eclipse
door eclipse Feb 6, 2013 om 11:57
Computers & telefonie

Update, elke keer bij afsluiten, netframe work

Hoi,mijn computer komt vandaag voor de 4e maal aan met dezelfde update 4 van netframework. elke keer als ik afsluit en start hem de volgende dag weer op komt er van er zijn updates beschikbaar , 4 stuks , ik kijk even allemaal netframe work 4 . een keer vindt ik genoeg hoor.. ik laat hem installeren start de boel weer op en als ik dan `s-Avonds weer afsluit staat het er weer updaten???? krijg ik weer dezelfde ?? updates maar uitzetten ???? graag advies

4308 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Kun je zien om welke updates het gaat?
Gaat het soms om MS .NET framework 4 Extended?
kb2742595
kb2656351
kb2487367
kb2736428

Kijk eens in je softwarelijst en zorg dat updates tonen aangevinkt staat.
Verwijder daar de updates eens.
Kijk dan of ze opnieuw ge-update worden.

Suc6

sw
door swat1500 - Feb 6, 2013 om 12:37
3774 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de update ook uitvoeren in de veilige modus. Mogelijk werkt u in de normale mode niet met administrator bevoegdheden.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

'verwijder daar de updates eens'......
moet zijn: verwijder daar die updates eens.
Voor de duidelijkheid: natuurlijk niet allemaal, maar die 4 als ze er al bijstaan.

eclipse
door eclipse - Feb 6, 2013 om 12:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 6 feb 2013, 12:36]Hallo eclipse,

Kun je zien om welke updates het gaat?
Gaat het soms om MS .NET framework 4 Extended?
kb2742595
kb2656351
kb2487367
kb2736428

Kijk eens in je softwarelijst en zorg dat updates tonen aangevinkt staat.
Verwijder daar de updates eens.
Kijk dan of ze opnieuw ge-update worden.

Suc6\@ Hoi Edrick, komen ze ....KB: 2458 ( 871 ) kb: 2553 ( 523 ) kb: 2600 ( 217) kb:2656 ( 351 ) ik heb ze telkens geInstalleerd, ze staan in de programma ( software update lijst) en nu wederom wilt hij updaten met bovenstaande nummers DIE IK DUS AL HEB ... weghalen ??????? ja/nee ???? gr han

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Zou die in de softwarelijst eens verwijderen en kijken wat er dan gebeurt.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Mocht bovenstaande niet helpen, dan staat hier wellicht de oplossing!!

Suc6

eclipse
door eclipse - Feb 6, 2013 om 13:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 6 feb 2013, 13:10]@eclipse,

Mocht bovenstaande niet helpen, dan staat hier wellicht de oplossing!!

Suc6
Hoi Edrick, alle 4 verwijderd, opgestart en laten zoeken en daar zijn ze weer :-( maar die link van jou is in het engels :-( om netframe work te verwijderen en te herinstalleren... welke moet ik nu hebben ?
ik heb win 7 ultimate 64 bitt .. het zijn idd de fouten die ik ook heb, maar weet niet welke tool ik nu moet hebben en wat te doen en hoe te doen inklisch he, my nod speak veri kood :-)
kun jij het aangeven aub....

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Heb je dit geprobeerd?

Ga naar de softwarelijst
Zoek in de lijst naar Microsoft .NET Framework 4 Client Profile.
Rechtsklik erop en kies Verwijderen/Wijzigen.
Kies Oorspronkelijke staat van .NET Framework 4 Client Profile herstellen en doorloop de wizard.
Herstart daarna de pc en kijk of het updateprobleem zich nog steeds voordoet.

freya
door freya - Feb 6, 2013 om 15:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo eclipse,

Gewoon alles van .netframework verwijderen en dan alleen de laatste versie installeren. En mocht dat het probleem niet oplossen, dan vrees ik dat je gewoon op een nieuwe update moet wachten die dit probleem met deze update weer update......Microsoft....zucht.....

En er zal wel weer veel commentaar komen als ik zeg dat je die automatische updates beter uit kunt schakelen...... Als je een goed werkend systeem hebt kun je beter af en toe een compleet servicepack installeren. Dan loop je gewoon veel minder risico op problemen. Elke keer weer die tussentijdse updates installeren is gewoon vragen om problemen.
Je ziet het nu zelf. .netframework werkte vast goed. Je installeert een update en je hebt problemen...... Het gaat bij Microsoft gewoon veel te vaak fout.......

En dan zullen er wel weer personen zijn die zeggen: "Ja, maar dan ben je niet up-to-date" en ja, dat klopt, maar ik heb liever een goed werkende computer die misschien voor 98% up-to-date is dan een computer die 100% up-to-date is en waar je iedere keer weer problemen mee hebt omdat het updaten niet goed verloopt....

m.vr.gr. Freya

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2013 om 15:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uhm, @Freya, hier nog iemand die automatische updates altijd uitgeschakeld heeft en om dezelfde redenen.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Mocht je besluiten om alles van .NET framework te verwijderen dan zou ik dit via Revo uninstaller doen en kiezen voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je op + klikken om een sleutel verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.

Suc6

eclipse
door eclipse - Feb 6, 2013 om 17:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 6 feb 2013, 15:26]@eclipse,

Mocht je besluiten om alles van .NET framework te verwijderen dan zou ik dit via Revo uninstaller doen en kiezen voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je op + klikken om een sleutel verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.

Suc6
@@ Edrick, ik heb netframework gewijzigd, dus NIET verwijderd, moet ik zoals @ FReya zegt updates uitzetten ???? ik heb wel de uninstaller van ashampoo die haalt ook de bezem door het register en schoont de hele boel op, dus ken als ik wil netframe work ( allebij) geheel verwijderen. maar dat heeft toch iets met computerherstel te maken ? zodat je bij eeen crash niet alles hoeft te herinstalleren ? .. Ik heb NFW client profile en NFW extended ( wat het ook is ?? ) ik heb client profiel gewijzigd niet verwijderd NU vinkje uitzetten bij updates ???? of moet ik extendend ook herstellen via config ???? op de startknop staat nog steeds updaten ?

eclipse
door eclipse - Feb 6, 2013 om 17:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 6 feb 2013, 15:12]Hallo eclipse,

Gewoon alles van .netframework verwijderen en dan alleen de laatste versie installeren. En mocht dat het probleem niet oplossen, dan vrees ik dat je gewoon op een nieuwe update moet wachten die dit probleem met deze update weer update......Microsoft....zucht.....

En er zal wel weer veel commentaar komen als ik zeg dat je die automatische updates beter uit kunt schakelen...... Als je een goed werkend systeem hebt kun je beter af en toe een compleet servicepack installeren. Dan loop je gewoon veel minder risico op problemen. Elke keer weer die tussentijdse updates installeren is gewoon vragen om problemen.
Je ziet het nu zelf. .netframework werkte vast goed. Je installeert een update en je hebt problemen...... Het gaat bij Microsoft gewoon veel te vaak fout.......

En dan zullen er wel weer personen zijn die zeggen: "Ja, maar dan ben je niet up-to-date" en ja, dat klopt, maar ik heb liever een goed werkende computer die misschien voor 98% up-to-date is dan een computer die 100% up-to-date is en waar je iedere keer weer problemen mee hebt omdat het updaten niet goed verloopt....

m.vr.gr. Freya

@@ Hoi Freya, ik heb nergens aangezeten hoor :-)

freya
door freya - Feb 6, 2013 om 18:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 6 feb 2013, 17:20]....
@@ Hoi Freya, ik heb nergens aangezeten hoor :-)
Ik zeg ook niet dat je ergens 'aangezeten' hebt....
Dit 'probleem' is het gevolg van het feit dat er 'automatisch' updates van Windows (en onderdelen van Windows) op je computer worden geïnstalleerd. En zoals je gemerkt hebt, gaat dat wel eens mis.....
Ik probeerde alleen maar uit te leggen dat die 'automatische updates' een bron van problemen zijn. Het risico dat je een probleem krijgt door die automatische updates is groter dan de mogelijke problemen die je krijgt wanneer je niet update.

Mijn standpunt is, zorg voor een goed werkende computer en zet dan die 'automatische updates' uit. Je bent dan wel niet 100% up-to-date, maar je computer blijft wel gewoon werken zoals die is en wordt niet telkens lamgelegd door een update die niet goed wil installeren.
Je kan beter je computer weer up-to-date brengen wanneer er weer eens een 'Servicepack' uitkomt, dat voorkomt een hoop ergernis.

Maar ja, wie ben ik...... ;-)

En ondanks alles, ja, naar mijn bescheiden mening 'sleutel' je teveel aan je computer in plaats van dat je er mee werkt..... Al die tune-tooltjes en schoonmaakprogramma's zijn leuk, maar je hebt ze niet nodig...... Ik gebruik ze niet hoor en mijn computer loopt als een zonnetje.....

Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Als je gedaan hebt wat in m'n antwoord van 14.52 staat zou het weer moeten werken.
Is dit zo?
Zo ja, dan zóu je automatisch updaten kunnen uitzetten (heb zelf gelukkig nog nooit problemen hiermee gehad) om problemen in de toekomst te voorkomen.

E.e.a. heeft niets te maken met je eventuele systeemherstel.
Info over .NET Framework ... klik hier.
Heb wel eens gemerkt dat een spel niet werkte zonder dit programma.

Heb je nog steeds problemen, dan zou ik radicaal alles van . NET verwijderen.
Heb je het later nog een keer nodig dan krijg je wel een melding en kun je het alsnog downloaden.

Suc6