tenormin
door tenormin Jun 26, 2019 om 00:41
Computers & telefonie

Veranderen van Internet provider

Heb oudere vragen gezocht maar maakt me niet veel wijzer. Was van 2016 tot April 2019 een tevreden klant van Ziggo... tot ze veranderden van Analoge naar HD. Heb inmiddels 10-tallen (overdreven - het waren er 10 -) monteurs over de vloer gehad totdat zij het uit handen moesten geven aan hun EHBO, oftewel de BAM. Heb een alles-in-een pakket voor, nu, €67,00 en een beetje. Dus afgelopen maand verhoogd. Constant ligt het eruit: alles, dus zowel TV, internet, telefoon. En dan zie ik op TV verschijnen: ga naar www.ziggo enz. of bel ons. Telefoon werkt dan uiteraard ook niet en hoor ik: er zijn problemen met.... ja, weet ik ook. Na 5 uur werkte TV en PC weer. Uiteindelijk vanmiddag, per chat afspraak gemaakt voor Donderdag totdat.... na 7 uur, telefoon weer werkte. Dus afspraak geannuleerd. Vraag is dus, is X4all betere provider en durf ik stap te wagen om over te stappen? Heb begrepen dat X4all onderdeel is van KPN? Na grote blunder met bereikbaarheid 112? Wat raden de kenners me aan om te doen?

5916 19 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Jun 26, 2019 om 00:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

KPN gaat ook hun analoge telefoonlijn opdoeken in de toekomst.
Ik zat jaren bij Telfort,maar dat is ook overgenomen door KPN.
Dus nu heb ik een alles in 1 pakket van KPN sinds 2 maanden.

Als je overstapt op KPN raad ik je aan om de monteur van KPN alles te laten plaatsen.
Vraag direct om een Wifiversterker om goede WiFi door het hele huis te hebben.
De monteur beoordeelt dit,maar deed niet moeilijk toen ik erom vroeg omdat de WiFi niet overal even goed was.

Gr
door Grunn1 - Jun 26, 2019 om 01:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo tenormin, zelf zit ik al tientallen jaren bij Ziggo en voorheen Home en dat naar alle tevredenheid. Ziggo en KPN zijn de grootste providers van Nederland en over het algemeen ook de besten. Klachten zijn overal maar, procentueel gezien hebben deze 2 de minste klachten. Een goed advies kan ik je helaas niet echt geven want zou zelf niet overstappen maar soms helpt het en wordt je er beter van maar ook heel vaak niet. Ik zou nog even wachten om te zien of Ziggo het op kan lossen want dan zot je goed en lukt het niet stap dan over naar KPN. Slechter kan het dan haast niet meer worden.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2019 om 08:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het opheffen van analoog heeft alleen maar met de tv van doen.

X4all is een perfecte provider, maar om daar nu naar toe over te stappen? Werk natuurlijk wel via de oude telefoonlijn en om daar nu die storing met 112 over in te brengen, beetje onzin.

Ik zou eens informeren wat de buren hebben en als u weer storing hebt, ook bij de buren met Ziggo navragen of zij storing hebben, dan weet u in ieder geval dat het niet aan uw installatie ligt.

Als de Bam ingeschakeld wordt, ligt het vaak aan een kabel of verdeelkast buiten. En ja daar kan overal wat mee gebeuren.

costnix
door costnix Jun 26, 2019 om 12:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het zelf gehad met Ziggo. Één van de buren was “BAM” tegen de wijkkast aan gereden.
XS4ALL is een hele betrouwbare provider, maar wel een KPN-dochter. KPN wilde eigenlijk van XS4ALL af.

