makreel18
door makreel18 Jun 28, 2019 om 14:03
Computers & telefonie

Vebinding draadloos internet valt weg

Geachte lezer,

Bij het doorklikken op een willekeurige website op mijn samsung-laptop krijg ik vaak de mededeling dat er geen verbinding is terwijl ik wel verbonden ben met de router via mijn draadloze wifi.
Pas na het verbreken en weer verbinden via het wifi-icoontje rechtsonder werkt het weer normaal.
Geen idee wat de oorzaak kan zijn.
Geen storing bij ziggo.
Router enkele minuten uitzetten helpt niet.
Afstand router zonder obstakel <5 m.
Men zegt dat de updates van windows 10 de oorzaak kunnen zijn.(laptop was oorspronkelijk windows 7)
Of misschien andere browser dan Google of draadverbinding?

Iemand enig idee?

4397 14 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 28, 2019 om 14:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2019 om 17:18
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Een update kan geen oorzaak zijn. Wat wel een oorzaak kan zijn dat uw wifi op een kanaal werkt waar ook veel anderen in uw omgeving op werken en dat dan door interferentie storing kan geven. U kunt de drukte in uw omgeving nagaan middels een Wifi Analyzer die als app. op uw telefoon is op te halen.
U kunt ook ziggo contacten waar de helpdesk dat ook kan zien en u eventueel kan omzetten naar een ander WiFi kanaal. Als u zelf via de analyzer kijkt dient het signaat tenminste tussen - 40 dbm (hoogste) en -55 te liggen. Bij -60 is het al minder sterk en dus storingsgevoeliger. U kunt ook zien wie er meer op hetzelfde kanaal actief zijn als u.

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2019 om 17:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk kan in dit geval een update wél de boosdoener zijn, maar die kans lijkt mij niet heel groot. Zoals ik het begrijp is er wel een wifi verbinding, dus met de wifi is niets mis, maar op dat moment geen internverbinding. Als je wel met de router bent verbonden, maar er is geen internet dan staat er meestal een kruisje in het wifi-icoon. Is dat het geval? En hebben andere programma's/applicaties, zoals bijvoorbeeld een mailprogramma of een andere browser, nog wel verbinding met intenet op dat moment?

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2019 om 18:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens een andere browser en doe foutcontrole (met repair) eventueel in veilige modus.

gsm
door gsm - Jun 28, 2019 om 19:51
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Enkele suggesties:
De WiFi verbinding is feitelijk niets anders dan een soort onzichtbare draad tussen je laptop/tablet en de router.
Deze WiFI verbinding kan gestoord worden door andere apparaten die te dicht bij staan of door teveel WiFi zenders in de buurt.

Mogelijk gaat het om een probleem met de modem/router van Ziggo.
In het verleden waren er nogal wat problemen met de verbinding naar de DNS server(s).
Dat is een internet verbinding die als eerste gemaakt moet worden zodra je op een link klikt.

Ik heb zelf ook meegemaakt dat de verbinding regelmatig 1 à 2 minuten wegviel wegens DNS server fouten.
Een nieuwe router bleek verbetering te geven.
Vraag Ziggo of je een nieuwer exemplaar kunt krijgen.

Het kan echter ook even goed gaan om een probleem met het stuurprogramma voor de netwerkadapter in de Samsung.
Een nieuwer- of juist ouder stuurprogramma kan helpen om DNS problemen op te lossen.

Windows 10 dient af en toe opnieuw opgestart te worden: Klik Start, Aan/uit en klik dan op "Opnieuw opstarten" (niet op Afsluiten klikken).
Bij Afsluiten en weer aanzetten van de laptop wordt de WiFI adapter niet opnieuw ingesteld. Bij Opnieuw opstarten gebeurt dat wel.

ma
door majoha - Jun 30, 2019 om 16:20
33 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo,
misschien is er veel internet verkeer op de kabel en wordt daardoor je signaal zwak of valt enige seconden uit

Kijk eens of t helpt om een andere frequentie op je router te zoeken

li
door linsero - Jul 1, 2019 om 12:58
4 Antwoorden / Vragen

Wij hebben precies hetzelfde gehad bij ziggo. Zij konden niets voor ons doen, lag aan onze wijk. Overgestapt naar KPN. Nooit meer problemen gehad.

