tu
door turtel Sep 16, 2010 om 21:40
Computers & telefonie

V en d

IK kreeg een shop en win kaart van V en D.
Maar toen ik die wilde activeren bleek dat ik daarmee aan een abonnement voor de sponsor loterij vast zit.
IK wil dit dus niet.Maar weet iedereen dat?
Je leest het pas als je alles hebt ingevuld in de voorwaarden.
graag hierop een reaksie.

2924 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

turtel

Zo werkt het nu eenmaal in deze barre tijden. Het misleiden van de consument is tot kunst met een hoofdletter K verheven. Wel een prima zaak dat je andere consumenten wijst op de praktijken van deze bedrijven. Zij kunnen dan als consument bewuster beslissen of zij wel zaken willen doen met deze firma's.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Je leest het pas als je alles hebt ingevuld in de voorwaarden..........

Heb de kaart ook gehad en staat op de achterkant al vermeld. Die heb je blijkbaar niet gelezen.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat gewoon op de achterkant van het kaartje hoor.
Die heb je dus duidelijk niet goed gelezen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp de consumenten niet die met een kaart van welk bedrijf dan ook denken goedkoper uit te zijn of er voordeel uit te kunnen halen. Je bedriegt altijd jezelf algemeen gesproken. Het is een zeer bewezen succesvol marketinginstrument kaarten uit te geven of zegels of hypes te creeren bij de supermarkt. V&D is gisteren verkocht aan een investeringsfonds met de bedoeling na de nodige sanering met winst door te verkopen. Alsof de kredietcrisis nooit heeft bestaan.

Zou zo graag willen zien dat de consument niet meer bijvoorbeeld trots is een AH bonuskaart te hebben. Ondanks het initiele voordeel uit hebzucht en status betalen ze fors mee aan hun eigen kaart. Banken zijn er ook goed in ze mogen wettelijk gezien geen zegeltjes laten plakken maar ze mogen wel inspelen op status. En zo kan het zomaar zijn dat half nederland voor een creditcard wil betalen maar slechts 10% deze daadwerkelijk gebruikt zoals bedoeld.

Heb hier ooit een discussie gestart over verdienmodel.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

op de achterkant van de kaart met je uniek lotnummer staat in kleine lettertjes,
even vergrootglas pakken, o.a. dat deelname GRATIS is, een kennismakingspakket ontvangen van de Sponsor Bing Loterij t.w.v. € 8,20 en hiermede het Nationaal Fonds Kinderhulp steunen.
Ga je naar de website van V&D (www.vd.nl/prijzenciricus) dan staat er in de voorwaarden geen verplichting vernoemd om deel te nemen aan de Sponsor Bingo Loterij. Je kunt dus zelf kiezen of je meedoet.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad fweele, er staat dat je een aanbieding krijgt, niet dat je verplicht mee moet doen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste experts,

Wij hebben in dit topic diverse off-topic reacties verwijderd. Graag alleen on-topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

redacteur schreef op vrijdag 17 sep 2010, 13:55: Beste experts,

Wij hebben in dit topic diverse off-topic reacties verwijderd. Graag alleen on-topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

Beste redacteur:

Als ik wijs op het feit dat er geen sprake is van misleiding dan mag ik dat toch zeker?
Waarom laten jullie wel reacties staan die niet kloppen en wordt er meteen gereageerd als ik onze fraaie deskundige op zijn foutieve reactie wijs?
Mijns inziens dienen reacties die totaal niet kloppen en TS op een dwaalspoor brengen ook verwijderd te worden.....

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het activeren van je lotnummer op de (post)kaart Shop&Win verplicht je tot niets.
Je geeft immer alleen een e-mailadres en een mobiel aan (wat ook fake kan zijn).

Pas als je iets koopt bij V&D en die code gaat activeren, komt het verhaal van t.s. in beeld.

Tegelijkertijd met de verspreiding van de huis-aan-huis folder van V&D wordt er een briefkaart verspreid naar 4,4 miljoen huishoudens. Op de briefkaart staat een unieke code. Vanaf 16 september 2010 kunnen klanten de code activeren via de website van V&D. Na activering van de code op www.vd.nl/prijzencircus, en het invullen van naam, geboortedatum, telefoonnummer en emailadres, maakt de deelnemer kans op een van de prijzen. Tot en met 17 oktober 2010 kunnen klanten deelnemen door hun gegevens en code in te vullen op www.vd.nl/prijzencircus.
b Prijzencircus Lot:
8. Daarnaast krijgt de klant vanaf woensdag 22 september 18.00 uur bij elke aankoop (bij iedere transactie met bon) een Prijzencircus Lot met hierin een unieke code. Na activering van de code op www.vd.nl/prijzencircus, en het invullen van naam, geboortedatum, telefoonnummer en emailadres, maakt de deelnemer kans op een van de prijzen.
9. Na het activeren van de code en het invullen van de gevraagde gegevens krijgt de klant een kennismakingsaanbod t.w.v. € 8,20 om mee te gaan spelen in de Sponsor Bingo Loterij. Het aanbod luidt als volgt: “Ga nu meespelen in de Sponsor Bingo Loterij en speel de eerste maand gratis mee. Hierna speelt u mee voor € 8,20 bij 4 Bingo-zondagen en voor € 10,25 bij 5 Bingo-zondagen. U speelt mee zolang u zelf wilt”.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Je leest het pas als je alles hebt ingevuld in de voorwaarden.
graag hierop een reaksie."
?????
Het staat op de kaart zelf!

Het is enorm misleidend en ik vind het een schofterige streek van de V&D.
Maar als je de kaart goed bekijkt weet je dat het niet klopt...

Gewoon weer een winkel die niet te vertrouwen is.