cor van giersbergen
door cor van giersbergen Apr 29, 2017 om 21:30
Computers & telefonie

USB STICK

Hallo, ik heb twee verschillende USB STICKS waar precies het zelfde op staat, foto s en filmpjes.
Op mijn tv doen ze het allebij even goed, maar op de tv van mijn zwager waar de ene USB STICK voor gemaakt is. staan de filmpjes er gedraaid op, je moet de tv dus kantelen om goed te kijken, bij wijze van spreken. Dit is een SAMSUNG SMART TV MET 3D.
Weet iemand hoe dit goed te krijgen is, alles is van de pc gehaald, waar het op staat in mappen.
Heel graag een antwoord.
VRG COR.
Ik zelf heb een philips tv.

4043 9 Rapporteer

Ge
door Genee - Apr 29, 2017 om 22:30
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is die Samsung TV ooit gerepareerd geweest, moederbord vervangen?
Zijn het zelfopgenomen films op die usb stick?

macfreak
door macfreak - Apr 30, 2017 om 01:46
11 Antwoorden / Vragen

Op mijn iPad en iPhone gebruik ik deze app om foto,s en video,s te bekijken op mijn Samsung TV. Je hebt er ook nog een afstandsbediening bij en je kunt er slideshows mee afspelen. Als je toch een dure TV aanschaft gebruik dan ook al die technische snufjes die zo,n TV heeft...........

du
door dutchredgaming - Apr 30, 2017 om 09:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kan je zwager niet via de TV software draaien?

Kijk ook bij de video bestand hoe de resolutie is opgebouwd.

Voorbeeld:

Als je je telefoon vast houd met een full-hd scherm is de resolutie: 1080x1920
Bij een computer of als je je telefoon in de breedte legt wordt het 1920x1080

zw
door zwaardvis - Apr 30, 2017 om 09:18
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een typisch probleem met films en videos gemaakt met een Apple product.
Andere smartphones en tablets nemen de fotos/videos op zoals je het ziet, dus in de juiste richting, hoe je de camera ook draait, de opname staat altijd recht t.o.v. de horizon. En hoe je later de fotos ook bekijkt, met welk apparaat of programma het is altijd goed. (incidentele fout daargelaten).

Apple draait de opnames niet, Deze hebben altijd een vaste positie t.o.v. de Home knop, dus t.o.v. de hardware. Apple neem wel een orientatiecode op in de opname waarmee ze aangeven dat de programmas waarmee deze bekeken gaat worden de opnames zelf moeten draaien.
Apple maakt zich er dus met een Jantje van Leiden vanaf. i.p.v. het zelf één keer goed te doen maken ze zich afhankelijk van de duizenden programmas waarmee opnames bekeken kunnen worden. Alle programma's moeten namelijk de orientatiecode respecteren en zelf de opnames juist draaien. Als een (oud of slecht geprogrammeerd) programma de code niet respecteert, staat de foto of film op de kop of 90 graden gedraaid.
Maar ja, Apple werkt eigenlijk alleen gegarandeerd goed met Apple.

Ge
door Genee Apr 30, 2017 om 09:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Toch vreemd dat bij de Philips TV de beelden wel correct zijn.

zw
door zwaardvis Apr 30, 2017 om 10:17
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Omdat die software van Philips de orientatie code wél respecteert en de opname dus draait en die Samsung software blijkbaar niet. Die geeft het weer zoals Apple het heeft opgeslagen.
Apple vertrouwt er op dat de software de rotatie doet bij het bekijken, dan hoeft Apple het niet zelf te doen bij het opslaan van de opname.

jo
door jorisw Apr 30, 2017 om 10:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is vrij normaal om de orientatie van foto's en films middels een tag op te slaan. Dat doen zo'n beetje alle camerafabrikanten, dus wat Apple doet is niet raar. Dat Samsung niet naar de tag kijkt is wel raar.

ro
door ronny530 - Apr 30, 2017 om 09:51
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Zo te lezen betreft het 2 USB sticks waar de bestanden op staan dus heeft niets met Apple software van doen en al helemaal niet met smartphone's of Ipads. Dat de foto's en films door de Samsung verkeerd worden weergegeven moet met de weergave instelingen van die Samsung toch in te stellen zijn door bijvoorbeeld weergavescherm rotatie te gebruiken. Philips tv's doen dat automatisch maar Samsung tv's blijkbaar niet.

zw
door zwaardvis Apr 30, 2017 om 10:22
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn 2 USB sticks waar hetzelfde opstaat. De ene wordt in de Philips gestopt die de orientatiecode respecteert en de opname zelf zodang draait dat alles rechtop staat. De samsung software respecteert de orientatiecode niet en geeft het weer zoals het is opgeslagen.
Als je de USB sticks zou wisselen, maakt dat geen verschil uit. Het ligt niet aan de USB stick, maar aan de software van de TV bij het weergeven van ongedraaide (Apple) opnames.

zw
door zwaardvis Apr 30, 2017 om 10:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zouden de opnames met een goede Android smartphone (bv Huawei) zijn gemaakt, dan werd het op beide TV's goed weergegeven.

kv
door kvjapio - Apr 30, 2017 om 10:01
281 Antwoorden / Vragen

Ik zou de inhoud van die ene stick even op de harde schijf zetten, de stick opnieuw formatteren en alles er weer op zetten. Misschien dat dat helpt?

zw
door zwaardvis Apr 30, 2017 om 10:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zou wereldnieuws zijn. Ik denk dat je met bidden meer kans op succes hebt.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Apr 30, 2017 om 10:50
28 Antwoorden / 21 Vragen

Goedemorgen, ik heb de antwoorden gelezen, en ga enkele proberen, nog niet gelijk, ik moet mijn zwager daar even over in voor meren. zodra ik meer weet laat ik het weten. Maar in ieder geval al bedankt voor het mee denken.
VRG COR.

Ge
door Genee Apr 30, 2017 om 10:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u ons vertellen waarmee de filmpjes opgenomen zijn, apple, android of gewone filmcamera.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Apr 30, 2017 om 11:02
28 Antwoorden / 21 Vragen

met een samsung galaxy edge s7 telefoon.

Ge
door Genee Apr 30, 2017 om 11:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Cor,
Bedankt voor uw antwoord.
Probeer het eens uit met de suggestie van JanJaap. https://www.galaxyclub.nl/forums/onderwerp/opgenomen-film-wordt-op-ze-kop-op-t-v-weergegeven/

costnix
door costnix - Apr 30, 2017 om 11:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u de telefoon horizontaal houdt, zal u geen last hebben van gedraaide opnames!

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2017 om 12:13