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2019 om 08:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heb zelf al vanaf de periode van het piep en knarsmodem bij KPN en ben er zeer tevreden over. Zeer weinig of geen storingen met het alles in een pakket en in al die jaren slecht 1x moeten bellen omdat mijn internet er uit lag. Hierbij, op een zaterdag, zeer goed geholpen dit terwijl de oorzaak mijn toenmalige PC was. Maar het blijft altijd gissen wat de een prima vindt is voor de ander waardeloos. En wat die "blunder" met 112 betreft, hier heb ik, wat mijn alles in een pakket betreft, geen hinder van gehad. X4all zou ook goed zijn maar is wat aan de prijzige kant ten opzichte van KPN.

Topantwoord

gompy2
door gompy2 - Jun 26, 2019 om 09:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin let er op dat je het nu over twee verschillende werelden hebt.

Waar je nu in zit is de wereld van de kabelaar. Ziggo.

Wat jij nu wilt is de wereld van de telefoonlijn en dan ben je afhankelijk van de afstand van je huis tot aan een telefooncentrale.

Een te grote afstand kan een beperking zijn.

Om daar achter te komen kun je een Postcode-Providercheck doen.

Geef je postcode op en het huisnummer en bekijk wat er uit komt, de afstand tot een centrale en wat de Providers je aanbieden op jouw adres
Klik-> Postcode-Providercheck

panter22
door panter22 Jun 26, 2019 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Of er moet glasvezel beschikbaar zijn. Dan heb je wel een hoge snelheid.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 26, 2019 om 10:19
509 Antwoorden / Vragen

Sinds de komst van VDSL is afstand geen probleem meer en kunt ook als je 4 km van de centrale zit ,snelheden van 50-200 MBits per seconde halen.

tenormin
door tenormin Jun 26, 2019 om 12:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, de beste Provider voor mij is..... Ziggo. Bedankt voor deze link.

panter22
door panter22 - Jun 26, 2019 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Is dat wel verstandig over te stappen naar X4all?
https://www.providercheck.nl/blog/bericht/579/xs4all-gaat-echt-verdwijnen
Ik zou maar even afwachten. Misschien is het goed na het gravan van Bam.

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 26, 2019 om 09:33
509 Antwoorden / Vragen

Alle A(V)DSL providers maken gebruik van de KPN lijnen en hebben geen analoge TV Alle providers hebben wel eens storing. Over stappen naar X4ALL is lastig ,want dat merk is net als Telfort er niet meer.Gewoon blijven zitten dus. Soms los dergelijke problemen op met een reset van het modem

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2019 om 10:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen

In aansluiting op al gegeven reacties is er geen enkel probleem om over te stappen naar een andere provider. Ik ben al een aantal jaren geleden bij ziggo vertrokken om voor mij moverende reden.
Ik heb sedert kort geen vaste telefoon meer want die benutte ik nauwelijks maar dat heeft geen enkel effect op het werken van internet en tv dat net als bij de meeste andere providers via de vaste telefoonlijn van kpn loopt.
Afstand tot schakelkasten etc. kan dan een probleem zijn maar tegenwoordig kan er via de huidige technieken veel via de teloefoonlijn worden verzonden en ook daar is deels als sprake van een galsvezelnet.
Aansluiten op een al aanwezig glasvezelnet van een andere aanbieder kan zinvol zijn om dat de kwaaliteit dan nog beter kan zijn maar dan geldt de vraag of er bij u een aansluiting is op een glasvezel net en ook wat u wel en niet doet met de PC. Een 'zwaarder' i-net is alleen maar zinvol als u bijv. vaak films ophaalt en zware spellen of afstand doet. Die indruk heb ik niet.

Per saldo dient Ziggo uw probleem oop te lossen want in beginsel kan het wijzigen door u van kijken analoog naar digitaal geen reden zijn van de storing.
(Ook bij ziggo keek ik al HDMI-digitaal net als nu via een ander provider)

me
door mein33 - Jun 26, 2019 om 10:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vraag is dus, is X4all betere provider en durf ik stap te wagen om over te stappen?

