect aan het scherm, wie zegt dat zij niet per ongeluk een draadje van de microfoon niet goed hebben terug geplaatst o.i.d. Ik durf het toestel alleen niet op te sturen met deze reden omdat ik bang ben dat zij natuurlijk gaan zeggen dat het hier niet door komt omdat dat om een defect aan het scherm ging. Het reparatierapport van Smart Care heb ik overigens nog wel.

Aan de link die u geeft heb ik helaas niks.

Mvgr,
Ben

hi-webcare
door hi-webcare - Jul 15, 2013 om 16:28
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Ben,

Het spijt me dat je niet tevreden bent met het antwoord dat we je hebben gegeven. Helaas kunnen we je niet voorzien van een ander antwoord. Om de garantie exact te kunnen bepalen hebben we hiervan het bewijs nodig.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum