pu
door puzkm Jun 17, 2022 om 16:19
Computers & telefonie

Telefoonnummers

hoe kan ik telefoonnummers van particulieren op internet vinden.
vroeger had ik een program maar dat werkt niet meer vanwege de priviciewet en er is ook geen telefoonboek meer

6286 8 Rapporteer

me
door mein33 - Jun 17, 2022 om 16:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Google staat vol met mogelijkheden als u bijv. "telefoonnummer opzoeken op naam en woonplaats" ingeeft, ook gelijksoortige zoekopdrachten geven resultaten.

Franske1958
door Franske1958 - Jun 17, 2022 om 16:37
415 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo werkt niet meer????  Net nog uitgetest.   Ga naar "telefoongids.nl"   klik op "personen zoeken"
Vul in eerste vakje de achternaam in en in tweede vakje de woonplaats.
Staat de persoon er niet tussen?  Dan is er nog een andere optie.
Ga naar "telefoon-gids.com"  klik eerst op "provincie" dan op "woonplaats" en dan op "straatnaam"
en U ziet alle niet geheime telefoon nummers van iedereen in die straat, inclusief naam.
Helaas loopt deze site flink achter, getest met een overleden familielid die al 4 jaar geleden is overleden
Helaas staat  zijn nummer er nog steeds in.

sa
door sandramuys Jun 20, 2022 om 14:33
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net mijzelf even opgezocht in "telefoon-gids.com".

Nou, ik zou het niet echt up-to-date noemen. Het adres is de oude die niet meer bestaat (straat naam en nummer gewijzigd door de gemeente in 2016) en oh ja, staat nog onder het naam van mijn man. Die is 5 jaar geleden overleden. Daarna heb ik het nummer opgezegd, maar het staat nog vermeld.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 17, 2022 om 17:47
2010 Antwoorden / Vragen

Telefoongids werkt nog maar je zou geen nummers moeten kunnen vinden van mensen die niet gevonden willen worden. Privacy is een soort dingetje geworden. En ook steeds meer mensen hebben enkel een 06 nummer en die kun je niet opzoeken.

mi
door miennaamishaaz - Jun 17, 2022 om 20:05
725 Antwoorden / 1 Vragen

En waarom heeft u Nummers van "particulieren" nodig?

rj
door rjw Jun 18, 2022 om 09:13
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Nog niet zolang geleden vonden we het normaal dat we ieder jaar zo'n dik boek in de brievenbus kregen waar het allemaal in stond.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 18, 2022 om 09:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben niet de vraagsteller maar reageert toch omdat ik gisteren op zoek was naar een telefoonnummer van een oude schoolvriend en waarvan kennelijk het 06 nummer niet meer bestond. Dit als een mogelijke reden. Ooit ontving iedereen een telefoongids en/of Gouden Gids.

Topantwoord

sira
door sira - Jun 17, 2022 om 21:14
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik gebruik altijd deze site, je kunt daar namelijk ook op straatnaam met nummer zoeken. Je kunt zelfs alle bewoners vinden in een bepaalde straat die een telefoonvermelding hebben, maar ook namen in geheel Nederland.
https://www.nummerzoeker.com/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2022 om 09:25
16774 Antwoorden / 202 Vragen

De meest handige is als al gezegd: https://www.detelefoongids.nl/ (Van de gele Gids)  (Of de ook al genoemde nummerzoeken.com)
 Let dat er bij zoeken ook veel mogelijkgeden 'naar voren komen' waarvoor men bij gebruik geld kwijt is indien dat wordt benut om te laten zoeken en doorverbinden. Dat moet dan wel altijd worden vermeld en is soms  € 1,00 per minuut.   (Of de ook al genoemde nummerzoeken.com) Geheime nummers vindt u niet.

jewee
door jewee - Jun 20, 2022 om 14:04
61 Antwoorden / Vragen

Telefoongids bestaat nog steeds

Ke
door Keesje39 - Jun 20, 2022 om 18:47
24 Antwoorden / Vragen

Een derde optie is https://www.telefoonboek.nl. Die overlapt voor het grootste deel de telefoongids/gouden gids, maar soms vullen ze elkaar aan.