Deze merknaam van KPN gaat binnenkort verdwijnen en de diensten gaan onder de naam KPN verder.
Indien u glasvezel heeft dan kan ik u KPN als provider aanbevelen, heb hier tot heden alleen maar goede en storingsvrije ervaring mee.
Een aansluiting op een vaste telefoonlijn kost slechts 1 euro per maand.
Wel tevoren goed naar het zender aanbod kijken, want daar zitten nogal wat verschillen in met Ziggo.

Wat wijsheid is in deze dat kunt u alleen zelf bepalen, mijn overstap van UPC (toen nog) naar KPN (glas) is destijds vlekkeloos verlopen.
De blunder 112 heeft hier niets mee van doen !!

Succes !

audb
door audb - Jun 26, 2019 om 10:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Toevallig hebben de buren van iets verderop in de straat een nieuwe grondkabel gekregen en ook die hebben vanaf die tijd geen storing meer gehad.

De groene grondkabel moet eigelijk elke 25 tot 30 jaar vervangen moeten worden maar dat is zo kostbaar dat ze het alleen doen als deze echt op is.

Maar soms gebeurt het dat de kabel binnen huis defect is geraakt en dat moet een monteur ook kunnen zien aan de signaal sterkte was het niet dat het kan gebeuren dat net op het moment van testen de kabel weer contackt maakt soms is dan de kabel warm of koud geworden.

Maar de meeste problemen zijn de verdeelkasten in de straat die te warm worden of te koud waardoor deze uitzet of krimpt.

Vraag aan de monteur of deze de verdeler kan vervangen of op een andere kan aansluiten om dan te kijken of dat helpt.

Maar xl4all was een van de beste providers (op enkele en helaas over genomen door KPN/Telfout providers na dan).

tenormin
door tenormin - Jun 26, 2019 om 12:06
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor de gegeven antwoorden en.... ik blijf maar bij Ziggo, gezien de link van @gompy2. En het 112 nummer erbij halen was natuurlijk niet zo goed, alleen omdat ik al enige dagen ook zonder telefoon zat raakte ik wat gefrustreerd.

me
door mein33 Jun 26, 2019 om 13:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Veranderen kan eventueel altijd nog hopelijk is/wordt u telefoonprobleem snel opgelost.

Vr.gr.  mein33

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2019 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt toch ook nog een mobiel voor nood.

tenormin
door tenormin Jun 26, 2019 om 14:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar ook die zei: geen bereik.

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2019 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, om 112 te bellen, ging niet, maar voor de rest kon u uw mobiel toch gebruiken? Of hebt u een KPN abonnement, dan kon u daar ook even storing in hebben. Maar geen dagen.

tenormin
door tenormin Jun 26, 2019 om 15:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ik heb alles in één bij Ziggo ;-) maar ben 2 dagen on en off off line geweest, met de hele boel trouwens. Nee, heb geen KPN abonnement (überhaupt geen), maar pre-payd. En toch kon ik niemand bereiken. En nee, er staat wel geld op. Vraag niet hoe het kan maar geniet er van. Not.

te
door tercinta - Jun 26, 2019 om 12:16
9 Antwoorden / 0 Vragen

Na heel veel ellende met Ziggo ben ik 4 jaar geleden overgestapt naar XS4ALL. Dit naar volle tevredenheid. Weinig storingen, goede service en en vrijwel probleemloze overstap. Het moeilijkste van het overstappen was het zoeken naar de telefoonaansluiting, want die was door de jaren heen verdwenen achter het stucwerk. Gelukkig wist ik nog aardig goed waar die zat. Verder is alles goed gegaan en ben ik nu een tevreden klant van XS4ALL. Weliswaar is er sprake van overname door KPN, maar daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Bovendien heeft KPN gegarandeerd dat alles hetzelfde blijft voor XS4ALL-klanten. Lees ook eens informatie op de site van "XS4ALL moet blijven" https://xs4allmoetblijven.nl/

ja
door januitgroningen - Jun 26, 2019 om 13:15
53 Antwoorden / 2 Vragen

Momenteel is ZIGGO landelijk met een groot onderhoud bezig. Het vervangen van apparatuur in de straatkasten en gaat vaak ook gepaard met het aanleggen van nieuwe kabels. Dit beslaat een periode van zo'n 10 dagen. Tijdens deze operatie kunnen er onderbrekingen plaatsvinden. Die soms ook een paar uur kunnen duren. Met uitzondering van de weekend, avond- en nachtelijke uren.

