ba
door baer Oct 18, 2005 om 13:55
Computers & telefonie

Tv op je PC

Ik heb sinds jaar en dag Tv op mijn PC ,alleen de laatste tijd is `t verdwenen.Als ik `t programma "Power cinema" opstart vraagt `t of ik automatisch de kanalen wil scannen en als ik dan op OK druk gebeurt er vervolgens helemaal niets meer.Alles is goed geïnstalleerd en ik heb `t ook al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd dus wie heeft er nu nog een idee?

Groetjes Baer

273 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Baer,

Er vanuit gaande dat je Windows XP gebruikt, controleer eerst eens of de TV-kaart nog wel goed in de hardwarelijst staat. Ga naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> tabblad: Hardware -> knop: Apparaatbeheer en controleer of de kaart in de lijst staat en of er géén uitroepteken voor staat. Als dat wél zo is verwijder dan de TV-kaart uit de lijst en start de PC opnieuw op en installeer vervolgens de software opnieuw.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat u heeft gecontroleerd of de kabel nog wel goed is aangesloten door er ff een tv op aan te sluiten?

Als alles in orde is, maar de scan levert niks op staat ie misschien geconfigureerd op NTSC ipv PAL, het nederlandse tvsysteem.