ra
door radia Aug 16, 2020 om 18:11
Computers & telefonie

Telefoonabonnement annuleren

Ik ben verkeerd ingelichg door 4( waarvan 1 die ik telefonisch heb gepsorkwn van de klantenservice ) medewerkers van de media markt.  ik had mijn abbonement verlengd met toetsel. ze gaven aan dat ik hem nog terug movht brengen en het niet uitmaakte wanneer . ik was terug gegaan om mijn toetsel te annuleren. Nu geven ze aan dat ik maar 48 uur bedenktijd had en dat ze mijn abbonement niet willen annuleren.  Wat kan ik nu doen . want die telefoon heb ik niet gebruikt niet geopend. En de toetsel is een nieuwe S20plus maar hij warmt per direct op dat je hem nie eens kunt vast houden en de camera is belachelijkkkk slechtt. wat kan ik nu doen kan ik hem nog laten annuleren door de provider ?? ( t-mobile ) .????

2020 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2020 om 18:42
7156 Antwoorden / 3 Vragen
ra
door radia - Aug 16, 2020 om 18:43
5 Antwoorden / 6 Vragen

wacht ik heb net mn gegrvens erbij gepakt  de provider is tele2 ?

sjjoppy
door sjjoppy Aug 16, 2020 om 19:24
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begreep dat uw provider t-mobile was maar dat weet u het beste, als het Tele2 is dan daar dus contact mee opnemen.
https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2020 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet gebruikt terwijl u weet dat hij heet wordt en dat de camera belachelijk slecht is? Hoe weet u dat dan?

Donuts
door Donuts - Aug 16, 2020 om 19:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De camera van de S20+ is uitstekend en als u de smartphone in de kokende zon heeft gelegd, dan is het niet vreemd dat het toestel heet wordt. Maar, net als tijger1 vind ik het erg vreemd dat u dit heeft geconstateerd terwijl de doos gesloten was.

ra
door radia Aug 16, 2020 om 22:11
5 Antwoorden / 6 Vragen

neee heb hem uit de doos gehaald toen hij aan ging begon de achterkant al op te warmen en het was nie eens warm !!!  ik zat zelfs in een verkoelde plaats ! toen heb ik snel de camera aangezet en het was een belachlijk slechte camera . toen ik de dag daarna meteen terug ging naar de medimarkt  hebben de medewerkers het zelf nog getset en die gaven me gelijk en scjrokken er ook van . en hun zeiden je kunt hem beter thuis houden nog niet retouren . pas retouren als de note 20 uitkomt zodat je die meteen kunt vervangen voor de mote 20 .

diumenge
door diumenge Aug 16, 2020 om 23:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Raar verhaal hoor, het huidige vlaggeschip van Samsung zou een slechte camera hebben... dit verhaal klopt voor geen meter. En nu wacht je dan maar op een toestel van ruim duizend euro?

panter22
door panter22 Aug 17, 2020 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Een nieuw toestel moet goed werken en wachten tot de note 20 uitkomt en dan vervangen?
Dat lijkt op afpoeieren.
Neem eens contact op met consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/

ra
door radia Aug 20, 2020 om 07:03
5 Antwoorden / 6 Vragen

ja de medewerkers waren er zelf van geschrokken van de camera en dat de telefoon opwarmt. volgens hun was het een veelvoorkomend probleem en internet staat er ook idd vol mee dat de s20 serie belachelijk is door deze 2 problemen. ze hadden een upgrade gedraaid . maar het hielp niet.!!

want ik wou hem omruilen voor de ultra maar die had hetzelfde probleem gaven de medewerkers aan en dat klopte ook want dat stond ook op internet. En volgens hun had de note20 geen van beidr problemen ! en de note 20 is even duur als de S 20 bij de mediamarkt. dus kwa prijs doet het er niet toe.

diumenge
door diumenge Aug 20, 2020 om 07:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De prijzen van die toestellen zijn helemaal niet gelijk.

rj
door rjw - Aug 16, 2020 om 19:28
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Camera belachelijk slecht? Dan moet je 'm misschien uit de verpakking halen. En als je dan nog steeds slechte plaatjes hebt ligt het waarschijnlijk aan de fotograaf. Die maakt de foto's.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2020 om 20:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zal wel gehoord hebben wat je wilde horen, want terugbrengen waarbij het niet uitmaakt wanneer kan nergens.

ra
door radia Aug 16, 2020 om 22:12
5 Antwoorden / 6 Vragen

hun zeiden dat het binnen een maand kon omdat mn abbo nog niet was ingegaan !

Gr
door Grunn1 Aug 16, 2020 om 23:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja net als je kleding die je hebt terug gebracht en te weinig geld zou hebben gekregen.

Gr
door Grunn1 - Aug 16, 2020 om 21:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe weet je dat de camera slecht is en dat het toestel direct warm wordt als je hem nog niet eens uitgepakt hebt?
Hoe lang heb je het toestel al?

justmeagain
door justmeagain - Aug 16, 2020 om 23:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

Op de camera zitten stickers om de lens te beschermen. Als die eraf zijn krijgt u een fantastische foto.  Maar verder klopt uw verhaal voor geen meter. Media markt geeft echt geen termijn van 30 dagen om te ruilen en al helemaal niet als het toestel uit de verpakking is gehaald. En wachten en dan ruilen voor de note 20 kan alleen in sprookjesland.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2020 om 09:52
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste, aanvullend op al gegeven antwoorden,een onverhoopt niet naar verwachting functionerende telefoon is geen geen reden om een abonnement te annuleren.