Welllicht is dit toevallig ook op jouw van toepassing. De verandering van analoog naar een volledig digitaal systeem valt niet aan te ontkomen. omdat een verdere onwikkeling van dit netwerk, het analoog signaal daarvoor in de weg zit. Voor de gebruikers, dat nog steeds gebruikmaakt van het analoog signaal is het even omschakelen. Maar dat zijn nog maar handjevol gebruikers.

tenormin
door tenormin Jun 26, 2019 om 13:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb alleen geschreven dat het sinds het omschakelen van analoge naar HD was, wat ik gewoon zelf kon doen. Daarna dus zo goed als iedere dag, meestal rond 2 uur, ligt alles eruit. Als ik buurmeisje vraag om te kijken of er op mijn postcode storingen bekend zijn staat er: is 20 Juni opgelost. Gisteren gaven ze me ook nog de "schuld" dat het aan mijn vaste telefoon moest liggen. Dus afspraak voor morgen gemaakt. Om 7 uur ging de telefoon over en was het "weer" verholpen. Dus monteur snel afgezegd. Is heel irritant dat je telkens geen gebruik kan maken van alles wat wel zou moeten werken en waar men voor betaald.

ja
door januitgroningen Jun 26, 2019 om 13:52
53 Antwoorden / 2 Vragen

De ervaring leert dat de helpdesk van Ziggo ook niet alle in- en outs kent. En dat men alerlei argumenten bedenkt, die opdat moment totaal niet relevant zijn.

hehahi
door hehahi - Jun 26, 2019 om 14:38
57 Antwoorden / 70 Vragen

na zoveel problemen kun je best eens een overstap wagen. Zelf ben ik verhuisd van Ziggo naar Telfort. Was nog voordeliger ook. Ben zeer te spreken over mijn glasvezel alles in 1 abonnement; storingsvrij en stabiele verbinding, voor internet en tv.

Als je bij Telfort mobiel belt kun je ook nog combikorting krijgen. Let wel: KPN maakt van Telfort KPN, dus daar kom je terecht.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 26, 2019 om 15:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik begin niet aan een alles in 1 pakket.
Als er een storing is dan werkt er niets meer.
Ik heb internet van Tele2, goed en goedkoop.
Nooit storing.

Vaste telefoon : KPN.

TV :  Digitenne.
Recent is men overgegaan op een ander systeem, met andere decoder kastjes.
Met de oude decoders was er altijd goed beeld en geluid.
Met de nieuwe decoders is het knudde, steeds strepen door het beeld.

sira
door sira Jun 26, 2019 om 16:58
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is hetzelfde als een alles in 1 printer, als er iets stuk is, moet de hele printer weggebracht worden.

Ik heb al vanaf 1999 TV van Canal Digitaal en vaste telefoon + internet van KPN.
Een echte fan ben ik niet van KPN, dit concern wordt veel te groot. Als je vroeger belde naar de storingen, werd je doorverbonden met een technicus, tegenwoordig met een callcenter, maar wat betreft internet + telefonie hebben wij hier helaas (nog) geen andere keuze vanwege het buitengebied.

Magnum007
door Magnum007 Jun 26, 2019 om 19:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Wim,

Ik had eerst ook alles apart:dus een aparte analoge telefoon van KPN.
Maar KPN vraagt steeds meer geld voor deze aansluiting:ruim 45 euro per maand!

