holstein
door holstein Aug 13, 2008 om 08:37
Computers & telefonie

Usb stick

Voorheen kreeg ik wanneer ik de usb stick in de comp. deed direkt een scherm in beeld met de opgeslagen bestanden en afspelen enz.
De stick wordt nog steeds wel gewoon herkend en via deze comp. kan ik de bestanden wel gewoon vinden, dus dat is niet het punt, maar hoe kan het dan dat scherm niet meer in beeld komt als ik de stick in de computer stop ?
Kan een instelling door bv een W update zijn veranderd of iets dergelijks, zal wel simpel zijn, maar te moeilijk voor mij.... (XP)

517 5 Rapporteer

na
door namliam - Aug 13, 2008 om 08:59
99 Antwoorden / 7 Vragen

In dat scherm kan je een optie aankiezen als "Gebruik altijd deze keuze", dat is waarschijnlijk wat er gebeurd is.

Ik heb helaas geen idee hoe je dat ongedaan kan maken... het zal vast kunnen, maar  hoe?? Geen idee.

holstein
door holstein - Aug 13, 2008 om 09:11
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb niks veranderd, maar ik had nog vergeten te vermelden dat het bij de mp3 speler net zo is, ook op alle usb poorten...

rudie020
door rudie020 - Aug 13, 2008 om 11:39
61 Antwoorden / 4 Vragen

Dag Frisian62,

U heeft - zonder dat u daar erg in heeft gehad - tijdens het verschijnen van het door u genoemde keuzescherm een vinkje geplaatst voor het veld 'De geselecteerde actie altijd' uitvoeren (zie afbeelding) . En dat is dan ook wat Windows in het vervolg heeft gedaan. Op de een of andere manier zult u deze actie moeten zien terug te draaien... Plaatst u het CD-ROM-plaatje dat het keuzemenu niet langer laat zien. Gaat u naar 'Deze computer' en klikt u de CD-ROM-speler aan met de rechter muisknop. Kiest u voor de optie 'Automatisch afspelen' als het contextmenu tevoorschijn komt (zie afbeelding) . U zult zien dat het keuzemenu - dat eerder verloren is gegaan - alsnog verschijnt. Nu het vinkje weghalen en alles is weer bij het oude.

101313_AFBEELDING_1.JPG101313_AFBEELDING_2.JPG

Bron: De Faqman van ComputerIdee.

Groetjes, Rudie.

na
door namliam - Aug 13, 2008 om 12:40
99 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is precies het vinkje dat ik bedoel.

holstein
door holstein - Aug 13, 2008 om 13:35
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik kan met de usb stick, waar het nu ook om gaat dat linker scherm er niet voor krijgen met De geselecteerde actie altijd uitvoeren .
Met een cd rom krijg ik het er wel voor en staat het vinkje er niet in en zou ik het kunnen veranderen, maar met de usb stick niet.
Bij een cd staat inderdaad in de lijst automatisch afspelen, omdat die niet gelselecteerd is, maar bij de usb stick staat het niet.