Indien men bij Media Markt kan bewijzen dat de oorzaak (van het heet worden) niet aan u is te verwijten, dan geldt de consumentenwetgeving en dient men te repareren of een adequate vervanger te geven. Voor deze verwijs ik u naar deze info: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten . Het leveren van tegenbewijs dat de oorzaak inderdaad aan het geleverde toestel is te wijten zal lijkt mij volstrekt onmogelijk zijn en zie daarvoor de ook al gegeven reacties m.b.t. warmte, verwijderen folie etc.  De verkoop door / bij MediaMarkt heeft niets met de provider Tele2 te maken. Media Markt is de verkoper.  Houd er m.b.t. bewijslast rekening mee dat een telefoontoestel niet heet kan worden als de accu niet wordt opgeladen

Gr
door Grunn1 Aug 17, 2020 om 09:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mediamarkt hoeft niks te repareren want ts schrijft dat hij de telefoon niet uit de verpakking heeft gehaald en dus ook niet heeft getest.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 17, 2020 om 12:50
16778 Antwoorden / 202 Vragen

@EPCOT, MediaMarkt is verkoper en dient een apparaat te leveren dat geheel aan de daar aan te stellen eisen/verwachtingen voldoet.
De verkoper  behoeft niet te repareren als hij/zij binnen 6 maanden kan aantonen (dat de oorzaak van de gemeldde klacht niet aan de verkoper ligt. De verkoper dient te bewijzen, niet de koper en hoe dan ook lijkt het mij ook dat een koper geen tegenbewijs kan leveren dat de oorzaak wel aan het niet voldoen aan gestelde eisen is te wijten nu de telefoon niet uit de verpakking is gehaald.

gerbera
door gerbera Aug 17, 2020 om 15:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@Epcot, u heeft wat gemist, dit schreef de TS als reactie op @sprietje

neee heb hem uit de doos gehaald toen hij aan ging (gaat niet vanzelf) begon de achterkant al op te warmen en het was nie eens warm !!!  ik zat zelfs in een verkoelde plaats ! toen heb ik snel de camera aangezet (gaat ook niet vanzelf)en het was een belachlijk slechte camera. (en dat weet je alleen als je hem getest hebt) .

Gr
door Grunn1 Aug 17, 2020 om 15:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ah sorrie had ik inderdaad gemist. Gezien de andere vragen van ts en antwoorden zou ik een hele grote zout korrel nemen

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 17, 2020 om 15:19
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie was niet helemaal correct omdat, zoals o.a. aangegeven nagaan of de camerera niet gfoed werkt alleen kan als het product niet uit de verpakking is gehaald. In die zin was de (quote) 'niet geopend' al 'vreemd'.
Daarbij weet ik niet beter dat een in een verpakking geleverde telefoon na het uit de verpakking halen toch ook eerst moet worden opgeladen.

Uitganspunt van mijn reactie is ook dat het verhal m.i. met een korrel zout is te nemen. Hoe dan ook kan een aanspraak worden gedaan op naleving van de consumentenwetgeving als Ts. dat wil. Het resultaat lijkt mij negatief, zo Ts dat toch doet tenzij de verkoper inderdaad niet zou kunnen bewijzen dat de oorzaak niet te wijten is aan het gekochte product. En dan iets anders gezegd, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de verkoper (Media Markt) dat niet kan, mede gelet opo de inhoud van de vraag.

ra
door radia - Aug 17, 2020 om 18:21
5 Antwoorden / 6 Vragen

de klantenaervice medewerkers van media markt geven me zelfs gelijk en hebben hun excuses aangeboden maar heb er nietsss aaan !! hun leggen de schuld bij tele2 ( hun geven aan dat tele2 het abbonement niet kunnen annuleren)  omdat het abbonement bij tele2 is aangealotene en de toetsel van media markt is .

gerbera
door gerbera Aug 17, 2020 om 22:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals dan, Wat het annuleren betreft is het ook erg vaag, heeft u het toestel bij Mediamarkt gekocht of is het toestel bij het abonnement inbegrepen. In het laatste geval brengt Mediamarkt het toestel in rekening van Tele2 en is het dus niet van Mediamarkt. Voor klachten over de telefoon, of het anuleren van de overeenkomst, dient u zich dus tot Tele2 te wenden. Dat Mediamarkt niet mee werkt snap ik wel, elke nieuwe klant is voor hen "kassa" Al met al blijft het en vreemd verhaal.

diumenge
door diumenge Aug 17, 2020 om 22:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zijn dat diezelfde mederwerkers die je eerst verkeerd voorgelicht zouden hebben?

Hou eens op met dit onzinnige en onduidelijke verhaal. Met de S20 plus is niets mis en als je dan toch een defect exemplaar hebt ontvangen dan behoren ze die gewoon onder garantie te vervangen.