jn
door jnbeerstra Nov 25, 2007 om 13:00
Computers & telefonie

Uitzendinggemist.nl werkt niet

Ik wil graag iets bekijken op uitzendinggemist.nl maar het werkt niet als ik op afspelen druk gebeurt er niets. Ik heb al eens in deze V&A gekeken en hier al van opgestoken dat bij de firewall media player aangevinkt moet worden, heb ik gedaan maar maakt geen verschil, nu weet ik het niet meer, kunnen jullie helpen?

1616 22 Rapporteer

doctorwho1
door doctorwho1 - Nov 25, 2007 om 19:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dit probleem eens gehad met het terugluisteren van stand.nl uitzendingen (via hun site).
dit kwam, later, door norten. somige programma blockeren de toegang van de windows media speler. voeg de site www.uitzendinggemist.nl toe aan de trusted/vertrauwde sites van je firewall.
of kijk eens of het werkt als je deze uitzet/afsluit.
er zijn meerdere problemen mogelijk dus ik hoop dat deze simpele oplossing voor jou werkt.

jn
door jnbeerstra - Nov 25, 2007 om 19:59
21 Antwoorden / 28 Vragen

dit heb ik dus al geprobeerd,zoals in mijn vraag al staat en dit leverde niets op, toch bedankt voor het meedenken...

doctorwho1
door doctorwho1 - Nov 26, 2007 om 15:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ok ik was dus wat dubbel op dus ik heb
me huiswerk maar eens nagekeken.

Heb dit kunnen vinden:

  1. probeer het eens met firefox. (je
    zult dan een Plugin moeten downloaden maar wijst zich van zelf)

  2. Problemen  bij
    Norton Antivirus  de reclame onderdrukking uit te schakelen

    stond op uitzendinggemist, maar hier
    doelde ik eerder op.

  3. zet bij geluid (ALS JE VISTA
    GEBRUIKT) alle aanpassing uit. Staat onder geluids icoontje onderin
    -> afspeelapparaten -> aanpassing.

  4. Ga ik weer maar weet zeker dat je
    router de poorten van mediaplayer toestaat. de volgende tabel wordt
    aangegeven welke firewallpoorten moeten worden geopend als u media
    met andere apparaten wilt
    delen.

    1Poort
    Protocol
    Scope
    UDP
    alleen
    lokaal subnet
    TCP
    alleen lokaal
    subnet
    10243
    TCP
    alleen lokaal
    subnet
    UDP
    alleen lokaal subnet

    deze oplossing zou eigenlijk niet
    moeten hoeven, maar kan soms nodig zijn.

  5. probeer windows media player
    opnieuw te installeren (of te update naar versie 11)

    hoop dat ik nu wat meer nuttige info
    heb kunnen vinden. Meer kan ik ook niet echt verzinnen en vinden.

vind het lullig om te zeggen: maar als het probleem zich alleen met uitzending gemist plaats vind, is er toch ergens een optie over het hoofd gezien.

jn
door jnbeerstra - Nov 28, 2007 om 09:14
21 Antwoorden / 28 Vragen

Sorry, maar dit laatste is allemaal abracadabra voor mij, ik weet niet eens wat een router is! Zo belangrijk is uitzendinggemist.nl nou ook weer niet....

bedankt in ieder geval, ik hou me natuurlijk aanbevolen voor oplossingen in lekentaal:)

hilfe
door hilfe - Jan 22, 2008 om 18:08
53 Antwoorden / 40 Vragen

Hoi,

laat me ff weten of 't probleem nog bestaat. Ik heb misschien een alternatief hiervoor.

gegroet

jn
door jnbeerstra - Jan 22, 2008 om 20:18
21 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, het probleem bestaat zeker nog, ik krijg helemaal geen beeld bij uitz.gemist,er verschijnt heeel snel iets in beeld,iets van'" browser niet'' en dan gaat het op zwart, dus ook geen reklame oid. Als je iets van een oplossing weet erg graag!

hilfe
door hilfe - Jan 23, 2008 om 13:47
53 Antwoorden / 40 Vragen

je krijgt waarschijnlijk de melding: "Helaas ondersteunt uw browser niet (voldoende) JavaScript om de player weer te geven."

Op onderstaande link is de pagina met de melding bevroren zodat je hier je java kunt inschakelen.

http://player.omroep.nl/?aflID=5947945

Als dit niet lukt heb ik ook nog een plan B.

Succes

Alexander

jn
door jnbeerstra - Jan 23, 2008 om 14:14
21 Antwoorden / 28 Vragen

bedankt voor je reaktie, heb bovenstaande gedaan maar het blijkt dat wat je aanmoest vinken al ingeschakeld staat dus helaas nog geen resultaat... ben benieuwd naar plan b!

hilfe
door hilfe - Jan 23, 2008 om 14:38
53 Antwoorden / 40 Vragen

okay,

plan B is Java (opnieuw) installeren op http://www.java.com/nl/

Als dit niet lukt, heb ik ook nog een plan C ;)

jn
door jnbeerstra - Jan 23, 2008 om 16:49
21 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb bij Java gekeken, hier moet je eerst checken of je de goede Java al hebt , hij geeft aan dat de juiste versie al geinstalleerd is, moet ik eerst de oude verwijderen en dan opnieuw downloaden?

hilfe
door hilfe - Jan 23, 2008 om 17:44
53 Antwoorden / 40 Vragen

k geloof niet dat een volledige herinstallatie zal helpen. Laten we ff kijken of een andere player wel juist werkt.  Ga naar een filmpje op uitzendinggemist en selecteer de url met de rechtermuisknop.

Selecteer: Snelkoppeling kopieren

Open nu Realplayer, druk op File en Open

Kopieer de link en kijk dan of het filmpje afspeelt.

--------------------------------------------

Plan d: Zet eerst je firewall even uit voordat je een filmpje aanklikt. Kijken of ie dan wel opstart.

jn
door jnbeerstra - Jan 23, 2008 om 18:23
21 Antwoorden / 28 Vragen

hoi, bedankt voor je snelle reaktie, helaas geen resultaat! Ik heb eerst realplayer gedownload want die had ik niet, wonder boven wonder snapte ik alles wat je bedoelde dus het lukte de uitz gemistlink te kopieren naar realplayer maar er gebeurde niets. Firewall gevonden en even uitgezet filmpje geprobeerd maar geen beeld helaas, heb je ook nog een plan E ;)  ?

hilfe
door hilfe - Jan 23, 2008 om 19:07
53 Antwoorden / 40 Vragen

Ja, die heb ik zeker. Volgens mij werkt je flash player niet goed.

Verwijder de huidige flash player eerst met deze link:

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_14157&sliceId=2

daarna opnieuw installeren met deze link:

http://www.adobe.com/products/flashplayer/

jn
door jnbeerstra - Jan 23, 2008 om 19:35
21 Antwoorden / 28 Vragen

gedaan, maar weer geen sukses...bij sommige filmpjes geeft realplayer aan of ik het filmpje wil downloaden maar toen ik dat probeerde werd wel duidelijk dat dat wel heeel lang gaat duren dus ook geen optie. Er komt wel steeds weer zo,n flits dat de browser gedeeltelijk Java niet ondersteunt. Nog meer opties misschien??

hilfe
door hilfe - Jan 23, 2008 om 19:47
53 Antwoorden / 40 Vragen

het is een harde noot zeg.  probeer je anti virus programma af te sluiten en dan het filmpje af te spelen. Als het lukt, kunnen we aan de instellingen werken.

Als het niet lukt, heb ik nog maar 1 keuze voor je:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/dvd-recorder.htm

jn
door jnbeerstra - Jan 23, 2008 om 19:53
21 Antwoorden / 28 Vragen

ha,ha!

Hoe moet ik mijn antivirusprogramma afsluiten? Ik ben een echte pcleek hoor...

hilfe
door hilfe - Jan 28, 2008 om 15:37
53 Antwoorden / 40 Vragen

okay, als je een pc leek bent dan kan het best zo zijn dat je shockwave toch niet goed hebt geinstalleerd.  Ik zou zeggen probeer t nog s (zie link hierboven)

Krijg je de melding:

"Important Message: You may need to click the gold bar at the top of the browser window to allow the install."

of:

adobe flash player succesfully installed

jn
door jnbeerstra - Jan 28, 2008 om 20:19
21 Antwoorden / 28 Vragen

gedaan, geen resultaat, heel frustrerend...

hilfe
door hilfe - Jan 29, 2008 om 11:27
53 Antwoorden / 40 Vragen

ok, we kunnen even kijken welk anti virus programma je hebt.  Helemaal rechtsonder je scherm vind je een aantal icoontjes. Als je op << drukt, kun je meer icoontjes zien.  Ga langzaam over de icoontjes heen met je cursor (muis) zodat je kunt zien wat voor programma's dat zijn.  Als het goed is, zit er ook een anti virus programma op.

jn
door jnbeerstra - Jan 29, 2008 om 19:27
21 Antwoorden / 28 Vragen

wij hebben AVG free edition

hilfe
door hilfe - Jan 29, 2008 om 20:12
53 Antwoorden / 40 Vragen

AVG is prima!  Misschien dat er een spyware de boel ophoud. Ben je bekend met Ad-Aware ?

jn
door jnbeerstra - Jan 29, 2008 om 21:18
21 Antwoorden / 28 Vragen

Sorry, niet aan gedacht dit te vermelden omdat we deze niet heel vaak laten scannen, 1x per maand of zo, maar we hebben ook AdAware en Spybot, allemaal alleen de gratis versies.