Ondanks,dat het een betrouwbaar systeem is (wat overigens gaat verdwijnen helaas) ben je een dief van je eigen portemonnee als je geen 3 in 1 pakket neemt van KPN.

Een groot voordeel is ook,dat je voor je Digitennekastje maar 5 euro per maand hoeft te betalen bij dit pakket.

Hier in Amsterdam is het ontvangst van Digitenne goed met het nieuwe kastje.
Ook handig mocht er een storing zijn bij de modem,dan heb je in ieder geval nog tv.

ro
door ron503 - Jun 26, 2019 om 16:28
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U had de afspraak beter niet kunnen annuleren want de storingen hebben een oorzaak die omdat de boel weer werkt niet opgelost kan worden. Overstappen naar een andere provider vereist wel enig onderzoek vooral als u dan afhankelijk bent van een DSL (telefoonlijn) verbinding. De afstand van uw woning tot aan het verdeelstation bepaald de snelheid en die is online te checken bijvoorbeeld middels deze link. https://www.providercheck.nl/internet-vergelijken?gclid=EAIaIQobChMIyvLsp6eH4wIV0uJ3Ch0Xdw9QEAAYAiAAEgL5jvD_BwE. Als de snelheid maximaal 50 Mb is dan wordt een totaalpakket al problematisch omdat de snelheid gedeeld wordt met alle apparaten die aan het internet hangen. Al zou de snelheid afdoende zijn dan krijgt u een nieuw installatiepakket die ook weer aangesloten moet worden en maar geschikt is voor één tv toestel en als u nog een analoge radio heeft dan wordt die ook onbruikbaar. Daar komt nog bij dat als u een Ziggo mailadres in gebruik heeft die ook vervalt dus zal u ruim voor die tijd een ander E-mail adres aan moeten maken en iedereen uit het adresboek en relaties die op de hoogte van uw E-mail adres zijn op de hoogte moeten stellen. De storing die u nu heeft is niet permanent en zou het een los contact in de verdeelkast kunnen zijn die door een monteur van de BAM die toegang tot die verdeelkast heeft op te lossen is.

tenormin
door tenormin Jun 26, 2019 om 16:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Had in mijn vraag al vermeld dat er destijds een breuk was, door de BAM verholpen. Uw link laat me zien dat ik op 2774 meter van een punt zit en ook hier weer: snelste provider is nog steeds Ziggo. Zoals @gompy2 me al een link gaf. Maar bedankt voor uw moeite.

ekiem
door ekiem - Jun 26, 2019 om 19:15
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Een goed advies is lastig omdat ik denk dat iedere provider wel plus en min puntjes heeft. Ik heb persoonlijk ervaring met het oude UPC en KPN en die waren gewoon goed. Daarna overgestapt naar Alice die later weer werd over genomen door tele2. Bij tele2 zit ik nu alweer ruim 5 jaar en dit bevalt prima . Ik heb een 3 in één abbo waarbij ik onbeperkt kan bellen ( kosten 42 euro pm ). Ieder jaar bel ik aan het eind van mijn contract en krijg altijd weer een mooi aanbod.

Ik zou wel bij een eventuele overstap alles door een monteur laten aansluiten. Zij weten wat ze doen en gaan pas weg als alles werkt.

jo
door jorisw - Jun 26, 2019 om 23:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Oude kabels in huis?

tenormin
door tenormin Jun 27, 2019 om 00:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Joris, zo nieuw als een pasgeboren baby, inmiddels dus alles door Ziggo vervangen, dat was wel gratis. ;-((

1paul
door 1paul - Jun 27, 2019 om 08:49
3101 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens of er glasvezel ligt of de koperen kabel, dit maakt nog wel verschil, is de afstand tot de centrale niet te lang/ver kun je met een gerust hart overstappen naar bijvoorbeeld online of t-mobile, zelfde als kpn alleen stuk goedkoper...