ca
door captainslow Mar 26, 2011 om 17:41
Computers & telefonie

Veiligeheidslek bij Simyo

Op het forum van Tros Radar kwam ik het volgende verhaal tegen: Als je bij Simyo je wachtwoord vergeten bent, dan kun je dit per SMS opgestuurd krijgen. Dit betekent dan het volgende als je telefoon vermist is:
- Een misbruiker typt bij wachtwoord vergeten het mobiele nummer in
- Hij krijgt een SMS met het wachtwoord.
- Hij kan inloggen met het mobiele nummer en het zojuist gekregen wachtwoord. en vanaf dat moment alles doen wat hij wil. (automatische incasso ophogen en twee uur met het buitenland bellen is geen probleem)

Vanaf dat moment weet hij ook al je persoonlijke gegevens, inclusief telefoon en bankrekeningnummer, adres, etc.... Al je accountgegevens dus.

Simyo geeft als reactie dat zij het als service ziet.??????


Waar ik zelf aan toe wil voegen dat je aan de goden bet overgeleverd als dit buiten kantooruren gebeurt, je kunt nl. zelf je account niet meer in om te blokkeren, ook zelf weer een wachtwoord aanvragen per e-mail zou door de dief geblokkeerd kunnen worden door simpelweg het e-mail adres aan te passen.
Ik heb het net getest en inderdaad, zonder enige moeite of beveiligingsvraag wordt er een nieuw wachtwoord per SMS (dus ook aan een eventuele dief) toegezonden.

1591 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dobby
door dobby - Mar 26, 2011 om 18:52
749 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=captainslow schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 17:41]Op het forum van Tros Radar kwam ik het volgende verhaal tegen: Als je bij Simyo je wachtwoord vergeten bent, dan kun je dit per SMS opgestuurd krijgen. Dit betekent dan het volgende als je telefoon vermist is:
- Een misbruiker typt bij wachtwoord vergeten het mobiele nummer in
- Hij krijgt een SMS met het wachtwoord.
- Hij kan inloggen met het mobiele nummer en het zojuist gekregen wachtwoord. en vanaf dat moment alles doen wat hij wil. (automatische incasso ophogen en twee uur met het buitenland bellen is geen probleem)

Vanaf dat moment weet hij ook al je persoonlijke gegevens, inclusief telefoon en bankrekeningnummer, adres, etc.... Al je accountgegevens dus.

Simyo geeft als reactie dat zij het als service ziet.??????


Waar ik zelf aan toe wil voegen dat je aan de goden bet overgeleverd als dit buiten kantooruren gebeurt, je kunt nl. zelf je account niet meer in om te blokkeren, ook zelf weer een wachtwoord aanvragen per e-mail zou door de dief geblokkeerd kunnen worden door simpelweg het e-mail adres aan te passen.
Ik heb het net getest en inderdaad, zonder enige moeite of beveiligingsvraag wordt er een nieuw wachtwoord per SMS (dus ook aan een eventuele dief) toegezonden.

Hm.. als je telefoon vermist is: je SIMKaart is te beveiligrn met een PIN en je foon is (meestal) te beveiligen met een PhoneLock code (die of altijd, of bij een nieuwe SIM ingevoerd moet worden)...

Deze 2 opties doen al heel wat, maar ja - je hebt wel een punt.. werkbaarheid.. het is zo in te stellen (in elk geval bij alle phones die ik in de loop der jaren gehad heb) dat je elke keer als de foon na een aantal seconde idle in de keyboardlock mode gaat dat je om daaruit te komen een code moet invoeren.. maar ja - voor een outbound gesprek is dat nog wel te doen, maar inbound.. niet echt handig..

Hm.. hoe doen andere providers dat? naar een geregistreerd email adres ofzo? alles per snailmail schiet ook niet op, en is ook niet cost-effective / klantvriendelijk..

ca
door captainslow - Mar 26, 2011 om 19:46
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=dobby schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 18:52][quote=captainslow schreef op zaterdag 26 mrt 2011, 17:41]Op het forum van Tros Radar kwam ik het volgende verhaal tegen: Als je bij Simyo je wachtwoord vergeten bent, dan kun je dit per SMS opgestuurd krijgen. Dit betekent dan het volgende als je telefoon vermist is:
- Een misbruiker typt bij wachtwoord vergeten het mobiele nummer in
- Hij krijgt een SMS met het wachtwoord.
- Hij kan inloggen met het mobiele nummer en het zojuist gekregen wachtwoord. en vanaf dat moment alles doen wat hij wil. (automatische incasso ophogen en twee uur met het buitenland bellen is geen probleem)

Vanaf dat moment weet hij ook al je persoonlijke gegevens, inclusief telefoon en bankrekeningnummer, adres, etc.... Al je accountgegevens dus.

Simyo geeft als reactie dat zij het als service ziet.??????


Waar ik zelf aan toe wil voegen dat je aan de goden bet overgeleverd als dit buiten kantooruren gebeurt, je kunt nl. zelf je account niet meer in om te blokkeren, ook zelf weer een wachtwoord aanvragen per e-mail zou door de dief geblokkeerd kunnen worden door simpelweg het e-mail adres aan te passen.
Ik heb het net getest en inderdaad, zonder enige moeite of beveiligingsvraag wordt er een nieuw wachtwoord per SMS (dus ook aan een eventuele dief) toegezonden.

