gs
door gscager Dec 12, 2019 om 14:05
Computers & telefonie

Thunderbird is erg traag gworden

hallo ik heb een probleem met thunderbird  lijst met mails komt gewoon binnen  maar als ik er een aanklik duurt het een hele tijd voor hij opend en soms komt er helemaal niks en de mededeling dat de wachttijd verlopen is ,ik heb al ccleaner en adw cleaner gedaan en een update van flash verweidert en ook nog de thunderbird verweidert en opnieuw gedownload maar hewt maakt niks uit .
wat zou het verder nog kunnen zijn?
groet

9762 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 12, 2019 om 14:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GScager ,

Kijk eens of dit helpt , uitschakelen van add-ons ( scroll naar beneden )

https://www.gratissoftwaresite.nl/firefox-thunderbird-herstarten-zonder-add-ons-extensies-veilige-modus-problemen-oplossen

gs
door gscager - Dec 12, 2019 om 15:29
200 Antwoorden / 110 Vragen

hetzelfde geen verbetering

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2019 om 18:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het postvak  bij de provider misschien erg vol? Ik zou dan vooral veel oude mails verwijderen bij de provider.
U kunt anders ook nog foutcontrole (met repair) laten lopen, eventueel in veilige modus als het niets oplost.
Of ga eventueel naar de Openbare Bibliotheek in uw woonplaats als die inloopdagen voor computers hebben. Dan helpen vrijwilligers u gratis.

gerardk
door gerardk Dec 14, 2019 om 15:03
175 Antwoorden / 8 Vragen

Thunderbird slaat de mail op de pc op, heeft dus niets met de e-mail server te maken maar eerdere een trage pc

aurora1
door aurora1 Dec 14, 2019 om 15:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

?

gs
door gscager - Dec 12, 2019 om 20:16
200 Antwoorden / 110 Vragen

waar vind ik foutcontrole,en bij de ziggo mail kom ik niet  laad gewoon niet

gsm
door gsm - Dec 12, 2019 om 22:06
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Zo nu en dan kun je via menu 'Bestand' mappen comprimeren. Dat is erg belangrijk.
Normaal doet Thunderbird dat zelf ook regelmatig mits je het wel toestaat.
Bij het comprimeren wordt de database geheel opnieuw opgebouwd met weglating van alle berichten die je 'verwijderd' had.
Verwijderde berichten worden dan nog niet verwijderd, doch slechts van een merkteken voorzien voor latere verwijdering door comprimeren.
Bij het comprimeren worden berichten dus pas echt verwijderd.

Voor je dat doet kun je het beste eerst nog alle prullenbakken en spam folders leegmaken.
Zorg ook dat Postvak-In niet overladen wordt met veel te veel berichten.

Tot slot kan je virusscanner de boosdoener zijn. Je kunt de Thunderbird bestanden en de database uitsluiten in de Virusscanner.

gerardk
door gerardk Dec 14, 2019 om 15:08
175 Antwoorden / 8 Vragen

je kan Thunderbird instellen dat de mappen met verwijderde mail verwijderd worden bij het afsluiten van Thunderbird dat ruimt lekker op

gsm
door gsm Dec 14, 2019 om 22:03
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Zelfs al worden de verwijderde mail mappen leeggemaakt, dan nog blijft deze mail feitelijk in de database aanwezig totdat je de database comprimeert.
Leegmaken is feitelijk niets anders dan onzichtbaar maken van items en vlaggetjes plaatsen bij elk verwijderd item in de database zodat de items echt verwijderd worden bij de eerst volgende keer dat de database gecomprimeerd wordt.

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2019 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Antwoord op uw vraag over foutcontrole (duurt altijd lang en mag niet onderbroken worden):
https://m.youtube.com/watch?v=7-Sk9u9rYkg

gs
door gscager - Dec 14, 2019 om 13:08
200 Antwoorden / 110 Vragen

is opgelost door student aan huis er zaten een paar dingen aan de start vast en er was wat mis met goose vpn ,die had laatst ook last van een onwillige update
dus bedankt voor reacties
groet

edrick3
door edrick3 Dec 14, 2019 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi zo. Bedankt voor het terugmelden.

gerardk
door gerardk - Dec 14, 2019 om 15:06
175 Antwoorden / 8 Vragen

Thunderbird slaat de mail op de pc op, heeft dus niets met de e-mail server te maken maar met een trage pc, openen andere applicaties wel even snel las vroeger?

aurora1
door aurora1 Dec 14, 2019 om 15:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

?