sp
door spirasmus Jan 25, 2021 om 11:46
Computers & telefonie

Telefoonnummer 003226125375

Ik ben vandaag 2x gebeld door het nummer 003226125375; volgens mij is dit een belgisch nummer.
Ik heb door vele waarschuwingen de afgelopen tijd niet opgenomen. Maar als ik wel opneem en na 15 seconden weer neerleg, kunnen mij toch geen kosten in rekening worden gebracht, of zie ik dat verkeerd?

2161 11 Rapporteer

redfloor
door redfloor - Jan 25, 2021 om 11:52
166 Antwoorden / 21 Vragen

Opnemen kost niks. Terugbellen wel.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 25, 2021 om 11:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Nooit terug bellen,  kan foute  zijn uit ander land met hoge kosten.
Hier is 0900 bekende maar in andere landen gelden soms andere nummers.

Als deze via een Mobiel binnen komen kun je deze blokkeren,  de Andoid of Apple versie bepalen hoe dat moet.

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2021 om 12:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als er geen contact is geweest kost het niets. Als er wel contact is geweest zou het ook niets moeten kosten maar... men is tegenwoordig zo slim dat ik daar ook niet meer zo zeker van ben. ;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2021 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het gesprek gewoon aannemen. Er gebeurt u niets en er zijn geen kosten voor u.

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2021 om 12:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Na 0032 volgt een 2, 02 is zonenummer van Brussel (de 0 voor de twee wordt niet gebruikt bij internationale gesprekken). Ken je daar iemand?

Maar de telefoon opnemen kost je inderaad niets.

me
door mein33 - Jan 25, 2021 om 13:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem gewoon op en zeg 'hallo', maar noem uw naam niet.
Mag toch aannemen dat u dan te horen krijgt met wie u te maken heeft en waarover het gaat.
Bevalt het u niet of is het een verkooppraatje waar u niet om heeft gevraagd, breek dan simpel het telefoontje af.

Gebeld worden is "GRATIS" en zelf bellen kost geld.   ;-))

rj
door rjw Jan 25, 2021 om 14:30
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou je je naam niet zeggen? Idioot paranoide gedrag tegenwoordig.

me
door mein33 Jan 25, 2021 om 15:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@RJW,

✔ Dank u voor het compliment !

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2021 om 15:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het lijkt een Belgisch nummer maar kom waarschijnlijk uit verwegistan, vaak India, wat door een computer gegenereerd wordt. o.a de neptelefoontjes van Microsoft gebruiken dergelijke nummers ook vaak. U kunt gewoon opnemen, kost u niets, en staat het gesprek u niet aan, telefoon neerleggen en na verloop van tijd hangen ze zelf op. Verder is er weinig of niets tegen dit soort praktijken te doen dan op uw mobiel, als u daar op gebeld wordt, het nummer blokkeren. Maar dat geeft geen garantie dat u niet meer lastig gevallen wordt.

ho
door honda98 - Jan 25, 2021 om 16:14
103 Antwoorden / 1 Vragen

zit je bij ziggo ? ik heb ook veel last van dit soort telefoontjes. ook met andere getallen er achteraf gelopen zater dag had ik er wel 3
ik heb geregeld gevraagt of andere mensen die ook bij ziggo zitten of ze er ook last van hebben maar die zeggen van niet.ik kijk nu als er telfoon komt naar het nummer en als het een vreemd nummer is gooi ik hem er meteen er op.
ik vraag me af of dat alleen bij ziggo voor komt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 25, 2021 om 17:34
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant, men heeft mij ook tweemaal geprobeerd om mij te bereiken vanuit hetzelfde nummer. U heeft terecht niet opgenomen. Hoewel u deze mogelijk kent toch: https://www.plusonline.nl/veilig-online/dit-moet-je-doen-als-je-gebeld-wordt-door-een-onbekend-buitenlands-nummer

Ik heb na de tweede keer het nummer geblokkeerd en toen werd zeer frappant mijn echtgenote gebeld vanuit het zelfde nummer. Of er toch kosten zijn bij wel opnemen is niet helemaal duidelijk want 'je weet nooit wat er achter zit'.

diumenge
door diumenge Jan 25, 2021 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn nooit kosten bij het opnemen van de telefoon.

Donuts
door Donuts Jan 25, 2021 om 18:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Vooral niet opnemen, zo eng...

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 25, 2021 om 20:46
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, nooit = nooit  maar wie bewijst dat er geen 'omweg' nummer is. In mijn situatie, ik ben 10 jaar in België woonachtig geweest en ook daar bekend met mijn nl telefoonnummer. Ik zou even wel echt niet weten wie mij vanuit Brussel zou willen bellen en vertrouw het dus niet.
De 'clou' is en blijft: niet vertrouwen en dus nooit opnemen. Dan zijn er ook nooit kosten.

mi
door miennaamishaaz - Jan 25, 2021 om 19:15
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de bekende Terugbel scam.

de oplichter hoopt erop dat u terugbeld, en dan de Torenhoge kosten betaald die voor dat nummer gelden.

Gewoon Negeren, en blokkeren. {als Tag het woord SCAM, geven. dan weet u dat u huiverig moet zijn met terugbellen/opnemen}

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 25, 2021 om 19:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

+32****   is  mijn  vlaamse nummer....
0032  vind  ik vreemd en via google zag  ik  vreemde zoek resultaten...

Als je vanuit hier naar  België ging bellen is het  0032 of  +32...... maar ontvangen  telefoontjes nooit.
Gewoon als je nogmaals bellen blokkeren en vergeten.