ha
door hannahboem 20 sep. 2019 om 14:26
Computers & telefonie

Verantwoordelijkheid werkend internetsignaal

Mijn vriend en ik zijn reeds gaan samenwonen in een nieuwe woning. Het betreft een herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen, ons appartement zit helemaal boven. Wij proberen al ruim een maand internet te krijgen in onze woning, maar wij kregen telkens van meerdere providers te horen dat ze geen aansluiting op ons adres te zien kregen etc. Uiteindelijk contact gehad met Ziggo, die opperde dat ze altijd nog een kabel vanaf de hoofdaansluiting konden trekkken mocht dit nodig zijn. Hij heeft de coax-kabel bekeken, geconstateerd dat deze zwaar verouderd was en hij het knap vond dat we nog internet binnen konden krijgen. Hij heeft zelf gebprobeerd de kabel te verbeteren, toen dit niet werkte zijn wij opzoek gegaan naar de hoofdaansluiting. Niet gevonden, geen van de andere appartementbewoners wist waar deze zat. Monteur is naar huis gegaan en Ziggo heeft ons medegedeeld dat ze niks voor ons konden doen als wij er niet achterkwamen waar de hoofdaansluting zat.

In ons huurcontract staat dat de verhuurder verplicht is om ons internet- en kabelsignaal te geven. Zoals de situatie nu is, hebben wij niet het gevoel dat dit gedaan wordt. Wij hebben bovenstaande situatie uitgelegd aan de huurbaas, die ons doodleuk vertelde dat er ergens in het husi internet binnenkomt (maar niks over de locatie) en dat de rest de verantwoordelijkheid van de provider is.

Hebben wij gelijk in deze situatie? Is er iets dat wij kunnen doen? In de huidige situatie is het simpel onmogelijk voor ons om internet te krijgen. Alvast bedankt. 

1234 13 Rapporteer
door panter22 - 20 sep. 2019 om 14:36
3305 Antwoorden / Vragen
1

En die andere appartementbewoners hebben wel internet?

ha
door hannahboem 20 sep. 2019 om 16:09
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, via andere providers etc.

door marita5 - 20 sep. 2019 om 14:45
8138 Antwoorden / 13 Vragen
2

Hallo Hannahboem , 

1. Vind je hoofdaansluiting

De hoofdaansluiting kan op verschillende plekken zitten. Dit zijn de kenmerken van de hoofdaansluiting bij jou thuis:

    • Een witte wandcontactdoos met 1 of 2 aansluitingen.
    • Zit in de meterkast of in de kamer.
    • Er gaat een groene kabel in de wandcontactdoos. Deze is alleen niet altijd zichtbaar.
 

Tip:

Twijfel je tussen een wandcontactdoos in de kamer en meterkast? Als er een wandcontactdoos in je meterkast zit, is dit altijd de hoofdaansluiting.

 
hoofdaansluiting vinden

ha
door hannahboem 20 sep. 2019 om 16:10
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Samen mer de monteur hiervoor gezegd, echter helemaal nergens gevonden. Kan zijn dat het ergens achter een muur is weggewerkt maar ik mag geen dingen slopen in mn huurhuis natuurlijk

ma
door malty - 20 sep. 2019 om 15:20
366 Antwoorden / Vragen
1

Toch maar eens aan de verhuurder vragen of hij weet waar de hoofdaansluiting zit, neem aan dat er ook een elektriciteitkabel binnenkomt.
Misschien dat een van de andere bewoners weet waar de hoofdaansluiting zit.

ha
door hannahboem 20 sep. 2019 om 16:11
Antwoorden / 1 Vragen

Gevraagd. Ze heeft geen idee, zegt ook dat ik het maar aan de andere bewoners moet vragen, heb dit al meerdere keren gedaan maar die weten het ook niet.

door tdmduc 20 sep. 2019 om 19:41
531 Antwoorden / 1 Vragen

ze........oei, vrouwen en techniek

door tdmduc 20 sep. 2019 om 19:44
531 Antwoorden / 1 Vragen

al een postcodecheck gedaan? Ook voor de eigenaar handig.

Ze is echt verplicht hier actie te ondernemen, niet jullie.

 

https://www.providercheck.nl/internet?gclid=CjwKCAjw8ZHsBRA6EiwA7hw_sZeEA6Davib3wIpxp_W6nNaoMZcFIg2gMS1iJW9dNg5rqIQKAth4khoCAdAQAvD_BwE

door aurora1 20 sep. 2019 om 23:47
14150 Antwoorden / 6 Vragen

Wat weer een achterlijke opmerking, en natuurlijk van een enorm domme en onderontwikkelde non-“man” of halve “man”. Niet te geloven dat er nog steeds zulke figuren rondlopen.

door heremietkreeft - 20 sep. 2019 om 16:11
10654 Antwoorden / 164 Vragen
1

Hoe dan ook zal m.i. de verhuurder toch dienen te weten waar de aansluitingen zitten omdat er bouwtekeningen zullen zijn, vast en zeker ook m.b.t. de splitsing in meerdere appartementen.
Echter leert de ervaring wel dat dat niet altijd het geval is. Hoe dan ook is de verhuurder verplicht om hetgeen in de huurovereenkomst staat na te leven en indien hij /zij dat niet doet geldt : http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  m..b.t. het kunnen verhalen van de schade die ontstaat indien de verhuurder de overeenkomst niet nakomt en u zelf kosten moet maken.
Neem ook contact op met https://www.woonbond.nl/huurderslijn  al zal men dan wel vragen of u lid bent of wilt worden.

ha
door hannahboem 20 sep. 2019 om 16:12
Antwoorden / 1 Vragen

Dit was ook wat wij dachten. Mevrouw zei dat toen ze het gebouw kochten er zelfs nog geen internet zat.  Wat betekent dat ze later de hoofdaansluiting nog heeft aan moeten laten leggen, maar ze heeft geen idee waar hij zit.

door heremietkreeft 20 sep. 2019 om 16:15
10654 Antwoorden / 164 Vragen

Tja, dan mag zij dus eerst maar eens op zoek!

door audb - 20 sep. 2019 om 16:38
1471 Antwoorden / 5 Vragen
0

Al in de kruipruimte gekeken?

Maar als het een voormalige voledige woning is dan kan het best zijn dat er maar 1 kabel binnen komt en dan kan je het mooi vergeten wat Ziggo en KPN betreft.

En nee hun zijn nergens toe verplicht maar wel kan het zijn dat als er glasvezel neer gelegd wordt dat je dan wel een aansluiting zou kunnen krijgen.

ja
door janf43 - 20 sep. 2019 om 16:43
715 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hebben  de 4 appartementen een eigen huisnummer? Dan zal Ziggo ook voor 4 aansluitingen moeten zorgen. Anders moet u toch bij de verhuurder zijn. Die dient dan wel te zorgen dat het abonnement voldoende snel internet levert en zodanig is ingericht dat niet een huurder alle capaciteit verbreuikt ten koste van de anderen. Dit is niet even een kwestie van even een routertje of accesspoint plaatsen, maar dient door een gespecialisseerd bedrijf te bebeuren, anders zult u constant met problemen zitten.

ha
door hannahboem 20 sep. 2019 om 16:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ja! Het zijn 4 zelfstandige appartementen in hetzelfde huis. Ziggo wilde met liefde een kabel voor ons trekken, maar de hoofdaansluiting was dus nergens te vinden. Wij snappen dat wij als huurder verantwoordelijkheid hebben om die kosten te betalen. Echter is het zoals de situatie nu is vanuit verhuurder niet mogelijk dat te doen.

ja
door janf43 20 sep. 2019 om 23:25
715 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens via https://www.mijnaansluiting.nl

Th
door Thijs124 - 20 sep. 2019 om 16:59
242 Antwoorden / Vragen
0

Hebben de buren internet via telefoonlijnen?

