wizard2
door wizard2 Jul 17, 2012 om 19:17
Computers & telefonie

Tijdschriften over computers.

Goeden Avond,

Ik ben op zoek naar een tijdschrift dat over het funktioneren van computers en aanverwante zaken publiceerd.
Ik heb een paar keer een uitgave van Computer Idee gelezen, maar dat vind ik te technisch. Een tijdje terug was er ook nog het tijdschrift PC-plus. Dat was goed en begrijpelijk leesbaar maar het tijdschrift is opgeheven.
Heeft iemand ervaring met een PC tijdschrift dat ook leesbaar is voor een ,,normaal,, mens?

m.vr.gr. Wizard2

2537 19 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 17, 2012 om 19:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn computerbladen genoeg beschikbaar. ComputerTotaal had ik zelf en is denk ik wel redelijk voor begrijpelijke informatie. Ik was net stapels ervan aan het weggooien.

gsm
door gsm - Jul 17, 2012 om 19:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heel veel informatie vind je online, bijvoorbeeld op de gratissoftwaresite.nl

jo
door joanetta1 - Jul 17, 2012 om 19:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het computermaandblad Tips en Trucs, die werkt met verschillende niveau's, dus van erg eenvoudig tot expert, misschien is dat iets

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2012 om 20:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Inderdaad, PC-Plus is samengegaan met Computer Idee (wat ik trouwens een prima blad vind).

Misschien is Computer Easy (let op de naam!) iets voor je?
Als je hier klikt vind je een paar acties. Je zou bv. eens 3 nummers kunnen proberen!

Suc6

tenormin
door tenormin - Jul 17, 2012 om 20:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

wizard2, gsm schrijft het al, ik wil dit alleen nog benadrukken dat mijn Engelse echtgenoot abonnee was van Computer Totaal, met andere woorden: dit moet wel begrijpelijk te lezen zijn geweest met zijn kennis van onze Nederlandse taal.

zwemmer
door zwemmer - Jul 17, 2012 om 22:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ad. Computer Easy: Pas wel op of er geen automatische verlenging van het abonnement in het geding is, tenminste ervan uitgaande dat je dat niet wilt.

linoge
door linoge - Jul 18, 2012 om 00:42
70 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor, maar als je Computer Idee te technisch vindt, dan kan je stoppen met zoeken. Dat is het meest simpele computerblad dat er is.

f.weele
door f.weele - Jul 18, 2012 om 10:23
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beset wizard2, je zou nog eens in de bibliotheek kunnen kijken of ze het blad "de digitaalgids" van de consumentenbond hebben. Daar staat meestal ook nog wel
informatie in die makkelijk is te doorgronden.
m.vr.gr.

mi
door miepje58 - Jul 18, 2012 om 10:48
208 Antwoorden / 6 Vragen

PCM natuurlijk! Personal Computer Magazine. Is al bijna net zo oud als de pc zelf. (Bijna) alles wat ik weet heb ik uit dit uitstekende blad geleerd (ben begonnen met pc's in 1985). Ze leggen namelijk altijd alles heel goed uit.
Koop gewoon eens een paar maanden losse nummers van elk genoemd blad, afgaande op de artikelen die maand. Dan zie je vanzelf verder wel welke het best bevalt.

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2012 om 10:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

PCM richt zich volgens mij toch echt wel op de wat meer ervaren gebruiken, maar goed het kan nooit kwaad 'n nummer in de winkel te kopen en 's kijken of het bevalt.

wizard2
door wizard2 - Jul 19, 2012 om 12:18
125 Antwoorden / 58 Vragen

Goeden middag,

Iedereen zeer bedankt voor de reacties.
Van de elf reacties komen er vier Computer Tijdschriften naar voren
die ik eens ga bekijken.
Daar zal er zeker wel een tussen zitten waar ik iets aan heb.(ook al ben ik een Alfa-mens.)

groetjes, wizard2

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2012 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Vwb computer easy,

3 nummers voor € 5,-
Komt dus op mij over als een proefabonnement.
Maar op de site staat ook:
Als je nu een abonnement afsluit, dan is Computer easy 94/2012 de eerste editie die op je deurmat valt. Na afloop van dit abonnement wordt het automatisch voor een jaar verlengd tegen de speciale abonnementsprijs €21,25 voor 10 nummers, daarmee bespaar je flink op de prijs van de losse nummers.
Heb hierover gebeld met de klantenservice: 024 372 36 36 - toets 1 en die verzekerden mij dat je het ook (meteen) kon opzeggen.
Als je dit zou willen zou ik ze toch nog even een mailtje sturen en dit schriftelijk laten bevestigen! abo@fn.nl

Met vr.gr.

audb
door audb - Jul 20, 2012 om 14:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een betere idee is om eens te gaan kijken of er een computer hobby club in de buurt zit.
Bladeren zijn leuk maar meestal staan die vol met reclame of artikelen die te technisch zijn.
En iedere stap die geleerd wordt is er een dichter bij de doel.

rechim
door rechim - Jul 20, 2012 om 15:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het eigenlijk wel met linoge eens, Computer Idee is echt het meest simpele/kinderachtigste computertijdschrift dat je kunt krijgen.

Dus een ander blad is alleen maar moeilijker te begrijpen voor wizard2.

linoge
door linoge - Jul 20, 2012 om 17:34
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 20 jul 2012, 14:19
Bladeren zijn leuk maar meestal staan die vol met reclame of artikelen die te technisch zijn.

Bladeren groeien aan bomen.

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2012 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@linoge,

dat is natuurlijk off topic, al heb je wel gelijk.

@audb,

ter info:

Betekenis ' blad '

blad (het; o; verkleinwoord: blaadje)
1(meervoud: bladeren, bladen) bep. deel van een plant, m.n. aan takken en stengels
2(meervoud: bladen) plat en breed deel van bep. voorwerpen: het blad van een tafel, bijl, roeispaan
3(meervoud: bladen) schenk-, presenteerblad
4(meervoud: bladen) vel papier: geen blad voor de mond nemen ronduit spreken; een onbeschreven blad iemand over wiens verleden niets bekend is
5(meervoud: bladen) krant, tijdschrift: dagblad, maandblad, nieuwsblad, omroepblad enz.
(Bron: vandale)

Met vr.gr.

dirck
door dirck - Jul 20, 2012 om 18:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ga even verder bladeren in mijn computer tijdschrift.

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2012 om 18:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

neem ik één van mijn bladen om de koffie te serveren; dan blader ik gelijk de Margriet even door; hou niet van een p.c. blad lezen.

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2012 om 19:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 20 jul 2012, 17:40]@linoge,

dat is natuurlijk off topic, al heb je wel gelijk.

@audb,

ter info:

Betekenis ' blad '

blad (het; o; verkleinwoord: blaadje)
1(meervoud: bladeren, bladen) bep. deel van een plant, m.n. aan takken en stengels
2(meervoud: bladen) plat en breed deel van bep. voorwerpen: het blad van een tafel, bijl, roeispaan
3(meervoud: bladen) schenk-, presenteerblad
4(meervoud: bladen) vel papier: geen blad voor de mond nemen ronduit spreken; een onbeschreven blad iemand over wiens verleden niets bekend is
5(meervoud: bladen) krant, tijdschrift: dagblad, maandblad, nieuwsblad, omroepblad enz.
(Bron: vandale)

Met vr.gr.

En een les Nederlandse taal is On Topic?