thunderbird
door thunderbird Aug 24, 2022 om 07:27
Computers & telefonie

Toetsenbord van laptop wordt steeds dikker

Goede morgen, gisteren zag ik dat het toetsenbord van mijn Laptop, een HP PAVILON, linksboven steeds dikker wordt en er zit zelfs een scheur in het bovenblad ter hoogte van het scharnier. Wat is hier aan de hand?  Hij doet het nog gewoon. Er is niets mee gebeurd, geen vloeistof op gevallen of zo, niets.
Heeft iemand een idee?
   Vriendelijke groeten, Koos

3487 8 Rapporteer

ju
door juliomariner - Aug 24, 2022 om 07:37
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de laptop direct door een expert na laten kijken.
Ik vermoed dat de accu aan het opzwellen is. Dit levert brandgevaar op dus direct na laten kijken.

thunderbird
door thunderbird Aug 24, 2022 om 09:30
87 Antwoorden / 52 Vragen

Het is al een bejaard beestje dus ik denk dat ik hem maar in de klio stop (figuurlijk hè),

ju
door juliomariner Aug 24, 2022 om 12:09
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Breng hem dan vandaag nog naar de milieustraat, ik zou hem geen dag langer in huis willen hebben.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 24, 2022 om 08:08
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemorgen.
De laptop heeft waarschijnlijk op een te warme plaats gestaan, vooral met deze ongewone hitte is het zaak om deze gevoelige apparatuur te beschermen hiertegen.
Mijn inductie fornuis kwam in actie toen de zon erop scheen.

thunderbird
door thunderbird Aug 24, 2022 om 09:25
87 Antwoorden / 52 Vragen

Nee toch niet, hij staat nooit in de zon of zo. Gewoon in de woonkamer op tafel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2022 om 08:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen
thunderbird
door thunderbird Aug 24, 2022 om 09:27
87 Antwoorden / 52 Vragen

Ik hoorde ook al dat het waarschijnlijk de accu is maar de laptop is al een jaar of 8 oud. Ik denk dat hij in de vuilnisbak kan. Ik haal er dan wel de ssd uit.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 24, 2022 om 09:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Eeen laptop van 8 jaar oud zal inderdaad niet meer onder wekke garantieregeling dan ook vallen. Ik had zelf eerder een probleem met een Toshiba die waarvan de klep niet meer gesloten kon worden. Ik heb dat apparaat toch nog wel daarna een aantal jaren kunnen benutten.
Bij u zal het echter anders zijn.

Naast het eruithalen van de ssd nog een andere tip: maak de laptop als dat nog kan helemaal schoon door eehet uitvoeren van systeemherstel naar '0' waarmee alle op de laptop aanwezige bestanden en programma's worden verwijderd.

MeesD
door MeesD - Aug 24, 2022 om 09:35
1 Antwoorden / Vragen

Dit kan in mijn ervaring alleen maar betekenen dat de LIPO accu aan het opzwellen is, dit doen die batterijen alleen als er iets mis is en het is erg brandgevaarlijk.

Ga er zsm mee naar waar je m vandaan hebt want dit is niet goed! Oh en bewaar hem buiten en laad hem niet op, liever je planten in de hens dan je woonkamer.

Franske1958
door Franske1958 - Aug 24, 2022 om 12:31
414 Antwoorden / 2 Vragen

Nog een paar maandjes geduld hebben, dan liggen er waarschijnlijk plots op een ochtend zomaar ineens een aantal kleine laptopjes op uw bureau naast uw huidige laptop.

thunderbird
door thunderbird Aug 24, 2022 om 12:35
87 Antwoorden / 52 Vragen

Als dat toch eens waar is, haha

mi
door miennaamishaaz - Aug 24, 2022 om 13:50
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als eerste STOP MET DE LAPTOP TE GEBRUIKEN

Op basis van uw uitleg kan het zijn dat de batterij van de laptop aan het opzwellen is.

In dien u nog onder garantie zit: Neem gelijk contact op met de winkel waar u deze gekocht heeft.
-----
Indien er geen garantie meer op zit: haal er ALLE belangrijke bestanden er vanaf, en neem deze daarna naar de milleustraat.

@H
door @HENK@ Aug 26, 2022 om 11:51
158 Antwoorden / 1 Vragen

"Indien er geen garantie meer op zit: haal er ALLE belangrijke bestanden er vanaf, en neem deze daarna naar de milleustraat."

Ehhhhhhhh..... waarom moeten die bestanden naar de milleustraat???     :-)  :-)   :-)

mi
door miennaamishaaz Aug 27, 2022 om 15:10
725 Antwoorden / 1 Vragen

@henk.

Dit was een Typo.
wat TS moet doen is alle belangrijke bestanden op een externe HDD zetten, en de laptop naar de milleu straat brengen