door panter22 - 20 sep. 2019 om 17:59
3305 Antwoorden / Vragen
0

In ons huurcontract staat dat de verhuurder verplicht is om ons internet- en kabelsignaal te geven.
Een signaal is wat anders dan een aansluiting.
Betaal  elke maand servicekosten voor het internetsignaal?
Het lijkt dan op een studentenhuis waar de verhuurder zorgt voor een provider.
Die andere 3 bewoners van de appartementen hebben die een eigen contract voor internet afgesloten? En daar zat wel een aansluiting?
Jullie zitten in de nok. Was het eerst de bedoeling om  3 appartementen in het herenhuis te maken. En zit er geen aansluiting op de bovenste verdieping.



door diumenge - 20 sep. 2019 om 18:55
10738 Antwoorden / 14 Vragen
0

De andere bewoners hebben internet via andere providers. Dat zal dan wel via de telefoonlijn zijn? Misschien ligt er helemaal geen (Ziggo) kabelaansluiting meer.


DOOR HANNAHBOEM 20 SEP. 2019 OM 16:12
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dit was ook wat wij dachten. Mevrouw zei dat toen ze het gebouw kochten er zelfs nog geen internet zat.  Wat betekent dat ze later de hoofdaansluiting nog heeft aan moeten laten leggen, maar ze heeft geen idee waar hij zit.

door Magnum007 - 20 sep. 2019 om 20:10
232 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Hannah,

Probeer het eens via de telefoonlijn.
Dus bijvoorbeeld kun je KPN raadplegen.

ma
door malty - 20 sep. 2019 om 21:02
366 Antwoorden / Vragen
1

Waar heeft die ziggo monteur die verouderde coax kabel gezien, in uw appartement waarschijnlijk maar weet niet waar de leiding vandaan komt om een nieuwe kabel te trekken.
Ik zou in dat huis eens op zoek gaan naar een meterkast waar de elektriciteitsmeter en eventueel ook de gasmeter zitten, ik kan me niet voorstellen dat die niet te vinden is, begin bij de hoofddeur.
Of vraag eens hulp aan familie of vrienden om te helpen.

door heremietkreeft - 21 sep. 2019 om 09:28
10654 Antwoorden / 164 Vragen
0

Ik kom nog even bij u terug omdat er mogelijk 'een addertje onder het gras' aanwezig is.
Ik zie ook al andere reacties die daar op duiden.

Allereerst dit citaat van u: In ons huurcontract staat dat de verhuurder verplicht is om ons internet- en kabelsignaal te geven. Staat dat werkelijk zo in uw overeenkomst? Dan is er iets vreemds want een verhuurder kan geen internet- en kabelsignaal leveren als hij/zij niet zelf een provider is. Zoals ik het begrijp wordt kennelijk in ieder geval niet genoemd dat dan Ziggo de provider moet zijn? Als er wel een telefoonaansluiting aanwezig is zijn er, als ook al gemeld door anderen zoals ik zie, andere mogelijkheden om tv en internet te ontvangen zij het dan niet van Ziggo. 

(Ik kom alsnog op deze aanvullende reactie omdat mijn zooin de omgekeerde ervaring had. In zijn woning bleek bij het betrekken ervan geen telefoonaansluiting aanwezig te zijn en wel één van de provider die u noemt. (In zijn overeenkomst staat niets over moeten leveren)

door tijger1 - 21 sep. 2019 om 09:58
39334 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wel een heel apart huurcontract met die vermelding dat de verhuurder internet- en kabelsignaal moet geven. Ik kan mij niet voorstellen dat dat zo verwoord is in het huurcontract. Internet kan over de kabel van b,v. Ziggo of over de telefoonlijn via meerdere providers. En dat geldt ook voor de tv. 

En als de verhuurder kabel aan heeft laten leggen, nadat ze het pand gekocht heeft, kan die coax kabel nooit verouderd zijn.