Hm.. als je telefoon vermist is: je SIMKaart is te beveiligrn met een PIN en je foon is (meestal) te beveiligen met een PhoneLock code (die of altijd, of bij een nieuwe SIM ingevoerd moet worden)...

Deze 2 opties doen al heel wat, maar ja - je hebt wel een punt.. werkbaarheid.. het is zo in te stellen (in elk geval bij alle phones die ik in de loop der jaren gehad heb) dat je elke keer als de foon na een aantal seconde idle in de keyboardlock mode gaat dat je om daaruit te komen een code moet invoeren.. maar ja - voor een outbound gesprek is dat nog wel te doen, maar inbound.. niet echt handig..

Hm.. hoe doen andere providers dat? naar een geregistreerd email adres ofzo? alles per snailmail schiet ook niet op, en is ook niet cost-effective / klantvriendelijk..

Of mail veiliger is met de moderne toestellen die ook internet en e-mail aan boord hebben, de eventuele dief kan dan ook je mail lezen, maar daar zul je misschien nog wel een wachtwoord op kunnen zetten.
Nee, veel andere sites stellen nog een persoonlijke vraag om te controleren of je wel rechtmatige eigenaar bent.

simyowebcare
door simyowebcare - Mar 31, 2011 om 12:02
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Captainslow,

Bedankt voor het kenbaar maken hiervan.
Wij zullen dit doorspelen naar de juiste afdeling en indien wij verandering in dit proces aanbrengen willen wij je hiervan graag op de hoogte brengen.
Zou je je contactgegevens(Simyo nummer/email adres) willen toesturen naar webcare@simyo.nl.

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare

rk
door rkwsp - Mar 31, 2011 om 14:29
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=simyowebcare schreef op donderdag 31 mrt 2011, 12:02]Beste Captainslow,

Bedankt voor het kenbaar maken hiervan.
Wij zullen dit doorspelen naar de juiste afdeling en indien wij verandering in dit proces aanbrengen willen wij je hiervan graag op de hoogte brengen.
Zou je je contactgegevens(Simyo nummer/email adres) willen toesturen naar webcare@simyo.nl.

Met vriendelijke groet,

Simyo Webcare

@Simyo webcare,
Ik heb dit reeds gemaild aan de klantenservice van Simyo, en kreeg eigenlijk een afscheep e-mail terug, dit is een service van Simyo en veel andere providers en Simyo is niet van plan hier iets aan te veranderen.
Daarop heb ik een antwoord gestuurd dat ik teleurgesteld ben in deze reactie met het verzoek dit probleem hogerop door te spelen.
Hier heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Mijn gegevens zijn dus al bekend.

rk
door rkwsp - Mar 31, 2011 om 15:01
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vlak na het schrijven van bovenstaande reactie kwam dit antwoord binnen:

Beste meneer/mevrouw,

Wij merken dat dit een groot struikelblok voor u is en hebben daarom wederom een verzoek ingediend bij de technische dienst of zij dit kunnen aanpassen. Wij vragen uw begrip voor deze situatie en ook het geduld dat mocht er besloten worden dat het aangepast wordt, dat deze wijziging niet binnen 1 dag geïmplementeerd kan worden op onze website.

Uiteraard zullen wij u per email op de hoogte houden omtrent de voortgang.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

ju
door julier - Apr 2, 2012 om 17:24
10 Antwoorden / 5 Vragen
0

"Bij Simyo heb ik omstreeks 23 maart 2012 een prepay simkaart gekocht. aanvankelijk wilde ik mijn
nummer overzetten een halfuur later heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd dat ik mijn bestaande
nummer wilde behouden.
Een dag later kreeg ik bericht dat ze mijn verzoek hadden ontvangen en dat ze binnen twee werkdagen het
verzoek zouden behandelen.
Prompt kreeg ik de andere dag weer een mail van Simyo met de mededeling dat mijn bestaande nummer overgezet
zou worden.
Ik heb weer een een mail naar de klantenservice gestuurd en weer kwam er een bericht dat ze mijn verzoek
hadden ontvangen enz

Dat proces herhaalde zich een keer of vier en vanmorgen bleek mijn bestaande nummer niet meer te bestaan.
Conclusie: Simyo gooit kennelijk alle mijn verzoeken in de prullebak en doet gewoon wat hun het beste uitkomt,
kortom een waardeloos bedrijf

ni
door nietvrolijk - Apr 2, 2012 om 22:49
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

goedkoop bellen = waardeloze service. Niet dat duur bellen een garantie is voor goede service, maar de kans er op is wel iets groter.


ju
door julier - Apr 4, 2012 om 09:08
10 Antwoorden / 5 Vragen
0

Gistermiddag heb ik telefonisch contact gehad met een medewerker van Simyo,
Dat heeft geleid tot een oplossing waar ik tevreden mee ben
Dat wilde ik ook even laten weten.!!!

julier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer