na
door namelluh Jun 1, 2011 om 11:52
Computers & telefonie

Update office 2003

Ik krijg al een heletijd elke dag de zelfde update voor office 2003, en dat is KB947319.
Als deze is geinstalleerd dan geeft hij weer aan de er een update is.

Wie weet er raad.

1008 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2011 om 12:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo namelluh,

Verwijder de update uit je softwarelijst.
(Eventueel even aanvinken: updates weergeven.)

Ga dan naar de update-site (klik hier) en laat handmatig updaten.

Suc6

jaapje_1
door jaapje_1 - Jun 1, 2011 om 12:07
315 Antwoorden / 0 Vragen

blijkbaar mislukt die update elke keer? Zoek eens naar updates op het moment dat er verder nog niets open staat (geen word, outlook oid).

Probeer anders de update eens rechtstreeks te installeren: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=95c94c9a-6aca-42fb-9679-3234f06c72f7&displaylang=en

freya
door freya - Jun 1, 2011 om 12:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo namelluh,

Als het probleem met de betreffende update opgelost is, zou ik het automatisch updaten van Office 2003 gewoon uitschakelen. Kan me niet voorstellen dat Microsoft nog iets nuttigs te updaten heeft aan versie 2003....
Zelf gebruik ik ook nog versie 2003 en heb indertijd nog het Office 2003 SP3 geïnstalleerd en daarna nooit meer iets geupdate.

m.vr.gr. Freya

jaapje_1
door jaapje_1 - Jun 1, 2011 om 12:37
315 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Freya zegt vooral NIET doen.
EOL voor office 2003 is op 8-4-2014, pas na die datum worden er geen updates meer uitgebracht qua veiligheidslekken.
Op het moment dat je niet meer update kan je met beveiligingslekken blijven zitten en zeker bij bijvoorbeeld outlook wil je dat niet.

Microsoft heeft dus zeker nog wel wat nuttigs te updaten aan versie 2003 en doet dit dan ook trouw.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 1, 2011 om 12:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je kan ook alleen deze update uit schakelen, door het vinkje bij de lijst weg te halen daarna krijg je de vraag of je hem niet meer wilt hebben en dan staat het je vrij om hem dus als nog te uploden van af de site.

freya
door freya - Jun 1, 2011 om 13:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jaapje:

Daarover verschillen we dan van mening. Af en toe een servicepack installeren is toch echt handiger dan elke keer maar weer die updates ophalen en installeren. Het risico dat je getroffen wordt door een veiligheidslek is vele malen kleiner dan het risico op problemen bij het uitvoeren van een update.

Kijk alleen maar naar de vragen over 'updaten' hier op de kassa wesite. Ik lees alleen maar vragen van mensen die een 'probleem' hebben met het updaten. Mensen die getroffen worden als gevolg van een 'lek', ben ik nog nooit tegengekomen.

De afweging is dus, hoe groot is de kans op problemen bij het uitvoeren van een update en hoe groot is het risico dat je loopt dat je getroffen wordt door een probleem als gevolg van een 'lek'.
Nou, ik weet het antwoord wel.....

Freya

jaapje_1
door jaapje_1 - Jun 1, 2011 om 13:27
315 Antwoorden / 0 Vragen

freya,

Die afweging moet je inderdaad zelf maken echter ben ik het weer niet met jouw stelling eens dat het getroffen worden door een veiligheidslek kleiner is dan het risico op problemen bij het uitvoeren.
De meeste updates gaan zonder dat iemand er iets van merkt goed. Het aantal mallware en spyware wat je echter op gebruikerssystemen aantreft geeft aan dat het getroffen worden door een veiligheidslek toch vrij reëel is.

Kijk maar naar de hoeveelheid vragen hier op de kassa site met betrekking tot pc's die opeens sloom werken, virussen hebben ed.

Ik weet het antwoord dus inderdaad wel.... :)

freya
door freya - Jun 1, 2011 om 13:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jaapje:

Jaja, dat mensen vaak spyware/malware/virussen op hun pc hebben staan is echt niet het gevolg van een 'lek' hoor, maar komt omdat ze op het internet óf:

1. Op een link in een popup klikken.
2. Onbetrouwbare mailtjes openen en daarin op een 'link' klikken.
3. Ingaan op z.g.n. 'gratis scans'.
4. Van die online popup-games spelen of IQ-testjes doen, die vervolgens iets op je computer installeren als je dat start.
5. Programma's downloaden van websites die niet te vertrouwen zijn en waarvan de software dus 'besmet' is.

Dat geldt (durf ik te zeggen) voor 99,9% van de 'probleemgevallen' en heeft niets met een 'lek' te maken. De grootste oorzaak van problemen bevindt zich nog altijd tussen de stoel en het toetsenbord....

Freya

hellevoet
door hellevoet - Jun 1, 2011 om 19:38
151 Antwoorden / 28 Vragen

@ jaapje

Iedereen heeft hierover wel zijn of haar mening.

Maar in dit geval ben ik het 200% met Freya eens.

Zolang ik op deze site kom, en dat is best lang kan ik me niet herinneren iemand met een vraag over een lek te zijn tegen gekomen.

Dus voor mij komt die 99,9% van Freya aardig in de richting.

Hellevoet

na
door namelluh - Jun 2, 2011 om 12:56
30 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Allemaal,

Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg deze melding van de update niet weg.
Maar ik heb is even verder gekeken in configuratiescherm gekeken, maar ik heb helemaal geen office 2003 maar 2007.
Hoe kom ik van deze update af.

groeten.

diumenge
door diumenge - Jun 2, 2011 om 13:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je wat aan deze link.

Verder hangt het van de Windows versie af hoe je van de melding af kan komen. Maar er bestaat altijd de optie om de update uit te vinken en dan aan te geven dat je niet meer herinnerd wil worden aan die betreffende update.