cor van giersbergen
door cor van giersbergen May 10, 2017 om 14:53
Computers & telefonie

Tv beeld

Hallo, zomaar even een vraag die ik zou willen weten, en die ik niet zo gauw kan vinden.
Is het beeld van een tv beter bij een 300 internet snelheid, dan bij een snelheid van 100 mb.
Ik zie uw reactie tegemoed.
VRG COR VAN GIERSBERGEN

3900 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 10, 2017 om 15:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee. Bij de huidige TV's niet, misschien dat een 8K TV die hoogste snelheid nodig heeft...

Cookies
door Cookies - May 10, 2017 om 15:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees dit op Netflix:

Aanbevolen snelheid van internetverbinding

Hieronder zie je de aanbevolen downloadsnelheid per stream voor het afspelen van series en films via Netflix.

  • 0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
  • 1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
  • 3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
  • 5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
  • 25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

newmikey
door newmikey - May 10, 2017 om 15:28
830 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling op de andere, zeer competente, antwoorden: tenzij uw TV met een ethernet kabel verbonden is met uw modem, is de beperkende factor eerder de snelheid van uw wifi- of powerline-netwerk in huis (en bij powerline ook nog eens of de adapter op een storingsgevoelige contactdoos is aangesloten).

jo
door jorisw May 10, 2017 om 18:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs dan: de 25Mbps voor UHD is niks voor een WIFI netwerk. Je moet wel hele slechte spullen hebben wil je dat niet halen.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen May 11, 2017 om 12:30
28 Antwoorden / 21 Vragen

hallo, mijn vraag is niet beantwoord, 100 internetsnelheid van kpn, of 300 internetsnelheid van ziggo, zie je verschil in beeld.
VRG COR

zw
door zwaardvis May 11, 2017 om 13:19
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nee

diumenge
door diumenge May 11, 2017 om 14:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee Cor, de vraag was wel beantwoord, alleen nu stel je een andere vraag. Antwoord blijft hetzelfde.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen May 11, 2017 om 15:50
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo ZWAARDVIS en DIUMENGE. Mijn vraag is inderdaad beantwoord. Ik sluit deze vraag af, en iedereen die een antwoord heeft gegeven, heel hartelijk bedankt voor de moeite.
VRG COR

zw
door zwaardvis - May 10, 2017 om 17:23
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Uw vraag is niet volledig. Een TV werkt zelfs zonder internet.

audb
door audb May 12, 2017 om 12:09
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vermoed dat het gaat om tv via glasvezel/kabel dat is een andere en veel betere techniek dan de analoge systeem.

mathijs_b
door mathijs_b - May 10, 2017 om 18:15
641 Antwoorden / 77 Vragen

Mijn Smart TV loopt al een hele tijd op 20Mbs zonder problemen.

gerbera
door gerbera May 11, 2017 om 14:40
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Mag u hem wel vastspijkeren, anders loopt die weg;-))

costnix
door costnix - May 11, 2017 om 15:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u thuis een grote familie heeft, die veel download, kan 100 MB (niet mb) te weinig zijn Dat geldt ook als er meerdere TV's gelijktijdig aan zijn.
U kunt natuurlijk met 100 MB beginnen en later een verhoging naar 300 MB. Omhoog gaan in snelheid is vaak wel mogelijk (meet geld voor de provider).
Vraag het wel even na bij uw provider.

mathijs_b
door mathijs_b May 11, 2017 om 20:19
641 Antwoorden / 77 Vragen

100Mb moet het zijn. M = Mega, m = milli, B = Bytes, b = bits.

1 Byte = 8 bits.
We spreken bij de Internet snelheid over Megabits per seconde, dus op precies te zijn 100Mb/s

johanv1100
door johanv1100 May 12, 2017 om 12:16
63 Antwoorden / Vragen

Gelukkig weet iedereen wat TS bedoeld schoolmeester.

costnix
door costnix May 12, 2017 om 13:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS heeft het over millibit (mb) terwijl het over megabit gaat, een gigagroot verschil van één miljard (1.000.000.000) Mathijs_B corrigeerde mij terecht.

Em
door Emmap - May 12, 2017 om 13:08
162 Antwoorden / 8 Vragen

Voor zover ik weet, gaat MB niet zo zeer over snelheid maar over de capaciteit.
Het signaal door de kabel / glasvezel heeft een snelheid die bepaalt is door de wetten van de natuurkunde.

Verg. het met een vrachtwagen:
of er nou 1 container op staat, of 2, de snelheid is 80 km/u.
De hoeveelheid afgeleverde spullen verschilt echter wel...
De capaciteit is groter, de snelheid niet.

(But correct me if I'm wrong!)

costnix
door costnix May 12, 2017 om 13:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een hoeveelheid per tijdseenheid, dus snelheid.

ja
door janf43 - May 12, 2017 om 13:24
733 Antwoorden / 0 Vragen

Over welke provider heeft u het?

cor van giersbergen
door cor van giersbergen May 12, 2017 om 13:43
28 Antwoorden / 21 Vragen

kpn 100 ziggo 300 snelheid.

ja
door janf43 May 12, 2017 om 23:27
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als u Ziggo heeft is de internetsnelheid van geen enkele invloed op uw TV-beeld.

Ex
door Expansievat - May 15, 2017 om 16:24
38 Antwoorden / 2 Vragen

Uw tv beelden komen bij Ziggo ( aangekondigde tariefsverhoging € 2,55 per maand, hoera ! ) welliswaar wel via dezelfde kabel binnen, maar maken geen deel uit van het internet- pakket.    Veel tv kijken levert dus geen hoger data verbruik op op uw internetbundel, zolang u kijkt naar een TV zender.

Behalve als u Netflix, Uitzending gemist kijkt, dan kijkt u via internet  (streamen) en kan de snelheid wel van invloed Ijn op de beeldkwaliteit.