En u kunt die coax kabel toch volgen, zodat u weet waar hij begint? En hebben uw buren nou internet via de telefoonlijn of via de coax kabel? En hoe heeft iedereen tv?

ha
door hannahboem 21 sep. 2019 om 12:30
Antwoorden / 1 Vragen

Twee hebben via KPV en die liggen aan de telefoonlijn, de begane grond heeft ook ziggo en zit wel aan een coaxkabel. De coaxkabel is helemaal te volgen tot aan het soutterain, waar wij kunnen zien dat deze omhoog gaat appartement nr. 1 in, en dat deze aan de andere kant in een mur verdwijnt. Wij denken dat de hoofdaansluiting misschien is weggewerkt, wat een groter probleem oplevert gezien wij huren en dus niet even muren mogen openmaken etc. 
Wij hebben ook geprobeerd om eerst via KPN intenret te krijgen, maar na meerdere telefoongesprekken (zij konden onze aansluiting ook niet zien) hebben we besloten om naar Ziggo te gaan.

door tijger1 21 sep. 2019 om 12:39
39334 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan zijn er blijkbaar twee originele aansluitingen van KPN? Of delen die de aansluiting? 

Er is toch wel ergens een meterkast voor gas en licht, waar normaal gesproken ook KPN en kabel binnenkomt? Of worden die voorzieningen gedeeld?

door panter22 21 sep. 2019 om 18:18
3305 Antwoorden / Vragen

Het is een oud herenhuis en daar zul je maar 1 kabelaansluiting hebben, standaard meestal in de woonkamer.
En 1 telefoonaansluiting.
Appartment 1 heeft de kabelaansluiting. Wil je ook op de kabel, dan moet er een nieuwe aansluiting komen. 
Die aansluiting zal vanaf de een kabelkast in de wijk naar jullie appartement  gelegd moeten worden. Dat is een kostbare zaak voor de verhuurder, want er moet gegraven worden. De verhuurder moet immers zorgen voor het signaal, volgens het huurcontract. 
Het lijkt er op dat alle appartementen een internetaansluiting moeten delen.
Je zit maar te zoeken naar een aansluiting voor jezelf die er niet is.
Nodig de verhuurder in je appartement uit om uit te leggen hoe je dat signaal op kunt vangen.
Mogelijk heeft een van de huurders een modem in huis of zit er een gezamenlijk modem in de meterkast.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

di
dickevers - 12 dec. 2019 om 15:57
Winkels & webshops
Ik kocht bij Banggood en heb niets ontvangen. Wie heeft dezelfde ervaring?

Ik kocht bij Banggood en heb niets ontvangen. Wie heeft dezelfde ervaring?

1. ik bestelde op 30 oktober een sinterklaas cadeau bij Banggood. 2. ik krijg op 30 november via PostNL app te horen dat het cadeau afgeleverd gaat worden. Daarbij stuurde PostNL een screenshot van het pakket. 3. het product wordt niet [nooit?] meer afgeleverd. Ik, die part nog deel aan het niet leveren heeft, ben dus het kind van de rekening. 4. PostNL adviseert contact met de leverancier op ... Lees meer

Zorgverzekering en contract ziekenhuis

goedemiddag,

Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik verbaas en irriteer me er zeer over dat ik voor 31 december een zorgverzekering moet afsluiten, maar dat het nog steeds bij veel zorgverzekeraars nog niet duidelijk is met welke ziekenhuizen zij een contract hebben. Mijn huidige verzekeraar is Zilverenkruis (met basis zeker) zodat ik afgelopen jaar in Alkmaar terecht kon. Nu is ... Lees meer

gs
gscager - 12 dec. 2019 om 14:05
Computers & telefonie

Thunderbird is erg traag gworden

hallo ik heb een probleem met thunderbird  lijst met mails komt gewoon binnen  maar als ik er een aanklik duurt het een hele tijd voor hij opend en soms komt er helemaal niks en de mededeling dat de wachttijd verlopen is ,ik heb al ccleaner en adw cleaner gedaan en een update van flash verweidert en ook nog de thunderbird verweidert en opnieuw gedownload maar hewt maakt niks uit .
wat zou h ... Lees meer