ec
door echelon 12 mei 2007 om 19:28
Computers & telefonie

Torenhoge Rekening Mobiel internet buitenland

De krantenberichten met waarschuwingen kwamen eind april op initiatief van de consumentenbond breed in de media....toen was ik echter al op vakantie.


In Spanje heb ik met enige regelmaat mijn e-mail opgehaald en beperkt gesurft.
En de gevolgen daarvan waren mij vervolgens snel bekend: ik bleek na 5 dagen een rekening te hebben opgebouwd van 1200 euro.


En dat met een telefonie abbonement van 25 euro per maand bij KPN.



Ik ben mij bewust van mijn verantwoordelijkheid als consument maar ik vermoed dat geen weldekend mens kan voorspellen dat je in 5 dagen een maandsalaris weg-"internet". (NRC Next maakte al de vergelijking met oplichting over deze praktijken)


En voor de duidelijkheid: ik heb beperkt geinternet: ik was niet de gehele dag online of zoiets.


De vraag is nu aan de bezoekers hier: wat ik doen?



Ik heb de automatische incasso van KPN laten terugdraaien en tevens hen een aangetekende brief gestuurd met een schikkingvoorstel.


Graag hoor ik van anderen suggesties hoe ik hier verder mee om moet gaan! Ondanks mijn eigen verantwoordelijkheid voel ik mij rond bedrogen over deze waanzinnig hoge factuur.



Bedankt,



J.


P.s andere mensen die hier ook mee zitten (hoge rekening door mobiel internet, abo bij KPN) Reageer vooral!

1077 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door tonnieboy - 12 mei 2007 om 19:59
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Waarom mobiel internetten als het prima mogelijk is om tegen een vast bedrag per uur te internetten. Buitendien ook nog vanuit Spanje, waarbij dus tegen een hoger dan normaal tarief afgerekend moet worden. Van dat geld had u nog een keer vakantie kunnen houden. Zonde.


door stacey - 12 mei 2007 om 20:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Met het intrekken van de aut.incasso zul je niet veel opschieten, hooguit zul je nog extra kosten krijgen als er aanmaningskosten bij komen of in het ergste geval -een incassoburo op gezet wordt .


Niet veel dat je kunt doen, je kon tarieven zelf controleren zullen ze stellen.


Enige wat je kunt doen is hopen dat KPN uit coulance je schikkings- voorstel accepteerd maar dit zijn ze vooralsnog niet verplicht.


Goedkoper bellen zal als alles goed gaat wellicht deze zomer ingaan (maar dan niet met terugwerkende kracht).


------Waarschijnlijk kunnen vakantiegangers in Europa nog deze zomer profiteren van lagere tarieven voor grensoverschrijdend bellen  -- Mogelijk deze zomer al goedkoop internationaal bellen | PortableGear.nl


 


-------Nog stuitender in het voorstel vindt de Consumentenbond dat het voordelige tarief alleen gaat gelden voor nieuwe klanten. Bestaande klanten moeten het zelf aanvragen voordat ze naar het buitenland gaan. Belkosten op vakantie aangepakt


 


Succes,


 

door stacey - 12 mei 2007 om 20:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Overigens is dit al veel langer bekend, dus excuus dat je net te laat gewaarschuwd was gaat ook niet op.......


--------05-02-2006
EU: goedkoper internationaal mobiel bellen


De Europese Unie wil maatregelen nemen om telecombedrijven te dwingen lagere kosten in rekening te brengen voor internationaal mobiel bellen. Volgens de zaterdageditie van de Financial Times zal Europees Commissaris Viviane Reding de komende week met voorstellen komen om de vaak hoge kosten terug te brengen.------------


 

ec
door echelon - 21 mei 2007 om 11:17
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Stacey: bedankt voor je antwoorden.

Dat je schrijft dat ik het "best had kunnen weten" vind ik echter niet kloppen. Mijn verhaal ging over tarieven v.w.b dataverkeer buitenland en niet over mobiel bellen.

Hoedanook: samengevat heeft KPN mijn schikkingvoorstel (godzijdank) geaccepteerd!





pa
door pascalw - 7 aug. 2007 om 13:06
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deel 1:


Ik kreeg op 4 augustus 2007 een sms en daar stond in: “Geachte klant neemt u s.v.p. 6 augustus tussen 9:00 en 12:00 contact op met KPN Mobile i.v.m. gemaakte belkosten.” Ik heb dit gedaan en de persoon die ik gesproken heb wist mij te vertellen dat ik naar het buitenland was geweest en ik waarschijnlijk internet op mijn mobiel had gebruikt. Ik heb een nieuwe mobiele telefoon gekocht Nokia N95. Die mevrouw die ik toen aan de telefoon had vertelde mij dat ik bezig was met het aanschaffen van een hele mooie telefoon die heel erg veel kan. Ze vroeg of ik wist dat ik er ook mee kon internetten en vroeg mij of ik daar dan ook gebruik van zou willen maken. Ik heb toen gezegd dat ik dat niet wilde, omdat dit mij dan waarschijnlijk heel erg veel geld gaat kosten. Ze vertelde mij dat ik voor € 9,95 per maand extra, onbeperkt kon internetten waar je ook bent. Ik vond het nog steeds erg duur die € 9,95 per maand. Ze vertelde mij omdat ik de telefoon telefonisch bestelde kreeg ik € 5,- korting per maand. Snel gerekend kost het internet me dan € 4,95 per maand dus ik ben akkoord gegaan met onbeperkt internet. Ik ben met vakantie gegaan naar Kroatië. Bij aankomst zei ik tegen mijn vriendin dat ik het wel handig vond dat ik overal waar dan ook kon internetten omdat ik dat onbeperkt internet had voor € 9,95. Ik heb in totaal (en dat is denk ik ruim genomen) 30 websites bezocht van o.a. (G-mail, mail thuis en Weer online) want we wilden een week in Kroatië verblijven en daarna naar Italië gaan (Venetië). Ik kreeg toen van KPN een sms en ben me kapot geschrokken, omdat ik weet als zo’n bedrijf als KPN een sms stuurt met “kunt u contact opnemen over de gemaakte belkosten” dat dit niet zomaar een bedragje is. Ik zei toen tegen mijn vriendin van nou dit is dat voor het internet ik ben dus in Nederland lekker gemaakt en moet nu dokken.

