ri
door rick_slijkhuis Oct 21, 2010 om 14:08
Computers & telefonie

UPC Klantenservice: Schande!

Ik heb nu ongeveer een jaar het UPC standaardpakket van 45 euro. Hierbij hebben wij een mediabox gekregen met scartaansluiting. Naar ons idee was dat toen de standaard dat UPC bij de pakket leverde. Na een paar maanden zag ik vrienden en kennissen hetzelfde pakket bestellen. Wat ik opmerkte was dat zij er een mooie zwarte mediabox kregen met HDMI aansluiting, dat uiteraard een veel beter beeld geeft op een full-hd tv.

In een poging om mijn oude mediabox te ruilen probeerde ik de klantenservice te bereiken. Op de site staat 0,10 cent per minuut, maar aan de lijn hoor ik ineens 0,80 cent per minuut (!!!) vervolgens heb ik na 33 minuten ook maar opgehangen, omdat het anders de spuigaten uitloopt wat belkosten betreft.

Schande!

2147 11 Rapporteer

ri
door rick_slijkhuis - Oct 21, 2010 om 14:14
10 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ik hier nog aan toe wil voegen is dat ze tussen 12:30 en 13:00 een antwoordapparaat inschakelen voor de lunchpauze. Ongelofelijk dat een groot bedrijf als dit zoiets kan maken. Elke keer als je dat antwoordapparaat hoort hebben ze toch weer 0,80 cent binnen!

ri
door rick_slijkhuis - Oct 21, 2010 om 17:12
10 Antwoorden / 3 Vragen

Inmiddels ben ik naar het UPC center in Zuidlpein Rotterdam gegaan om daar verder geholpen te kunnen worden. Na een half uur wachten ook daar geen resultaat. Er werd gezegd dat ik thuis de klantenservice moet bellen om te vragen of het omruilen van de mediabox mogelijk is.

Ik zit nu inmiddels weer 32 minuten te wachten totdat ik iemand aan de lijn krijg kosten: meer dan 24 euro. Voor helemaal niks!

Een mooie dag naar de knoppen en in totaal voor 50 euro beroofd!

robbouwman
door robbouwman - Oct 21, 2010 om 18:33
8 Antwoorden / 0 Vragen

staat het ook op je telefoonrekening dat je 80 cent per minuut hebt moeten betalen?
zo ja maak een kopie en stuur hem op naar upc en houd het geld achter.
volgens mij heb je wel een goede media box ontvangen maar is upc met een nieuwe soort verder gegaan.
ik had er ook een met scart en bij het veranderen van mijn abbonement kreeg ik ook een zwarte met hdmi.
hou het goed in de gaten want ze denken alleen aan zichzelf daar.
veel succes ermee en laat maar weten wat er is uitgekomen.
groeten,
rob.

ri
door rick_slijkhuis - Oct 25, 2010 om 09:58
10 Antwoorden / 3 Vragen

Heel stom van mijzelf, maar ik heb per ongeluk naar 09001508 in plaats van 1580 gebeld.

Dit blijkt een fraudenummer te zijn waarin aangegeven wordt dat je de eerstvolgende bent. Na 40 minuten hangen ze gewoon op.

Het is dus onterecht dat ik hier UPC voor beschuldigd heb, maar het feit blijft nog steeds dat ik door het scart-boxje slechter beeldkwaliteit heb dan degene die na mij een hdmi-boxje hebben gekregen. Een groot verschil tussen digitaal (hdmi) en analoog (scart) dus.

UPC wilt het boxje niet omruilen. "Hij doet het nog, dus ruilen wij hem niet om".

co
door cootje500 - Dec 18, 2010 om 23:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel nooit naar de klantenservice,op het chello forum zitten een paar technische mensen van upc die stuur je een berichtje met wat het probleem is en het wordt verholpen of je krijgt als het nodig is een nieuwe mediabox.

Ik ben een paar keer via hun geholpen en ik heb prima service gehad en voor de rest gelukkig geen problemen gehad.

Overigens Rick als je een HD abbonnement neemt heb je recht op die box met HDMI dat stond bij mij in de installatie handleiding als ik jou was zou ik even naar het chello forum gaan aanmelden dan kan je bij leden zoeken op naam zoek dan de naam van Jordy naast de naam zie je staan technisch medewerker,een berichtje naar hem en binnen een paar dagen heb je antwoord,ik heb geen HD maar mijn zwager wel die kreeg gelijk een box toegestuurt met HDMI aansluiting.

ri
door rick_slijkhuis - Dec 20, 2010 om 09:37
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=cootje500 schreef op zaterdag 18 dec 2010, 23:25]Ik bel nooit naar de klantenservice,op het chello forum zitten een paar technische mensen van upc die stuur je een berichtje met wat het probleem is en het wordt verholpen of je krijgt als het nodig is een nieuwe mediabox.

Ik ben een paar keer via hun geholpen en ik heb prima service gehad en voor de rest gelukkig geen problemen gehad.

Overigens Rick als je een HD abbonnement neemt heb je recht op die box met HDMI dat stond bij mij in de installatie handleiding als ik jou was zou ik even naar het chello forum gaan aanmelden dan kan je bij leden zoeken op naam zoek dan de naam van Jordy naast de naam zie je staan technisch medewerker,een berichtje naar hem en binnen een paar dagen heb je antwoord,ik heb geen HD maar mijn zwager wel die kreeg gelijk een box toegestuurt met HDMI aansluiting.

Hoi Cootje500,

Bedankt voor je tip, ik ga het zeker proberen!

Ik heb helaas geen UPC HD, maar wel zie ik dat iedereen in mijn omgeving nu een HD kastje krijgt bij het abonnement zonder HD en daardoor dus ook beter beeld krijgt. Ik wil mijn kastje dus omruilen vanwege het principe dat ik hetzelfde betaal voor mindere kwaliteit.

ri
door rick_slijkhuis - Dec 20, 2010 om 10:02
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb meteen een topic gestart op het UPC forum. Voor de mensen die het interessant vinden. Via de onderstaande link is de discussie op het forum te volgen.

Topic Chello forum

Het blijft een principiele discussie met UPC, waarbij ik meen dat iemand met een gelijkwaardig abonnement het recht heeft op gelijkwaardige beeldkwaliteit. Het moet dus mogelijk zijn om je oude mediabox om te ruilen voor degene die nu met hetzelfde abonnement wordt meegeleverd.

co
door cootje500 - Dec 20, 2010 om 13:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rick,heb je ook al een pm naar Jordy gestuurt?Ik neem aan dat je in de ledenlijst al hebt gezocht naar hem,door hem ben ik prima geholpen.
Ik heb ook geen HD maar ik heb ook nog geen HD tv ik heb nog een breedbeeld met een toeter er achter,ik wacht nog even tot de 3d tv wat goedkoper is.

Ik heb zelf ook een nieuwere mediabox maar dan ook zonder de HDMI aansluiting,er is wel een nadeel aan die nieuwe mediaboxen ook die met HDMI want ze hebben geen RF out ingang meer waardoor je een splitter nodig hebt om ook je analoge signaal te kunnen bekijken en die gebruik ik nog voor mijn dvd recorder,wel vreemd dat die RF out er niet meer opzit ik vind toch wel dat die er standaard op moet zitten ook op analoog heb je recht.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2010 om 14:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja jij wilt steeds een moderner box ontvangen, ik had je kunnen zeggen dat je dat niet lukt. De actie was toen met jou box en is dus veranderd na dat jij hem hebt gekregen.
Dus dat lukt je nooit vooral niet bij UPC je bent niet de enige en ze zijn gratis verstrekt. Jammer dat niet wat later er op in bet gegaan, maar je moet het nu zomaar nemen.

dobby
door dobby - Dec 21, 2010 om 19:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rick_slijkhuis schreef op donderdag 21 okt 2010, 14:14]Wat ik hier nog aan toe wil voegen is dat ze tussen 12:30 en 13:00 een antwoordapparaat inschakelen voor de lunchpauze. Ongelofelijk dat een groot bedrijf als dit zoiets kan maken. Elke keer als je dat antwoordapparaat hoort hebben ze toch weer 0,80 cent binnen!
sorry - maar 0.80 eurocent (nog geen 2 guldencenten)? - ok - is niet specifiek op jou gericht hoor, maar waarom hebben echt hele kuddes mensen het over eurocenten als ze (neem ik aan) euro's bedoelen? ik bedoel - even 2 ordes ernaast zitten is toch geen kleine afrondingsmarge meer??

ri
door rick_slijkhuis - Dec 22, 2010 om 09:27
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dobby schreef op dinsdag 21 dec 2010, 19:32][quote=rick_slijkhuis schreef op donderdag 21 okt 2010, 14:14]Wat ik hier nog aan toe wil voegen is dat ze tussen 12:30 en 13:00 een antwoordapparaat inschakelen voor de lunchpauze. Ongelofelijk dat een groot bedrijf als dit zoiets kan maken. Elke keer als je dat antwoordapparaat hoort hebben ze toch weer 0,80 cent binnen!
sorry - maar 0.80 eurocent (nog geen 2 guldencenten)? - ok - is niet specifiek op jou gericht hoor, maar waarom hebben echt hele kuddes mensen het over eurocenten als ze (neem ik aan) euro's bedoelen? ik bedoel - even 2 ordes ernaast zitten is toch geen kleine afrondingsmarge meer??

Heb je door dat je reactie geeft op een stuk dat al helemaal niet meer aan de orde is? Je hebt een punt, maar die discussie hoort hier niet echt plaats denk ik.