hehahi
door hehahi Jun 12, 2018 om 11:24
Computers & telefonie

Updaten naar Android 8?

Op mijn LG G6 smartphone draait Android versie 7. Er is een upgrade beschikbaar naar 8. Op zich ben ik tevreden over 7. Wat zijn de voordelen van de nieuwste versie? Is het raadzaam om over te gaan naar 8?

2799 5 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2018 om 11:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je bent tevreden, dus .....
Ter info: https://www.androidplanet.nl/android-versies/

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 12, 2018 om 11:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Betere veiligheid,  beter batterij beheer, split screen om 2 apps tegelijk in beeld te hebben , geen heel grote veranderingen maar ik zou zeker de update uitvoeren .

pe
door pebk Jun 14, 2018 om 10:26
579 Antwoorden / 0 Vragen

Split screen werkt met mijn android 7.0 ook al.... gebruik het echter nooit.

Maar wel eens met het antwoord. Upgraden.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2018 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is zeker verstandig altijd te updaten naar de nieuwste Android versie. Meer info over nieuwe functies in Android 8 https://www.androidplanet.nl/android-versies/android-8-0-oreo/

Grunnen.
door Grunnen. Jun 13, 2018 om 16:24
509 Antwoorden / Vragen

Zo is dat zuster.

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2018 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou ook denken: u bent tevreden dus...
Zelf doe ik niet aan updaten van android omdat ik tevreden ben over hoe alles werkt en ik hoef geen extra onzin en fratsen. Ik heb wel een virusprogramma en Mbam geïnstalleerd.
Bij niet updaten kan voorkomen dat erg nieuwe apps niet geïnstalleerd kunnen worden. Mijn ervaring is dat dat heel incidenteel kan gebeuren, misschien eens in de paar jaar, en dan van tijdelijke apps van evenementen, u kunt dan altijd
nog updaten. Lees ook de verwijzing van
@edrick3. De makers, verkopers en sommigen die alsmaar direct willen zodra zelfs maar een gerucht van een update de ronde doet zullen ook zsm willen updaten.
Updaten betekent vaak ook dat u veel extra opslagruimte kwijt bent. Dan heeft u mogelijk weer een nieuwe telefoon nodig met meer opslagruimte.

Cookies
door Cookies Jun 12, 2018 om 14:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De LG G6 heeft een opslag van 32GB dus ruim voldoende om te updaten naar 8.0.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 13, 2018 om 16:29
509 Antwoorden / Vragen

Onzin het is geen update , maar een upgrade ,dat is heel wat anders dan een upate.Een upgrade verhoogd de functialiteit van de telefoon.Na de upgrade werken alle apps naar behoren. Gebruik je je telefoon om te bankieren moet je zo wie zo upgraden

pino123
door pino123 Jun 14, 2018 om 11:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Niet alleen de functionaliteit maar ook de veiligheid, vaak worden beveiligslekken ook gedicht hiermee. Straks niet zeuren als je inloggegevens van je bank ergens liggen.

Gr
door Grunn1 Jun 14, 2018 om 14:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Updaten of upgraden kan vaak ook positief uitpakken voor opslagruimte of performance. Het is niet per definitie zo dat het extra geheugen kost maar kan zelfs geheugen besparen. Kan ook batterij capaciteit verbeteren, kan snelheid verbeteren voor o.a. oudere telefoons en kan datalekken dichten en beveiligen. Niet updaten is het slechtste wat je kan doen.

aurora1
door aurora1 Jun 16, 2018 om 09:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Allemaal onzin. Maar ik gaf een reactie op de vraag met hoe ik het (niet) doe met updaten/upgraden en waarom. Wat anderen vinden mogen ze rechtstreeks aan vraagsteller melden.

hehahi
door hehahi - Jun 18, 2018 om 20:32
57 Antwoorden / 70 Vragen

Ik ga d'r voor : )