hehaha
door hehaha Feb 13, 2020 om 11:22
Computers & telefonie

Toch nog updates Windows 7?

Microsoft is onlangs gestopt met de ondersteuning van Windows 7. Gek genoeg ontvang ik de laatste tijd juist veel updates? Anderen ook? Waar kun je zien wat voor updates dat zijn?

1718 6 Rapporteer

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Feb 13, 2020 om 11:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Er is inderdaad nog 1 allerlaatste update uitgebracht om een bug op te lossen bij bureaubladachtergrond.
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/5002486/windows-7-krijgt-toch-nog-een-laatste-update

Zwart bureaublad
De bug werd opgemerkt nadat Microsoft zijn laatste update voor Windows 7 uitbracht. Wie probeerde de bureaubladachtergrond uit te rekken kreeg een zwart beeld te zien. Microsoft adviseert getroffen gebruikers om een andere optie voor hun achtergrond te selecteren, totdat de bugfix-update wordt uitgebracht.

Vermoedelijk zal dit dan toch echt de laatste update voor Windows 7 worden. Beveiligingsgaten in het besturingssysteem worden niet meer gedicht, waardoor de software op termijn onveiliger zal worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 13, 2020 om 11:31
16770 Antwoorden / 202 Vragen

Zie @GRASPOLLEN, ik heb op een oude laptop inderdaad nog 1 update gezien als genoemd.

tdmduc
door tdmduc - Feb 13, 2020 om 11:42
703 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt.

Maar binnenkort is het echt afgelopen.

Alleen bedrijven die het verlengde servicepakket hebben gekocht krijgen nog ondersteuning en eventuele updates.

hehaha
door hehaha Feb 18, 2020 om 17:03
10 Antwoorden / 13 Vragen

Ben benieuwd, het straalt wel af op Microsoft als er grote dingen misgaan met W7.

Topantwoord

holstein
door holstein - Feb 13, 2020 om 13:32
922 Antwoorden / 16 Vragen

Links onder op de Windows logo klikken > alle programma's > dan druk je op Windows update en kun je de update geschiedenis bekijken.
Ik had hier deze week ook een paar voor Outlook, Exel en verwijdering van schadelijke software.....