jo
door johndc Jun 21, 2010 om 14:49
Computers & telefonie

Van abonnement met beltegoed naar prepaid

Sinds 1998 heb ik (vijftiger en matige gebruiker) een abonnement bij Dutchtone > Orange > T-Mobile. Door de jaren heen heb ik een beltegoed opgebouwd dat nu ruim 200 euro bedraagt. Eigenlijk zou ik willen overgaan naar prepaid om op die manier het tegoed alsnog op te maken. Dit kan echter niet. Ga je over naar prepaid dan vervalt je tegoed. Dit is een situatie waar volgens mij ook anderen mee te maken hebben. Eigenlijk vind ik het ongehoord dat zoiets kan. Ik sta nu voor de keus: doorgaan met het goedkoopste abonnement (7,50 e. per maand) of stoppen en 200 e. tegoed weggooien.
Hoe hebben 'lotgenoten' op zo'n situatie gereageerd?

3049 14 Rapporteer

ge
door gerland - Jun 21, 2010 om 19:01
127 Antwoorden / 0 Vragen

U wist dit van tevoren, dus wat is het probleem?
Ongehoord is het beslist niet.
Het saldo van 200 belminuten is kennelijk een saldo binnen het door u gekozen abonnement. Doen alsof het een saldo is waarover u naar eigen goeddunken kunt beschikken, is uzelf voor de gek houden. U kunt ook niet zeggen: "betaal mij deze minuten maar uit"..

Een oplossing? Wat dacht u van meer gaan bellen?

se
door seeker - Jun 21, 2010 om 19:17
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ik laat gewoon mijn broertje wat smsen want ik heb ook altijd tegoed over met mijn abonnement en dat vervalt sowieso naar 2 maanden, maar dan is mijn abonnement wel in combinatie met een telefoon.

jo
door johndc - Jun 21, 2010 om 19:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de goede orde: een beltegoed van 200 EURO i.p.v. 200 belminuten. En een tegoed dat NIET verloopt, dus altijd beschikbaar blijft.

birdies
door birdies - Jun 22, 2010 om 05:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........of stoppen en 200 e. tegoed weggooien. .......... Of op maken. Maar aangezien je schrijft een matige gebruiker te zijn, raakt het nooit op, zelfs niet als je het tegoed mee zou nemen naar prepaid.

Je hebt blijkbaar in het verleden ooit een abonnement afgesloten, dat voor jou niet geschikt was. Je had het abonnement natuurlijk vele jaren eerder kunnen beëindigen, was het tegoed wat je toch nooit gebruikt, niet opgelopen tot 200,- euro. Aan jou de keuze nu.

di
door dirk2 - Jun 22, 2010 om 08:33
364 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook een deel van het beltegoed doneren bijvoorbeeld aan :

ANGO

KIKA

KWF

mariegh
door mariegh - Jun 22, 2010 om 09:26
263 Antwoorden / 13 Vragen

Heb je thuis nog een vaste telefoon? Een vriend van me heeft in plaats daarvan zijn mobiel ook thuis gebruikt en zo zijn grote tegoed opgemaakt.

on
door onna - Jun 23, 2010 om 14:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben ook een dutchtone mobil gekocht in 1987, prepaed dat wel, 40 gulden per jaar opwaarderen, waren matigebellers, na 2 jaar stond er 125 gulden op!!
van dit bedrag sms-sen wij nu nog, maken het saldo in de vakanties minder,
Gaat u nog met vakantie? dan is dit misschien een aanrader, bel uw kinderen/vrienden dagelijks op en vertel uw belevenissen!! zeker als u in het buitenland op vakantie bent. uw 200 euro is dan zo op, en hebt er nog plezier van ook, en uw abonnement op uw mobil meteen opzeggen.
prepaed is de goedkoopste manier van bellen, en neem een sim-lock vrij toestel, kunt u altijd van provider veranderen. sterkte ermee

di
door dickvanheun - Jun 23, 2010 om 16:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb destijds een abonnement bij wat nu T-mobile is afgesloten tegen een lage prijs van E 5,00 per maand, speciaal abonnement.
Ik kon ook een nieuw abonnement afsluiten van E 7,50 per maand en dan vervalt het tegoed. Nu dat heb ik niet gedaan, ik maak eerst het oude saldo op en dan ga ik over op prepaid en zie dan wel, maar eerst het geld opmaken, dus in jouw geval maak die E 200,-- eerst rustig op, zorg dat he aangesloten blijft en bel even met je eigen nummer, tenminste zo doe ik het, groeten, dick