pa
door pascalw - 7 aug. 2007 om 13:07
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deel 2:


Ik check altijd mijn rekening online via www.kpn.nl en zag in de lijst in mijn telefoon toen staan KPN Mobile dit was mij nog niet eerder opgevallen en dacht misschien is dit makkelijker om je rekening te bekijken. Ik zag toen iets staan zoals mobiele internet kosten. Ik heb hier toen op geklikt en toen stortte mijn hele wereld in. Hier stond toen dat “de tot nu toe gemaakte kosten € 4200,- zijn“. De meneer van KPN aan de telefoon zei gelijk dat het niet zo’n bedrag was maar het ging om €1632,-. Nou ook dit is een bedrag is voor niemand te betalen, als ik wist dat ik in het buitenland niet onbeperkt kon internetten, had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Dan had ik wel een internetcafé opgezocht dat is altijd vele malen goedkoper. Maar goed ik wist dit niet en dacht zo kan ik wel even kijken op een paar websites heb ik het internet op mijn mobiel in ieder geval niet voor niets genomen. De meneer van KPN zei ook al van dat zijn bedragen die voor de meeste mensen niet te betalen zijn. De man van KPN zei mij dat ik een klacht in moest dienen per brief over de informatie die ik gekregen had bij het aanschaffen van mijn telefoon en dit heb ik ook gedaan. Ik zeg ook eerlijk: ik hoef nooit van dat soort dingen omdat ik dat toch niet gebruik. Ik heb de Nokia N95 gekocht omdat er een 5 miljoen mega pixel camera op zat en ik graag fotografeer, maar niet altijd mijn camera bij me heb. Dit was dan een leuke telefoon waar dit dus mee kan en mijn telefoon heb ik altijd bij me en de mevrouw van KPN zei ook tegen mij over dat onbeperkt internetten dus ik dacht dat is mooi meegenomen.
In de brochure van de telefoon staat ook “Betaalbaar voor iedereen”, en “Internet op je mobiel is niet duur, je betaalt verkeerskosten voor de info die je binnenhaalt en niet voor de tijdsduur”. Dit verhaal las ik trouwens ook pas achteraf maar goed dit even ter zijde. Als je dit toch leest in zo’n brochure (met in je achterhoofd dat je onbeperkt kan internetten zoals die mevrouw van KPN vertelde), dan ga je er toch vanuit dat het veilig is wat je doet en dat je dan niet zo’n torren hoge rekening krijgt.Als ik dit vooraf had geweten had ik het nooit gebruikt. De man zei ook van “U bent niet de enige waar dit verhaal vandaan komt, dus het is verstandig om nu meteen een klacht brief te schijven naar KPN”.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
hehahi - 18 sep. 2017 om 13:46
Huishouden & energie

Kan ik olie weggieten in gootsteen?

Ik heb al vele maanden een fles wokolie (vies!) in de kast staan. Waar kan ik de olie het beste laten (de fles is nog bijna vol)? Is weggieten in de gootsteen of toilet bezwaarlijk? Mag het in de vuilnisbak? Hoor graag tips waar het te laten.... Lees meer

qu
quake - 21 sep. 2017 om 08:38
Computers & telefonie

Ik wil achterhalen welk bedrijf achter 088nummers zit. Hoe?

ik word elke dag, vanaf 11-09 door verschillende 088nummers gebeld. Men laat de telefoon 1x overgaan. Ik heb 1x teruggebeld en dat heeft mij €7,50 gekost! Als ik een nummer blokkeer, gebruikt men een ander nummer. (Hoewel na een blokkade toch nog met een nummer gebeld is???).
Mijn provider Telfort zegt niet te kunnen achterhalen wie of wat de eigenaar is van die nummers!?
Wie biedt er ee ... Lees meer

ed
edddsel - 20 sep. 2017 om 20:26
Auto & vervoer

Moet ik betalen voor prijsopgave voor onderhoudsbeurt fiets

Ik wilde mijn Gazelle van 1,5 jaar oud een beurt laten geven. Ik had een fietsenmaker uitgekozen die lekker dichtbij zat en goed bekend stond. Ik kwam de zaak binnen met de vraag wat kost zoiets. Nou allereerst kreeg ik een preek dat ik de fiets bij Fietsenwinkel.nl had gekocht en niet bij een dealer. Waarop ik dacht jij verkoopt toch ook Gazelle. Nou hij wist me direct te vertellen dat de tandwie ... Lees meer