Zeeg
door Zeeg - Jul 1, 2019 om 13:42
39 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt nooit aan Ziggo (zeggen ze)

audb
door audb Jul 1, 2019 om 13:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bij een WiFi verbinding niet al zie ik heel veel klachten op allestoringen staan maar het gaat om het radio signaal dat de modem/router verstuurt.

Veel mensen gebruiken kanaal 11 omdat deze het sterkst is terwijl een goede laptop tegenwoordig ook 5Ghz/802.11AC (nu Wifi 5 geheten) kan gebruiken welke minder sterk is maar ook veel minder wordt gebruikt.

audb
door audb - Jul 1, 2019 om 14:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Log in op je router en kijk op welke kanaal deze staat en probeer dan een andere kanaal let wel op, kanaal 11 is de beste omdat deze minder de andere kanalen overlapt maar ook heel erg veel gebruikt wordt.

Kan je lappendoos ook 5 Ghz aan probeer dan of deze nog steeds storing geeft maar je moet dan wel in de buurt van de router blijven daar 5 Ghz minder makkelijk door muren gaat dan 2,4 Ghz.

Kijk ook eens waar de router staat of hangt.

Het beste is om deze zo hoog mogelijk op te hangen en dan liever tegen het plafon dan ergens midden in.

Ook wordt steeds meer aansluitingen in de meterkast geplaast waardoor het signaal van de wifi router geblokkeerd wordt en dan is het verstandig om een kabel te trekken naar de plaats waar de lappendoos staat en daar een wifi router op te hangen of liever nog direct op een kabel aan te sluiten wat altij nog het snelst werkt.

Liever geen kabel in het zicht? er bestaan ook platte kabels* die makkelijk onder een plint weg gewerkt kan worden.

* Kijk op aliexpress daar zijn ze het goedkoopst maar wel opletten dat je de juiste lengte koopt.

Deze kabels zijn namelijk niet in te korten of te verlengen zonder tussen connector.

jo
door jorisw - Jul 1, 2019 om 15:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een aantal checks die je kunt doen om het probleem te vinden:

- Sluit de laptop eens een tijdje met een kabel aan op de modem. Als het probleem zich dan niet voordoet, is de internetverbinding goed, en zit het probleem in de WIFI. Als het daar ook niet goed is, kan het aan de modem, coaxkabels en/of Ziggo aansluiting liggen.

- Gebruik een app als Wifi Analyzer om te kijken of er wellicht interfererende WIFI netwerken op hetzelfde kanaal zitten. Zo ja, zoek een kanaal met minder anderen en stel de wifi router op dat kanaal in.De meeste routers zouden dit automatisch moeten doen, maar het gebeurt regelmatig dat dit niet het geval is.

- Probeer de WIFI met een andere laptop. Als het daarmee wel goed gaat, kan het aan jouw laptop liggen.Niet met een andere WIFI apparaat als een smartphone proberen, maar echt met een bij voorkeur Windows 10 laptop. Andere apparaten hebben een andere software stack waardoor je weer te veel variabelen heb bij de controle.

Ra
door Ralf van Veen - Jul 1, 2019 om 17:32
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik zelf als SEO specialist [edit-redactie] Ziggo. Door mijn werk weet ik veel van Google. Ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet aan de browser van Google ligt.

luky1951
door luky1951 - Jul 5, 2019 om 23:01
48 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had ook bij een nieuw Ziggo modem problemen dat de verbinding wegviel, ik had ook een zwak tv signaal, na contact iggo hebben ze nieuwe kabels gestuurd, dit had geen effect. Ik had ook vanwege een slecht tv signaal een antenne versterker geplaatst, ook voor de 2e TV. Maar ook dat had geen verbetering. Opnieuw contact Ziggo, de volgende dag kwam er een monteur, die heeft preventief de wanddoos vervangen, omdat electra matriaal vanwege gebruik achteruit gaa. Het resultaat, nauwelijks nog wegvallen wifi-sgnaal. Bovendien was ook de antenne versterker niet meer nodig, alleen een s-plitter in de buurt van de tv modems. Nu werkt alles dus goed! Ziggo bracht allen kosten in rekening, maar dat heb ik geweigerd!