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 23, 2010 om 16:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Rustig opmaken is geen optie want elke maand blijft er tegoed bijkomen.

se
door seeker - Jun 23, 2010 om 18:50
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=dirk2 schreef op dinsdag 22 jun 2010, 08:33]U kunt ook een deel van het beltegoed doneren bijvoorbeeld aan :

ANGO

KIKA

KWF

Nee dat gaat niet met een abonnement, zulke smsjes vallen buiten je bundel, daarom krijg ik ook nooit me tegoed op namelijk.

lo
door lottepot_1 - Jun 23, 2010 om 19:07
9 Antwoorden / 20 Vragen

Met de EK in 2008 heb ik bij Orange een pakket genomen, dat was: een Nokia gratis, €5.- abonnement en iedere maand, 18 maanden lang, €5,- beltegoed. Ik ben 76 jaar en gebruik hem eigenlijk alleen voor sms jes. Toen Orange samen ging met T-Mobile ben ik daar naar overgestapt en kon mijn beltegoed van €120,- meenemen. Heb nu een abonnement Flex 15 sim only en moet eigenlijk iedere maand €.7.50 aan abonnement betalen, maar ik heb dat nu een jaar, maar het is er nog nooit afgehouden. Ik heb begrepen, dat je iedere keer er weer wat bijkrijgt en dat daar het abonnement van afgehouden wordt. Op 18 Juni j.l. is m'n abonnement weer vernieuwd en heb nog €125.- beltegoed, dus ik kan gewoon doorgaan. Pre-paid is voor mij geen optie.

hackmann
door hackmann - Jun 23, 2010 om 23:03
38 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo johndc,
Wij hebben hetzefde meegemaakt met ( toen) Orange. Een brief naar Orange was toen voldoende om het beltegoed uit het abb. om te zetten naar een prepaid saldo. Wij hebben Orange er toen op gewezen dat er reclame werd gemaakt dat het tegoed altijd voor de klant blijft. Uit " coulance" schreef Orange ons toen. Waag (nog) eens een poging.

vriendelijke groet

al
door almond - Sep 27, 2010 om 16:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben zo iemand met een giga beltegoed. Over naar een ander abonnement heeft weinig zin, want dat krijg ik ook niet op. Vroeger kon je naar nummers bellen die dan een deel van je tegoed weer op je rekening overmaakten, maar ja, dan ben je ook een deel van het geld kwijt.
Ik geef mijn sim nu af en toe aan een van de kinderen, dan kunnen ze lekker bellen in het buitenland.

dobby
door dobby - Sep 27, 2010 om 16:49
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=johndc schreef op maandag 21 jun 2010, 14:49]Sinds 1998 heb ik (vijftiger en matige gebruiker) een abonnement bij Dutchtone > Orange > T-Mobile. Door de jaren heen heb ik een beltegoed opgebouwd dat nu ruim 200 euro bedraagt.

...

Ik sta nu voor de keus: doorgaan met het goedkoopste abonnement (7,50 e. per maand) of stoppen en 200 e. tegoed weggooien.
Hoe hebben 'lotgenoten' op zo'n situatie gereageerd?

Er zijn van die constructies (maar laat ik even voorop stellen dat de telco's daar niet zo erg achter staan... daarom blokkert men die nummers dan ook regelmatig, die snel daarna weer onder een andere naam of eerder een ander nummer terug komen..) die simpelweg het volgende doen:

je registreert je bij het desbetreffende bedrijf, je belt een 0900 betaal nummer, en je krijgt achteraf een deel van de verbelde kosten op je rekening teruggestort.

Ik zou zo snel even geen recente details weten, maar dat moet te vinden zijn (met name onder studenten redelijk populair), en als je er niet uitkomt willen anderen (en ik) heus ook wel wat proberen te vinden.

Vroeger (paar jaar terug) blokkeerde de providers vaak de toegang naar die nummers, maar door vaak te wisselen viel het in de praktijk toch wel mee..