pino123
door pino123 Oct 8, 2010 om 08:48
Computers & telefonie

Uit het niets Norton 'popup'

Ik draai Windows 7 Ultimate Edition. Nu heb ik uit het niets in mijn startmenu iets staan van Norton Internet security. Zelf heb ik niets geïnstalleerd, indien ik er op druk krijg ik aanbiedingen van Norton.
Het vervelende is dat ik het 'programma/melding' ook niet kan afsluiten.

Indien dit van Norton zelf is, lijkt mij dit een kwalijke zaak, om als beveiligingsprogramma/bedrijf dit soort grappen uit te halen. Heb inmiddels ook mijn gehele computer gescand, wordt niets gevonden.....

3086 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2010 om 10:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag pino123,

Kan het zijn dat met de W7 de optie voor het installeren van een probeerversie van Norton is meegeleverd? Bij mijn W7 home premium was de optie voor een probeerversie van McAfee meegeleverd om te installeren. Stond tevens in mijn startmenu. Ik heb dat via het configuratiescherm - programma's verwijderd.

vr.gr.

invalide
door invalide - Oct 8, 2010 om 11:19
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ook ik had onder Win 7 Norton probeer versie.
De anti virus gelijk verwijderd voor AVG 9.0 maar er bleven resten achter ondanks de online tools.
Dus het Norton Anti Virus is weg, maar de rest niet.
Alleen een nieuwe schone Windows 7 versie er over installeren zou dit oplossen maar de zelfgebakken herstel DVD zal ook deze lastige Norton terug zetten.

Deze ongewenste koppel verkoop zorgde voor vele Norton klanten en daarom betaal ik nooit voor deze ongewenste.
Het verwijderen van de resten Norton is zoveel zoekwerk en kost veel tijd dat ik het ook niet heb gedaan, gewoon negeren.

varabas
door varabas - Oct 8, 2010 om 12:09
450 Antwoorden / 35 Vragen

pino123,

Norton zat waarschijnlijk met diverse programma's op je computer geïnstalleerd bij de aankoop. Je kunt alle Norton verwijderen met de Norton Removaltool van Norton.
Zoek even op "Norton Removal" en download van de officiële Nortonsite

Succes,
Bassie

pino123
door pino123 - Oct 8, 2010 om 20:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nee, dat is niet het geval, ik heb via mijn werk de upgrade gekocht, daarnaast heb ik zelf mijn computer gebouwd. Ik heb het programma inmiddels kunnen verwijderen, maar ik ben nog steeds verbaasd hoe het erop is gekomen, aangezien ik niets heb geïnstalleerd heb de laatste tijd....

pino123
door pino123 - Oct 8, 2010 om 20:05
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het ging trouwens om de Norton Security scan

birdies
door birdies - Oct 8, 2010 om 21:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 8 okt 2010, 20:05]Het ging trouwens om de Norton Security scan

Je hebt toch blijkbaar iets gedownload, want die Norton Security Scan krijg je 'gratis' bij downloaden v.e. programma.

pino123
door pino123 - Oct 10, 2010 om 15:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hai Erik,

Ik heb idd een google account, zal dus daar wel vandaan gekomen zijn.

Thnx

erik008
door erik008 - Oct 10, 2010 om 15:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De gratis Norton Security scan.
Die kun je krijgen als je een Google account aanmaakt.