harrie
door harrie Aug 27, 2012 om 13:17
Computers & telefonie

Vaste telefonie

Vorige week ontving ik een mailtje van mijn internetprovider, waar ik sinds 2006 ook een vaste telefoon heb.
De strekking was, het abonnement wordt 70 cent goedkoper en het telefoontarief van vast naar mobiel wordt verlaagd van 16,5 naar 9 cent p.m.
Het starttarief gaat dan wel van 5 naar 9 cent.

De klapper op de vuurpijl.

Het tarief van vast naar vast gaat van 2 cent naar 9 cent p.m.
Ook het starttarief gaat van 4 naar 9 cent.
Een prijsverhoging van 450%

Ik vraag mij af, vooral omdat ze onlangs ook met mobiel zijn begonnen.
Wil men af van de vaste telefonie? Ook de andere providers hebben hun prijzen sterk verhoogd voor vaste lijnen.
Of moet ik dat als kartelvorming zien?
In mijn geval betreft het Zeelandnet....

Ex-Haagsche Harrie

679 4 Rapporteer

ramonnetje
door ramonnetje - Sep 7, 2012 om 21:07
72 Antwoorden / 7 Vragen

Vaste telefonie is op zijn retour, ik heb zelf bijvoorbeeld al jaren geen vaste lijn meer alleen een mobiel en internet met skype.

Deze trend is al een tijdje gaande, dus de prijzen kunnen dan ook wel omhoog gaan.. Doorgaans kan je, als je zowel internet, telefoon en tv wilt, beter kijken naar een drie in één pakket zoals van prijsvechters zoals Tele2 of kijk eens naar een vergelijkingssite (ik pak er maar lukraak eentje)

Je moet goed kijken wat bij je past, wij hebben hier een KPN pakket met 20Mbit ADSL internet met 1000 belminuten gratis per maand naar vast of mobiel (ja, laat je niets wijsmaken door de foute UPC reclame, , 20Mbit internet is écht snel genoeg..). Voor tv hebben we Digitenne (want HD speel ik via mijn mediaspeler, HD-DVD of BluRay speler af).

Dus: Kijk eerst wat je nodig hebt of wil hebben, kijk dan pas naar wat er te koop is.

hereistom
door hereistom - Sep 7, 2012 om 21:42
733 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad hebben de telefoonproviders met elkaar afgesproken om het bellen met de vaste lijn flink duurder te maken met KPN voorop!
Mobiel bellen is nog steeds veel te duur, door nu het vaste bellen ook weer veel te duur te maken willen ze de verschillen weg halen en je zo dwingen mobiel te gaan bellen zodat ze nog meer winst kunnen gaan maken!

=ramonnetje schreef op vrijdag 7 sep 2012, 21:07: Je moet goed kijken wat bij je past, wij hebben hier een KPN pakket met 20Mbit ADSL internet met 1000 belminuten gratis per maand naar vast of mobiel (ja, laat je niets wijsmaken door de foute UPC reclame, , 20Mbit internet is écht snel genoeg..). Voor tv hebben we Digitenne (want HD speel ik via mijn mediaspeler, HD-DVD of BluRay speler af).

Je moet zeker goed opletten wat bij je past, maar zeker geen KPN nemen, die beloven van alles maar leveren alleen troep!
20MB kan KPN zeker niet leveren en al helemaal geen TV, zeer slechte kwaliteit, dus laat je niks wijs maken, maar trap niet in KPN of je moet graag problemen willen!

jo
door jorisw - Sep 8, 2012 om 10:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 21:42]Inderdaad hebben de telefoonproviders met elkaar afgesproken om het bellen met de vaste lijn flink duurder te maken met KPN voorop!

Ik ben erg benieuwd naar de bron hiervoor. Als je die hebt moet je aangifte gaan doen.

jo
door jorisw - Sep 8, 2012 om 10:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch mooi dat bellen naar mobiel goedkoper wordt? In mijn omgeving zjin nog wel mensen met een vaste teleoonlijn maar dat is meer omdat die bijna gratis wordt geleverd bij een internetabonnement. Maar als ik ze wil bereiken lukt dat het beste via hun mobiele nummer. Mensen onder de 25 hebben meestal helemaal geen vaste telefonie meer.